Blog

Amikor kivettem sebességből a váltót, nem húzódott vissza középső állásba automatikusan a váltókar. Az online autónál már a telefonban mondták, hogy igen, tudják mi okozza. A kulissza (persely) tisztítása meg is oldotta a gondot, azóta ismét remekül működik a váltó.

>> Tuning és extrakrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

Sokat olvasgatom a külföldi fórumokat mindenféle technikai dolgok után kutatva, így találtam rá az alábbi kis „motorfejlesztési” lehetőségre is. A lényege a 2.5 V6 motorok szívócsöveinek nagyobb átmérőjűre cserélése. Ezt a kis trükköt használja a Squadra-tuning is a chiptuning részeként, persze az elektronika hozzáillesztése nélkül is remekül használható ez az egyszerű és nem is túl költséges átalakítás. Olyat is írtak róla, hogy chip nélkül is több teljesítményt ad, mint pl. akármilyen kipufogórendszer átalakítás... A 2.5 V6 24v motorok szívócsövei 42mm külső átmérőjűek a 3.0 V6 24v és 3.2 V6 csövei pedig 45mm-esek. Nem tűnik soknak, de ez keresztmetszetben 15%-növekedést jelent és ennyivel nagyobb a csövek térfogata is. Sikerült egy bontás alatt álló 166 3.0 V6-ról beszereznem a csöveket a hengerfejre rögzítendő alumínium „bevezető” lapokkal (ez fontos, mivel ezek furatai is nagyobb átmérőjűek) és gumi bekötőcsövekkel, bilincsekkel együtt. A csere nem egy bonyolult dolog, nem igényel semmilyen átalakítást, csak fel kell csavarozni a régi helyére és kész is. Természetesen összeszerelésnél a tömítéseket is újra cseréltem. Az első indítás előtt rögtön csináltam egy ECU reset-et, biztos, ami biztos. Az első tesztkör után kicsit meglepődtem, mivel nem számítottam ennyire érezhető különbségre, ami a teljes fordulatszám tartományban jelentkezik. A legnagyobb változás az, hogy 2000-2500 körüli fordulatról sokkal nyomatékosabb lett, de az eddigi 6000-7000 közötti minimális „gyengülés” is eltűnt, most már itt is brutálisan húz. Érzésre egy kicsit sem veszít a nyomatékból egészen a leszabályozási fordulatig. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azért hamarosan hozzá lesz igazítva (és 100-as benzinhez) a motorvezérlő is.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-04-27

A bal hátsó kerékcsapágyam tönkrement. A tünet nem csak a csapágy hangja volt, hanem a kereket mozgatva határozottan kottyant is. Starline csapágyat vettem, a csere 1 óra alatt megvolt.
Csereéretté vált az első felső motortartó is. A motor felőli szilent annyira elöregedett, hogy kiszerelés után kiesett a középső része. Idegesítő is volt már, hogy minden indulásnál és fékezésnél "nyikkanó" hangot adott. Ezt Akron gyártmányúra cseréltem, nem is nagyon akadt más választásom.
Végre ismét idegen zajoktól mentesen telnek a kilométerek.

 
>> SzervizDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2013-04-29

Szokták mondani, hogy mindig jobbat vár az ember!! Hát ez most nálam is bejött. Amint az a képeken is látszik a paripa bal oldala teljesen, hogyismondjamhát, átment nagy lyukúba- amit sajtból szeretünk, de autóból már nem annyira ( pláne ha ez egy alfa ). Így hát a kasznisnak kicsit több dolga lesz mint ahogy azt gondoltuk, de hát ilyen az élet. Igaz ezeken a képeken nem jön át teljesen az érzés de a lényeg látható. Legtöbb helyen csak az alvázvédő tart kívül, valahol még az sem. Május végére van időpont a doktor úrhoz aztán halad tovább a művelet. De ne menjünk ennyire előre előbb legyen zárt a kocsi ott ahol zártnak kell lennie :D.

 
>> Szervizgergulus // Alfa 156 1.8 T.spark // 2013-04-29

1, donor autó vásárlás
2, motor ki mindkét autóból
3, szétszed mind a kettő próbál összerakni
4, rájönni, hogy nem 1.6 hanem 1.8
5, egyik szem mosoly, másik sír
6, eredeti szervíz!
7, öröm bódogtág, főtengely köszörülés alatt, hajtókar, dugó, tömítés, olaj, stb kész

 
>> SzervizNociii // Alfa 147 1.6 TS // 2013-04-20

133.000 km: olajcsere (Selénia K20), olajszűrő csere, légszűrő csere.

>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-04-29

Nemrég valaki(k), a házunk előtti pakrolóban megrongálták a kocsim. Letörték az ablaktörlőm, már nem először, de ez sajnos mifelénk másokkal is elég gyakran megesik :-(
A kerület közterület felügyelőinek és polgárőreinek tevékenységét kizárólag a pár éve felújított főtérre koncentrálták és a rend éber őrei sem viszik túlzásba felénk a járörködést. Dolguk pedig akadna bőven (talán pont ezért nem is jönnek erre...).

Ma megérkezett a határozat: bűncselekmény nem történt, mert nem érte el a megfelelő értékhatárt (20ezer Ft-os kárról volt szó). Szabálysértésként pedig nem kívánják tovább folytatni az eljárást.

Gondolom ha valaki egy rendőrautóban tenne kárt (esetleg egy egyenruhás, civil járművében), akkor teljesen mindegy lenne mekkora az okozott kár értéke, a föld alól is felkutatnák a tetteseket, talán még járőröket is küldenének a környékre...

No comment...

 

2013.04.18-án regenerált utoljára, mikor hazafelé jöttem.
Most ismét. Pedig még csak kb. 350 km-t mentem vele.
Nem sűrű ez kissé?

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-04-29

Az egész úgy kezdődött, hogy megtetszett SanyiJTD megoldása színezés terén. Rendeltem az ebay-ről kék LED-eket B8,5D Blue, 10 darab 2,90€-ba került postaköltséggel együtt (igaz, hogy 3 hetet kellett várni rá, de csak megérkezett). Szombat reggel (2013. 04. 27.) kiszedtem a sebességmérő órát, és elkezdtem próbálgatni, hogy ki lehet-e cserélni az izzót. SanyiJTD cartárs előre figyelmeztetett, hogy nem megy bele a LED, szóval szinte felesleges megpróbálni, de nem adtam fel. Első próbálkozásra úgy döntöttem, hogy a műanyag foglalatot fogom olyanra faragni, hogy kompatibilis legyen, de sok sikertelen próbálkozás után rájöttem, hogy nem az a legjobb megoldás. Az eredeti izzót ki lehet húzni a foglalatból, és a LED-et is szét lehet szedni, szóval úgy oldottam meg az egészet, hogy a LED-eket beforrasztottam az eredeti foglalatba, így már tökéletesen ült minden izzó (már amelyik nem égett ki:). Kipróbáltam-működik. Tudom, hogy a számlapon volt zöld festék, ami színezte még a kéket, így következett az óra szétszedése és a zöld festékréteg eltüntetése. Már az elején elcsesztem az egészet, ugyanis a mutató nem lejött a tengelyről, hanem az egész tengely szépen kicsúszott, a kis tekercset pedig elnyújtottam ezzel, így szerezhetek be másik órát. Végül is lecsiszoltuk a számlap hátulját, beraktuk, és a színe jó, viszont a középkonzolon lévő mutatókat még meg kell csinálni rendesen, mert azok sehogy sem néznek ki.
--- Legnagyobb segítségemre a barátnőm volt!!!--- :)
1. kép - a kicserélendő izzók
2. kép - a beerőszakolt izzó
3. kép - első próba, még fóliával
4. kép - üzemanyag szintjelző, állhatna jobban is
5. kép - még nincs kész, de az összhatás meglesz
6. kép - a sebességmérő fólia nélkül, a fordulatszám mutató még fóliával (jelenlegi felállás)
7. kép - a LED egyik lába már be van forrasztva
8. kép - kék LED a "sima" izzó helyén
9. kép - lecsiszolás kezdete
10. kép - egy csomó cucc, ami kellett menet közben
11. kép - LED vs. wolfrám izzó
12. kép - barátnőm melózik :)

És van még pár képem ilyen "menet közben" címmel, viszont ezeket tudtam feltölteni gyorsan.
Tanulság: nagyon könnyen sikerül elrontani egy mutatót, szóval szerezhetek be új sebességmérőt, viszont remélhetőleg majd a többi már menni fog.

 
>> SzervizBiagio // Alfa 156 2.4 jtdM // 2013-04-28

A kuplung pedál már régóta idegesített. Nem jött fel teljesen ütközésig, csak többszöri lábbal segítés után. Kaptam egy tippet, hogy esetleg a munkahenger a végét járja. Nosza el is mentem Berdoékhoz és kicseréltettem.
Most feljön teljesen, és az érzés is más. A feléig nagyon könnyű utána szokásos, talán kicsit könnyebb. (képen a szürke az enyém)