Blog
Ez jó móka volt, történt hogy nem világított a hátsó lámpám a csomagtér ajtóba.
Kábelszakadás, törés. Javítva. Költség nem volt, mindenem volt itthon.
Rohadjon meg a pizzazabálója a sz@r kábeleivel együtt.
Végén még bandázsoltam de azt már nem fényképeztem..



Ott kezdődött a történet, hogy a felső egy harmadban a pedál nem nyomott semmit a munkahengeren(hol játéka volt). Egyre nehezebben vette a sebességet is.
Mivel jobb kormányos így, autós oldalakon felhívtam a figyelmet és talán csak a Natural Invest Kft. tudott mondani biztonsággal, hogy tud hozni 60-80e ft környékén.
Na akkor nézzük meg angol honban is onnan is 130 Euro ajánlat jött, de aztán kútba esett.
Maradt a használt, gondoltam akkor a egy 16 szelepesből (az már motorikusan majdnem olyan mint a 20v) kivesszük és az enyémbe be. De a különbség csak most esett le a tengely hossza rövidebb az enyémnek és nem menettel hanem sasszeggel csatlakozik a hidraulika cső. Így akkor lehetett egy benzines új munkahengert venni, de sasszseges verzióból kivágni a hosszból és hegesztéssel megoldani. Kép nem készült sajnos...Hihetetlen, de megoldódott. 15+20e ft. Köszi Márk



Végre elkészült.A végére kapott alfa logós kilépőfényeket,mert az fontos.Amik cserélve lettek.
Jobb oldali féltengely gumiharangok
Első dobbetétek
Alsó motorvédő burkolat
Első gumi fékcsövek
Fékolaj
Szervóolaj
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Fagyálló
Vezérműszíj vízpumpával
Hosszbordászíj összes görgővel
Egr hűtő fedél
Olajbetöltő tömítés
Vákumpumpa tömítés
Gázolajszűrő.
Szép lista.Ha minden igaz a nagyfiú harcra kész.
290000 km
Végre ezt is sikerült megoldanom. Ami zavar: az olajpálcán maximum szintet látok, míg a kijelző mást mutat. Nem egészen erre számítottam.
VIDEÓ
A minap feltűnt hogy erősen nyöszörög a fekvőrendőrön való áthajtásnál a jobb oldala.
Ma megvizsgáltam közelebbről, és a jobb felső lengőkar adta a hangokat.
Szétszedtem, kitakarítottam gumi csapágy belsejét, és lepucoltam a persejeket. Ami valamikor a kenést biztosította zsír, az ilyen ragadós valamivé vált. Friss grafitos zsírral raktam össze, bőségesen megkenve. Sajnos az egyik gumicsapágyon már látszik kopás nyoma, de érzetre még nem lóg. Az utolsó képen a lengőkar márkáját lehetne leolvasni, de sajnos nem tudom ez alapján beazonosítani, idáig csak a gyári lengőkarban találkoztam ennyire jó minőségű gumi csapággyal.








A hétvégén lecseréltem az egr hűtő fedelét.Mit ne mondjak jó móka volt.Azt hittem én kis naív,hogy több meglepetés már nem érhet.Kicseréltem az olajbetöltő és a vákumpumpa tömítését.Mindkettőnél folyatott elég rendesen.Még belef|rt a gázolaj szűrő cseréje.Ma gondoltam gyorsan lecserélem a váltóolajat.Kiderült a leeresztő csavar alatt nincs tömítés.Mindegy majd holnap veszek.Akkor kicserélem a levegőszűrőt.Na itt volt igazi meglepi.A légszűrőház alja 5 gipszkarton csavarral volt feltákolva.Ezek igazábol semmit nem tartottak.A fedél tele sárral,a levegőszűrő totál elázva.Csoda hogy ment ez az autó egyáltalán.Az még nagyobb,hogy a turbó egyáltalán nem lóg benne.Holnap betárazok ehez is csavarral és összerakom.Ma ennyi elég volt.

Egyre több fórumon olvastam, hogy az 1.75 tbi-ben is tud gond akadni az olajrendszerrel. Így belevágtunk a javításába. Nem volt egyszerű levenni az olajteknőt, de sikerült és az átalakított alkatrész is tökéletesen passzolt. Ezzel megszüntetésre került egy fenyegető gond a QV-tól. Cserére került még az olaj-levegőszűrő és a váltóolaj is. Váltóolajból gyári motorolajból Motul ment bele. Km óraállás: 154.000




A májusi futóműben csérélt egy-egy szilent nem volt elegendő a probléma megszüntetésére, így egy második fordulóban a teljes hátsó futómű felújításon fog majd átesni. A kocsi felemelése után szinte magától hullottak ki az alkatrészek, így teljesen jogos volt a már "használt, de jó állapotú" hátsó híd és társai felújítása.
Ha már Bella a magasban Miki szólt, hogy elöl is kellene szilentet cserélni az első lengőkarban, így ennek a cseréje is megtörtént. Az egész műveletet egy futómű beállítás koronázta meg és már vihettem is a vastagabbik pénztárcám. Remélem így már pár évre a futóművet letudhatom.
Rengeteg fejtörős éjszaka és a barátnőm meggyőző szavai után úgy döntöttem a Bella marad és a fennmaradó gondok pedig orvosolva lesznek fontossági sorrendben.
Ígyhát utunk ismét Mikihez vezetett, aki a rutin olajcsere után még pár hátsó szilentet, első tárcsákat + fékcsöveket + folyadékot, stabilizátor gumit cserélt le a bálnán. Ezek cséréje után a kocsi kapott egy futómű beállítást is.
Egy hét várakozás után és egy vaskos számlával a kezemben távoztam Mikitől, viszont annál nagyobb mosollyal az arcomon.
Következhet a beltér felújítása ;)
278.000 KM
- Olaj - MOTUL 5W-40 8100 X-cess
- Olajszűrő - MANN
- Levegő - Champion
- Üzemanyagszűrő - Champion
4
543