Blog

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2013-05-12

A tavaly vásárolt Azev A felnigarnitúra gyönyörűen állt az autónak. 7,5x16" ET35-ös méretben. Egy 75-ösön volt eredetileg. A baj csak az volt, hogy hátul beleért a sárvédőbe és nagyon figyelni kellett a közlekedéskor.
Most Érden sikerült 1:1-ben elcserélni egy garnitúra gyári 7x16"-os Speedline felniszettre. Ez a gyári kerék és nem ér bele semmibe. Nagyon jó állapotban van és ráadásul fekete polírozott peremmel. Így a sok mattságba most került egy kis csillogás is. Ráadásul ezt is 2 db különböző márkájú és kialakítású kerékőr védi a ...... emberektől.

>> Szervizsparco // Alfa 156 1.9 JTD // 2013-05-12

Olaj (10W40), üzemanyagszűrő, olajszűrő, levegőszűrő csere.

2013. 05. 11.

336.500 km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-12

Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(

Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.

ui.:

A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!

Update 2013.06.25.

Pár hete kiírt és ledugózott EGR-rel közlekedek, az autó tökéletes.

 
>> AutóápolásBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-05-12

A hétvégén volt egy kis időm és Dzsozy cartárs segítségével lemostuk, átpolíroztuk a járgányt. Hát igen csak ráfért :) Amikor vettem a motorháztetőn és a tetőn ilyen vasúti sin por szerűség volt ráragadva ami csak át lett törölve valamivel, hát elég ronda volt mint ha valaki csiszolópapírral mosta volna le. Emiatt aggódtam is kicsit, de az eladó állította hogy polírral lejön. Igaza lett. Igaz még nem tökéletes de fényévekkel jobb mint volt :) Innen is köszönet a segítségért ! Grazie ! :)

ui: Pár előtte utáni kép :)

 
>> Tuning és extraTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

tehát a gyári 103kw -125 és a 304 nm-380nm emelkedett és nagyon megy :)

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Mikor megvettem az autót már akkor levolt falazva az egr,de elég vékony lemez volt befabrikálva s mellete jött az olaj ,szereztem 1mm-es lemezt és abból elkészitettem az újat, végeredmény jól tömit és nincs szivárgás.

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Teljesen ledesitve lett az autó belseje + a csomagtér világitás és a rendszám megvilágitása is képek hamarossan..

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

7 liter selenia turbo diesel 10w40
1 liter tutella top4 fékfolyadék
gyári olaj szűrő
gyári üzemanyag szűrő
bestair pollenszűrő

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

Végre megtörtént a futómű állitás, szerencsére mindent betudtak állitani...vagyis azt mondták :) a közeli bosch szervizbe vittem, sajnos nyomtatványt nem adtak róla de legalább szem előtt csinálták és olcsobb is volt mint a fiat-alfában

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-05-12

A multkori szilent csere óta nagyon elkezdett vmi zörögni elöl, a sógor felis hivta a figyelmemet arra hogy a kormány kitekerésekor egybeér a lengéscsillapitó és a csonkálbány felső része,elis vittem a márkaszervizben mivel esedékes volt a futómű állitás, ott emlitettem ezt a kis probrémát és megis nézték ők azt mondták hogy a csonkállvány van elgörbülve viszont nekem az gyanus volt mivel egy tömör vasról van szó ami nemszok csak úgy elgörbülni esetleg nagyobb ütközésnél jöhetne szóba, eközben sógor mondta hogy több mint valószinű a lengéscsillapitó a rossz ezért elmentünk a közeli bontóba ahol nagy szerencsémre éppen volt egy bontatlan 166-os ráadásul jtd ,mivel sürgősen kellet az alkatrész ezért nekünk kellet kiszedni az autóból , amit elhoztunk: komplett csonkállvány abs jeladóval + lengéscsillapitó rúgóval+toronycsapággyal + egykét apróság...másnap beszerelés, na ekkor derült ki hogy a lengés csillapitó volt a rossz, de legalább van egy tartalék csonkállványom csapággyal abs jeladóval eggyütt meg egy jó rúgóm ami nemis baj mivel a 166 nál elég gyakori a rúgó törés,ezutánn már következhez tényleg a futómű állitás, sajnos a lengéscsillapitók cserések lesznek.. utólagossan még annyi hogy az alkatrészeket felujitottam, ledrótkorongoztam és kaptak új festést.