Blog
Sikerült megrendelni, ma át is vettem ahogyan a korábbi blogomban is irtam nem a megfelelő szenzor volt benne, a képeken látni a külömbséget, remélhetőleg megoldja a turbó nyomás gondot...Na beszereltük és a gond nem oldódott meg az uj szenzorral sem...nyomozunk tovább..




2012. november 08-án megtörtént a téli gumik átszerelése 117.360 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok harmadik szezonja, a nyári gumik pedig a második etapjukat zárták (6.180 km ezen a nyáron, összesen kb 10 e km.).
Költség a szerelés kapcsán ismét nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.
Tavasszal a fékbetétek cseréje aktuális lesz!
Ma belül javítgattam egy keveset. a középkonzolomról 4 fül le volt törve, abból 3at sikerült pótolni, így most már nem rezeg amikor kis fordulaton járok vele.
fordulatszámmérőmnek a felső része nem világított szvl oda kapott egy új égőt, és megkíséreltem a klímakonzol világítását is megcsinálni. Vettem bele 3 új égőt de nem akarja az igazságot, még mindíg nem világít, próbalámpa hiányába nem tudtam megnézni hogy megy-e neki áram szvl így nem nagyon tudok rajta segíteni. A szivargyújtómon viszont tudtam, ott is sikerült megcsináljam a világítást, a vezetőoldalon a jobb hátsó ablaknak a gombja sem világított, de azt is sikerült megcsinálni.
Debrecenből hazafelé jövet furcsa hang jött az anyósülés felől. Olyan volt mintha egy szíj csúszna csak bent az utastérben. A fűtőmotornak van iszonyú csúnya hangja, mivel még nem szedtem szét ezért nem tudom hogy miért, de holnap erre is fény derül. :)
Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...




A jó időre való tekintettel összetereltem a csapatot pár fénykép kedvéért.
Összesen:
- 12 kerék
- 10 ajtó
- 12 férőhely
- 12 henger
- 470 LE








A márkakereskedés nem tudott téli gumit szerezni. (Állítólag nagy hiány van. ezt az itthoni gumis is megerősítette.)
Aztán ma végre sikerült - itt helyben - hozzájutnom 4 db Continental Wintercontact TS830P márkájú gumihoz, az idei ADAC teszt második helyezettjéhez. El is vittem Győrbe, hogy holnapig szereljék fel, így téli gummával tudom elhozni.
Vittem még egy nagyon fontos kelléket a kerékhez, 4 db Alfás szelepsapkát. Egy sima fekete műanyaggal mégse hozhatom haza a Párducot...
Ha már ott jártam megszemléltem újra. Még mindig koszos kissé, mert a mosás csak az átadás előtt lesz. A +12Voltot és az RCA-t hátra húzták. Sajnos, mint tájékoztattak a rádiónak NINCS vonal kimenete (ugyan úgy, mint a 156-nál) - buherálni kell rá majd.








Szokásos statisztika:
A Pirelli P Zero Rosso nyárigumik idén 13.261 kilométert futottak, kivéve az egyiket, amelyet cserélni kellett AlfaCity után, ő csak 8.128-at.
A két teljes szezont megért gumik eddig összesen 25.227 kilométert futottak. Egy közülük sajnos kuka, belül a kopásjelzőig kopott... így a három legjobb állapotú megmarad, és egy újat venni kell majd tavasszal.
A Good Year Performance 2 típusú téli gumijaimnak már a 4. szezonjuk következik, viszont nincs még bennük túl sok: eddig összesen 14.056 kilométert futottak.
A nyári felnik mindegyikén peremjavítás lesz, ezt is a Budagumi intézi. Köszi, Balázs!

A kipufogó utolsó harmada megadta magát, így szükség volt egy cserére.. csövecske két dobbal.
Ezen kívül a fékbetétek is csereérettek lettek hátul, így kapott egy új szetett a kicsike :-)
A kocsi elkészült, bakokról lekerült, áramtalanító kapcsoló ON helyzetbe, kulcs a helyére és elfordít....
....több mint 3 azaz három hónapi állás után talán ha ötször körbefordult a főtengely és jár a motor!
Km óra állása: 137.090
Pár percnyi alapjáratozás és több mint 4 hónapnyi egy helyben álldogálás után kigurultunk a garázsból, és kocsikáztunk vagy 20 km-t. Minden működik, a féket még egyszer légteleníteni kell, a fékpofáknak össze kell kopni, de a HANG amit 5ezer felett ad a motor, az csodás.
Megérte a rengeteg idő, amit eddig rááldoztam. :-)
Kép az nincs, mert elhagyta magát az akku a fényképezőben-