Blog
Kicsit beette magát a fékpor a fehér festésbe. Kapott mind a 4 felni a Zé. féle csodaszerből, az eredmény magáért beszél szerintem.


Mivel a nulla felé tendált a benzinszint jelző begurultunk itatni a Pókot az Agiphoz.
50,52 liter ment bele 705,7 km-re. Akárhogy számolom, ez 7,16 liter/100 km-re jön ki. Meglepően kevés :-))
Tankolásnál ismét felesben kapott E85-öt és 95-öst. Az első métereken lehetett érezni, hogy "alul" jobban megy. Kíváncsi vagyok a fejleményekre. (FRA, TRA hiba, fogyi, stb.)
Sziasztok.
Mikor meg vettem nagyon nem ment a paripa , rángatott is.. Először légtömegmérőre gyanakodtam. ki mértem és az hibátlan volt. Szép sorba le húztam minden csatit , de mindenre reagált.Itt be paráztam. Azt hittem a compjuter döglödik.. Lett egy kis pénzem , így meg vettem a vezérlés szettet , kis gyertyákat , nagyokat , olajat , pollenszürőt stb stb...
Mivel autószerelő leszek , ha nagy leszek így nem hordom szerelőhöz.Így az utam vidékre vezetett nagybácsikámhoz aki kertes házban lakik , szóval ott van hely a gépnek:) Mellékesen ő is autószerelő és neki is van egy 156-osa:D:D
Ketten neki álltunk. Szét bontottuk a vezérlést , de mivel jelölés csak az egyik vez. tengelyen van így csináltam hozzá sablont , és ki derült hogy el van rakva egy foggal a vezérlés.. Megörültem:D::D Gyorsba fel az új feszítők és a szíj ... autó indit.. Voálá vissza tért mind a 120 paci:P Örömömben ki cseréltem a többi apróságot is. Még nem tökéletes a motor , mert csörögnek a hidrótőkék.. Ezt ha minden igaz most hétvégén orvosolom..Elég régi olaj volt benne , lehet , hogy csak koszos lett a furat és nem engedi át rendesen az olajat. Szépen meg takaritgatom , hát ha csöndbe maradnak + kap hozzá 15w castrol magneticot:)
Hátulja törött volt neki... Cserélték a lámpa feletti íveket. De nagyon rehó munka volt.... 6kg gitt ami fel repedt az idők során... így a hátulját is rendbe hozom szépen kap egy festést.A kasztni többi része el megy. Kivéve még a bal hátsó ajtót. Egy nagy tudású skodás belém tolatott a parkolóban:S így az is fújós lesz.Múltkor mikor be vezetékeltem hátra az erölködött észre vettem h nagyon rohad az alja:( Úgy , hogy most veszek lemezt is , szépen ki hegesztgetem le ápolom az alját is..Amikor el hoztam a kulissza szinte full halott volt.. Azt gyorsan be szereztem az alfa depó bontoban.:) Ki cseréltem azóta élmény a vezetés:D:D Belseje olyan amilyen... Kék plüss annyira nem jön be.. Fa kormány se a kedvencem (tervezem a cseréjét egy szép bőrre) a középkonzol ideiglenesen kapott carbon fóliát:)
Gyári kulcs, hát azt hagyjuk alapból egy darabot kaptam de az is darabokba.. Vettem bicska kulcsós riasztót.. Nem volt egyszerű be kötni , de mükszik:D
Mikor meg vettem rajta voltak ezek a fekete alu papucsok.. Nézegettem , de valami nem volt stimm... Neki álltam le csiszolni .... hát igen , rögtön mást mutat. Most hétvégén az is kap szép ezüst festéket:D
Van még rajta mit csinálni:D Sok a kokányolás... Főleg elektronikai szempontból.. De alakul a kicsike:D Most úgy is pihen , mert el tiltottak 10 hónapra , mivel nem volt jogsim és másodszorra kaptak el 3 év alatt:( Rendbe hozom , meg lesz a jogsim utána soha többet nem szállok ki belőle:D Költségeim idáig kb 70 000-80 000 Ft Amibe benne van négy 15"-os gumi is.:)
Rakok fel pár képet is.. Ha van kedvetek nézzétek meg:)






Megtörtént a vezérműszíj szett csere...
Valamint olaj, szűrők, gyertyák is cserélődtek.
Természetesen Seléni Racing, NGK R PFR 6B....



Lecseréltem a téli gumikat nyárira.
Új gumikat vettem rá: Hankook Kinergy Eco 195/65 R15
km: 173800
Meleg van, klímáznék. Hiába nyomkodom a hópihét, csak nem jön a hideg. Irány a klímás, akiknél 2 éve lett feltöltve a rendszer. Kiderült lyukas az egyik cső valahol lent és a szelep is enged. A képen látható kicsi lyuk volt a bűnös, ami a matrica alatt bujkált ! Alig találtam meg. Csövet levettem meghegesztettem, szelepet kicseréltem. A klímást is lecseréltem, mert sokára adott időpontot. :) Feltöltötték, hideget fúj.
Km.: 180790



Múlt héten kedden vettem észre, hogy a bal hátulja felől gumis nyöszörgést hallok. Túlzottan nem foglalkoztam vele, mert azt hittem valamelyik szilent vacakol -gondoltam majd ha ráérek megnézem-. Szerdán mikor mentem a középső fiamért az iskolába, a szokott úton lévő fekvőrendőrön áthajtáskor felkoppant a vonóhorog bakja a kövön. Még ekkor sem volt gyanús semmi -biztos gyorsabban mentem át rajta gondoltam-
Haza érve hívtam a nagy fiamat hogy nyomkodja meg a hátulját-semmi hang. Ha én lökdöstem akkor nyöszörgött valami. Így hát mit volt mit tenni alábújtam és elkezdtem nézelődni. Azt hittem rosszul látok: a bal oldali rugóm el van törve. Nem értem hogy mitől. Anyagfáradás? Mitől hisz amikor megvettem a vasat a jobb oldali törött volt. Akkor mindkettőt cseréltem gyári újra, azóta 39ezret tettem bele. Túlterheltem? Az esetek 99%-ban egyedül ülök benne. Vonóhorog? A csomagtartó mélyén hordom. Kíméletlen használat? Hisz jobban óvom mint az eddigieket összesen. A pesti utak? -Lehet. No mindegy, kár ezen rágódni. Gyors telefon a boltba =37ezer/db és csak 2-őt lehet rendelni. Most nagyon kellett a vas úgyhogy vissza dobtam bele gyorsan amit 3éve kiszedtem. Majd jobban körülnézek biztos hogy van jobb minőség olcsóbban. A hangot jól hallottam hogy gumis nyöszörgés, hisz az alsó karika törött le róla és a maradék nekifeszítette a teló porvédő gumiját a telónak.










A vásárláskor Zoli cartárs Zoli1980széleskörűen és őszintén világosított fel az autó általa ismert állapotáról, amit EZÚTON IS KÖSZÖNÖK NEKI. Az eddig az autóért megtett erőfeszítéseit szintén. Így kéne ezt mindenkinek csinálnia...
A Zé.-nél történt alapos kiolvastatás igazolta is minden szavát, így cserélve lettek a következők: légtömegmérő, alsó főtengely holtponti jeladó, bal hátsó ABS jeladó. (minden alkatrész bontásból származik)
Egész jó és kifejezetten szerethető autó ez is...
Hibakódok száma: nulla.
Nem biztos, hogy csak a karikás/patkós felnivel Alfa egy Alfa. Szerintem a sokküllős is van olyan dögös, és erre van bizonyítékom is:
(ma a kerékcserén kívül fékfolyadék csere és szervóolaj csere is volt, utóbbi csak a tartályban, de ott kétszer)



Az egész ötlet a D.Z. tuning&service konyhájáról származik, ahol kipattant az ötlet.
Mivel elég gyér volt este a világításom a HOD izzó ellenére, ezért tennem kellett valamit. A balos lámpám amúgy is DEPO volt és törött is a háza. Sikerült beszerezni eredeti Carello-t helyette, párban egy jobbos DEPOval. A DEPO pár ment tartalékba, a Carellonak nekiestem. Volt itthon egy tré 45ös lámpám, abból kiszedtem, meg találtam még a garázsban pár projektort. Kicsit alakítani kellett rajtuk, de össze lehetett házasítani. A búrákat és egyéb alkatrészeket a mosogatógép megpucolta:)
Teszt este, sötétben.


0
514
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV