Blog
Mai nap folyamán kicseréltük a kiegyenlitő tartályt mert az oldala enyhén oda volt.A tartály kiszerelése nem tartott sokáig, még a folyadék leengedése sem ,mert a hütőnél lesszedtük a csövet és lefolyt az összes folyadék.Feltöltésnél egy pici probléma akadt nehezen indult meg a keringés a rendszerben de végül megoldodott.
Mivel még a gyári fékek voltak az autón (fékbetét kivétel) egy közeli autósbolt fék alkatrész akcióját kihasználva beszereztem pár dolgot.
Első féktárcsák: Brembo
Első fékbetétek: Textar (Brembot akartam, de pont nem volt így ez sárga dobozos lett :) )
Hátsó fékbetét: Brembo
Hátsó féktárcsa: Szabályozva :) (Legközelebb ez is csere)
Csere közben kiderült, hogy a jobb első fékcső repedezett így ezt is cserélem.
Km.: 179560




Felkerültek tegnap a nyári kerekek és a gyalázatos fővárosi utaknak kitett futómű beállítása is megtörtént, lakhelyemhez közeli gumiszervízben. Gyakorlatilag egyik kerék sem mutatta a gyári értékeket, és a rossz futómű geometria miatt már remek abroncsaim széle kezdett óvatosan kopni.

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.


Az elmúlt néhány napban sikerült kicserélni az összes hibás izzót (bal oldali első helyzetjelző; jobb oldali tompított és hátsó rendszámtábla világítás)
Következő világításhoz kapcsolódó feladat a fényszórók beállítása.
Csöpögött az utastérbe a fagyállós víz, így csere lett esedékes a fűtéscső terén.
Szerencsére csak a téli gumiszőnyegre csöpögött rá, így maradandó nyoma nem lesz.
Fűtéscső + fagyálló
A téli projekt során elég nehezen sikerült elválasztani a bal első gumi fékcsövet a fémtől. Eléggé eldeformálódott a hollander. Miután Csöri pár ezresért tudott szerezni gyári újat, nekiálltam kicserélni. A kitekerés még nem bonyolult, de a cső kiszedésének csak az álljon neki, aki kiskorában szívesen játszott ördöglakattal.
Először a rögzítési pontokat kell megkeresni. Egy összefogó sín van az ABS mellett, egy a főfékhenger mellett. Ez utóbbihoz csak a szívócső kiszerelése után lehet hozzáférni. Aztán van egy a sárvédő mögött is, ahol bekanyarodik a cső. Ha ezeket kipattintottuk, már csak a végeit kell kicsavarozni és jöhet az ördöglakat. A technológiát leírni lehetetlen, próbálkozni kell. Persze minden mozdulatot célszerű megjegyezni, mert majd ugyanígy kell visszarakni is.
Azaz mégse.
A gyárban rájöhettek valamire, mert az új cső kicsit máshogy veszi a kanyart, más az alakja. Pont annyira, hogy tized energiával menjen vissza. Hurrá!
Sajnos a fékcső rögzítő fülek nem kompatibilisek a régivel, úgyhogy azok maradtak. A rácsusszanó bigyók viszont nem.
Légtelenítés után kész.
Ja, és a frissen szerzett rézpasztával bekentem a féknyereg csúszó pontjait és a betétek hátulját.
Kerék vissza, talpra.
Már csak az akkut (egyenlőre a CTEK töltő tárasaságát élvezi) kell visszarakni és indulhat a szezon!








Mosás + viasz + satöbbi = eső. Halleluja.
Szétszedés után összeírtam, hogy miket szeretnék lecserélni, megcsinálni vagy csináltatni. Szőnyeget rendeltem, a kisebb bőröket áthuzattam, szigeteléseket újítottam fel. A bontókból való alkatrészbeszerzés csak mérsékelten volt sikeres, de közben kiderült, hogy a márkaszervíz is tud még rendelni hozzá dolgokat. Patentokat, csavarokat, lemezanyákat kellett pótolni, amik az évek folyamán eltünedeztek. Ami bosszantott, hogy a váltó házán és a kéziféken hiányzott csavar. A bal oldali lámpa sem volt rögzítve, a motorteret nyitó bowden pedig elszakadt. Örülök, hogy szét lett szedve a beltér.




2
507
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8