Blog

>> Eseménylion1983 // Alfa 156 2.0 // 2013-05-09

Kezdünk lassan kapcsolatunk végéhez érni. Pedig az utóbbi időben nagyon jól viselte magát. Meghálálta, hogy normális szerelők kezébe került az első kóklerek után. De el kell engednem, hogy legyen hely az új családi autónak. Természetesen az is alfa lesz, egy 159-es kombi, de a motorkérdés még nem eldöntött.

Úgy gondoltam e alkalomból írok egy rövidke összegzést kapcsolatunkról.
2009-ben kezdtem 156-os alfák után nézelődni, nagy álmom volt és végre megengedhettem magamnak egyet. Legalábbis úgy gondoltam. Az első pár ígéretes példányról lecsúsztam óvatosságból, így mikor ezt megláttam, egy banki telepen nem akartam lemaradni róla (lehet inkább jobb lett volna), így kapcsolatomat bevetve sikerült megkaparintanom. Ez után jött a hideg zuhany. Az első szerelőcsapat akinek a kezébe került 3 hónap alatt nem tudták stabil üzembiztos állapotba hozni. Mint közbe kiderült egy be nem fejezett motorcsere volt a fő ludas ebben, amit a bank elfelejtett közölni (minimális kompenzációt utólag sikerült kicsikarni belőlük). Volt motorvezérlő csere spontán gyulladás, szervó olaj elfolyás, stb... és a kötelezően cserélendő dolgok (vezérlés, fékbetétek, stb.). Így mire végre használatba vehettem az árát még egyszer rá költöttem. Aztán jöttek sorra a hibák, folyamatosan vinnem kellett vissza javíttatni valami miatt. Sajnos csak nagyon sok szívás után határoztam el magam, hogy szerelőket váltok. Az utolsó csepp az volt mikor útközbe megállt és egy másik szerelő (elég messze otthontól) megmutatta, hogy a hengerfal végig van karcolva és kuka. Mivel 1 év garanciát vállaltak a kóklerek a javításokra ezt próbáltam érvényesíteni, de természetesen sikertelenül. Hiába 1 hónapja szedték szét a hengerfejet és a görgőket előre, állítólag ezt ők nem tudták. Így utólag jobb is, hogy így alakult. Miután Keszthely mellett kicserélték a motort benne (tökéletes munkát végeztek) kerestem Budapesten is egy megbízható magán szerelőt (Szamosi kicsit drága). Ezzel a két műhellyel lett ezután csak javíttatva és a kocsi meghálálta a hozzáértőbb kezeket. Jöttek elő gondok, főtengely jeladó miatt hol indult-hol nem, víz túlmelegedett, mert nem időbe kapcsolt a ventilátor, első lengőkarok már a végét járták, de minden hiba időbe orvosolva lett és újra nem kellett, hozzányúlni. 10-15 ezer kilométerenként megkapta az új olajat és felmérték, mi az ami hamarosan cserére/felújításra szorul. Így könnyebben lehetett tervezni a szerviz látogatásokat és költségeket is.
Most 1 hónapja volt olajcsere és a hűtőt is cserélték közbe. Már 3 nagy luk volt rajta és a nyarat nem akartam megkockáztatni még így eladás előtt sem. Ennyit igazán megérdemelt.
Szerettem, élvezet volt vezetni. Mivel nem napi használatba volt, mindig vártam az alkalmat, hogy mikor vezethetem újra. Még a sok gond ellenére is örülök, hogy enyém lehetett több mint 3 évig.

>> EgyébZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2013-05-08

Napra pontosan, hogy egy évvel ezelőtt bekerült a régi szakadt, kopott kárpit, ma végre sikerült kicserélnem egy sokkal jobb állapotú fekete színűre.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-05-08

Egy ideje húzódik az olajcsere, Sanyi, akihez hordom az autót nem tudta beütemezni, gondolom van munkája bőven. A Selénia Rallyra már nem akartam majd 1 éves és 13e-t futott olajjal nekiindulni, főleg hogy hajtósnak ígérkezik az oda és vissza út is. Úgyhogy öcsémék aknáján lecseréltem. Igazán nem egy említésre méltó esemény, csak nekem volt szokatlan így pár év után megint magamnak cserélni az olajat. A Wartburgon cseréltem utoljára, akna és emelő nélkül a füvön. Majdcsak cseppmentesen. Hát ennél ez nem megy, a kezem se fér alá, úgyhogy akna kellett. Hagytam vagy két órát kicsepegni, bele is ment szépen a névleges mennyiség. Végülis a zsebemben maradt egy olajcsere ára, majd elköltöm lengőkarra vagy kuplungra :-)

>> Tuning és extraSpet05 // Alfa 156 BLACK WIDOW 1.9JTD SW // 2013-05-11

A napokba vettem 1.5m2 3D Carbon fóliát a vaterán , hogy feldobjam a tükröket az ajtókat és a hátsó kilincseket picit. Az ajtó nem volt nagy szívás, de az első tükrök.....
Szerencsére akadt segítségem is a barátnőm személyében aki most megvillanthatta csodás hajszárító kezelő technikáját :DDD és kezelhette a hőlégfúvót.
A kilincseket elnapoltam mivel minden ujjam leégett!
Szerencsére a végeredmény kárpótol szerintem nagyon jó lett.

part 2 (2013.05.11)
a hátsó kilincs is elkészült végre!!

 
>> Egyébpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-03-15

Ház előtt és autópályán összeszedve.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-04-30

Futóműbeállítás a kocsin (2.alkalommal, lehet a hátsó lengéscsillapítók felújítása után rögtön kellett volna)
Sebaj rossz téli gumik maradnak illetve két régi, kopott nyári előre centírozva fel és hátsó kettő téli marad, azokat ebben az évben elhasználom.

 
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-04-04

Húsvét után reggel egy "igen kedves" autós ezt tette, aztán távozott.

 
>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2013-05-08

Átkozottul csikorgott az önindítóm, így hát kiszedtem és szétszerelésnél ez a látvány fogadott....

 
>> Tuning és extrahering*dani // Alfa 147 1.9 JTDm 8v // 2013-05-08

Végre elkészült a hátsó ülésekre is :) Szerintem frankó lett , de várom a véleményeket:)

 
>> SzervizALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-05-08

2013.05.08. 128.800km Megtörtént a nagyszervíz.Amik cserélve lettek:
-Olaj
-Olajszűrő
-Üzemanyagszűrő
-Levegőszűrő
-Pollenszűrő
-Vezérlés
-Vízpumpa
-Első fék
-EGR le lett dugózva