Blog
Hátsó lengéscsillapítónál vettem észre egy folyást ez cserélve lett a gyári Sachs ment vissza. Ilyen autóhoz képest meglepően olcsón beszerezhető. A nagy hidegekben kemény fűtésnél feltűnt nem melegszik a kocsi 70 °C fölé. Beszereztem egy termoszátot az is cserélve lett. A fagyálló pedig gyári lett vissza töltve! Így már stabilan áll 90 °C-on a vízhőmérséklet és a fűtés is mérföldekkel javult!! :D





2023.02.10 - Olajcsere, olajszűrő, légszűrő csere, fékfolyadék csere.
Egyúttal műszaki vizsga is megvolt.
Km: 42.213
Hidegekbe mikor nem garázsból indultam villogott az izzítás hibajelző.
10. éve van nálam az autó, még nem volt benne cserélve izzítógyertya.
Vettem 4 db Bosch izzítógyertyát, cserélve lett mind a 4.
Egyébként az első kettő hengerben lévő gyertyák voltak a rosszak.
20 éves autó létére a gyertyák úgy jöttek ki, mint egy új autóból.
Km óra állása: 315284 km



Anno kiderült hogy a kétszéles 18-as szettem használhatatlan, mert az egyik hátsó (pont a szélesebbik, a 9 széles) nagyon odavan.
8x18-ból Dunát lehet rekeszteni mert annyi van, ellenben a 9x18 nincs sehol. Több webshopban ott van, de amikor megrendeled sajnálattal közlik hogy nem szállítható, mert nincs gyártásban. Egy német céggel sokáig leveleztem de a vége az lett hogy NINCS.
Az MSW oldaláról eljutottam a magyar forgalmazóhoz is. Ma onnan is visszahívtak hogy a gyár szerint jelenleg nincs gyártásban és nincs készleten se sehol a raktáraiban.
Általában negyed-fél évente visszateszik az öntőformát. Ha ezt is visszarakják lehet hogy lesz.
Szóval érdeklődjek fél év múlva...
Kár...
Nagyon bejön a szett és még egy jó szezonra elég gumim is van hozzá.
Nincs valakinek elfekvőben ilyen felni???
MSW 82 Matt Gun MetaL
9J*18H2 ET34
5*110
Még egy olasz webshopnál találtam ilyet, azt még megpróbálom...



Csomi szárny felfogatásánál valószínűleg beszívárgott a víz, zárnál látszódott. Illesztéshez tettem tömítőt.
... és csak hogy legyen mert akkor úgy sem kell, lett bele 1 kg poroltó is ;-)


2 dines Érintős lejátszó kivettem, gyengébb hangteljesítmény és a rádió állomások vétele miatt is. Új lejátszó, ehhez kellett pluszban átalakító csatlakozó. Tároló rekesz vissza került. Új fejegységgel sem volt jó a rádió állomások, viszont a hangzás sokkal jobb lett. Vettem újonnan tetőantennát, újra kábelezve. 2 rádió állomást szépen fogja, másik kettő viszont gyengébb, valószínűleg a hely miatt. Egyenlőre csak idehaza próbáltam ki, valószínűleg árnyékos a hely az udvaron. Mindenesetre az már biztos hogy sokkal jobb lett a korábbihoz képest.







Jellemépítő órákon vagyunk túl.. akik résztvettek az idei 7. AlfaAmore vezetéstechnikai tréningen.
Ha az ember felegyenesedik a számítógép mögül, felveszi a kis cipőjét és benyomja tövig a gázpedált és szembe kerül a fizika kérlelhetetlenségével, akkor rájön... milyen kis kényelmes és elszigetelt világban éljük mindennapjainkat:)))
De a dramatikus felütés után akkor vissza a realitáshoz:D:D:D
A nap két mélypontja:
1. reggel a Google földúton vitt a hungaroringhez, a frissen mosott autóval.. no comment:D
2. a nap végén kb. 5 óra versenykörülmények közt vezetés és kólán élés után az utolsó szlalomkörben beszólt asszony az anyósülésből hogy hagyjam már úgy sem lesz jó a kör és ne tegyem tönkre az autót:D "bébi... egész nap keresztben autózunk, miért is most menne tönkre???" na ezt nem így mondtam:D:D:D:D fáradt is voltam és utólag elnézést is kértem:PPPP
Magaslatok ebből viszont sok volt:))) nem számozom:)))
- Reggel megérkezünk Alfák sorakoznak a prakolóban kelő nap színes ég, napsütés és vezetnek be minket a versenypálya kiszolgáló útjain, mint bármelyik szimulátorban, csak ez igazi! WOW
- Felsorakozunk a gyönyörű autókkal és elindul a regisztráció, a csapatok kiosztása, indul a buli, megfogadtam magamban a asszony is megcsinálja a rántópadon a korrigálást kap valami relikviát az amore shop-ból, spoiler, egy QV kulcstartót kapott, most gyűjthetek hozzá autóra neki:P őő akarom mondani megkapja ezt és majd én... ő akarom mondani.. na ezt majd meglájuk :D:D:D kap egy elektromost :D:D:D
- szóval dupla sofőr módban nyomtuk, én arra számítottam hogy egy pár próbálkozás után feladja és majd végig vezethetem a napot, de nem ezt történt:))) Nagy hála a szervezőknek hogy előre engedtek minket így az autó kétszer annyit ment, de mindketten kipróbálhattuk a gyakorlatokat. 40db ülés átállítás, ki be szállás már tornagyakorlatnak sem rossz:D
- és ekkor jöttek a csodák, feleségem kiegyenesítette a rántópadon:))) és utána többször is megcsinálta:))) annyi előnyt adtam neki mert nagyon keveset vezet, hogy a hungaroringre is ő hozta az autót, amíg a földútra nem terelt a gugli, ott átvettem inkább :D
- rettentő kezes a Giulia, olyan sebességeket tud értő kezekben hogy valami csoda..!! Jó ezt nem magamra értem én az élvezetet maximalizáltam, és oldalra fele haladtam sokat, néha első, néha hátsó, néha pedig mind négy kerékkel radírozva:D:D:D ezért jöttünk nem?:D
- körpálya, óriási élmény hogy gyorsítasz, és közben hallod az elismerő szavakat a fülkéből hogy látjátok ez az autó semlegesen viselkedik a kanyarokban és négykerékkel oldalra csúszva tartja a körívet, és közben egy hátsókerekes autóban állok a gázon:)))
- szlalom, bennem volt a bugi:))) nem is a majd én megmutatom hanem végre ki akartam próbálni amit eddig csak felvételeken láttam, és kicsit darabosan de egész jó időt mentem én elégedett voltam:)
- rántópad, ez a nap végére rutinná vált mindkettőnk számára, ez nagyon jó érzéssel töltött el, főleg hogy kiemelte a fülkéből a kezelő hogy max. erővel megy a pad, és simán korrigálnak az alfák:)))
- mikor feleségemre rá kellett szólni hogy most már betonon vagyunk ne vegye sodrósan a kanyart:D:D:D rendesen ment az ellenkormányzás, én még ilyennek őt nem láttam, kell neki is egy Alfa:))))
- láttam régi ismert arcokat is kcsit öregebben, még szerencse hogy én semmit nem öregedtem az elmúlt 15 évben:D:D:D
- egész nap toltuk, kicsti izgultam mit fog ehhez szólni az autókánk, mikor alapjáraton várakoztunk és gőzölgött a motroháztetőről a pára, vagy a víz, meg remegett fölötte a levegő, nagyon elementális élmény:)
- összetartás, jófejség, alfák, soroljam még!
- óriási respekt Halesznak, hogy így összehozta ezt! Zseni vagy!
Külön köszönöm azoknak akik előre eresztettek minket! Nagyon nagy élményt kaptunk hogy láttam így vezetni feleségemet, ez maga egy élmény volt és hogy nem rettegve ültem mellette hanem utasként, mert láttam hogy jó helyen, jó csapatban, és jó autóban ülünk. Körpályán ráfeküdtem a B oszlopra és csak utaztam, ő meg tiporta a gépet:D
Forza Alfa!!!
Nő a volánnál:)
Na jó nekem is sikerült na:D
Aztán reggel felültem a buszra és irány a munka, de a lelkemben tavasz volt:)))








A motortér burkolatot elrágta az idő, vagy valamilyen állat :-) Beszereztem egy újat, hogy ne kelljen szégyenkezni miatta.
Pisti barátom felhívta a figyelmemet, hogy ennek a motornak 2 pillanat alatt lehet "hülyegyerek" hangot csinálni. A gyári lefújó szelepről le kell kötni a csövezést, hogy ne a turbóhoz fújja vissza a levegőt, hanem a szabadba.
Nekem se kellett több, mondom legyen, csináljuk meg. Emlékeztem, hogy volt még otthon egy robogóra vásárolt direktszűrőm. Pont jó volt a méret. Felkerült a cső végére. Baromi jó hangja lett. :-D


