Blog
Nos, a gyertyacsere bár már ráfért a motorra, de a dadogás problémáját nem oldottam meg vele. A következő ötlet a gyújtótekercs csere volt. A hiba kód kiolvasása egyertelműsítette hogy az égés az első hengerben rossz. A hibakód törlése után két gyújtótekercset felcserélve a hiba már a második hengerben volt. Sikerült egy bontott gyújtótekercs sort szerezni 8000 forintért. A hibás gyújtótrafó kicserélése után a probléma elmúlt, a motot újra a régi 😊 Hála az égnek 😉
Összefoglalva:
- 4 db Denso Iridium UK20 gyújtógyertya
- 4 db Denso Iridium UI22 gyújtógyertya
- Bontott gyári gyújtótekercs sor
Boldog Karácsonyt Mindenkinek 😀

December 20-22 között kiugrottunk Bécsbe a Malvinnal. Cecén teletankoltuk az autót 15 000 Ft-ból - de régen történt ez meg vele... Veszprémi éjszakázás után elindultunk vele a császárvárosba és az autópályán haladva, hogy megnézzük eszi-e még az olajat. Hát nem eszi és nem is csipegeti - a motor felújítás tökéletesen sikerült (köszi Feri!). A kocsit leraktuk a szálloda mélygarázsába és ott pihent 2 napon át, majd hazafele jövet Parndorfot meglátogattuk csokivásárlási ürüggyel.
A túrát a kocsi jól teljesítette és még maradt is benzin a tankban, pedig közel 500 km-t mentünk vele.






Szombaton jöttem haza káposztásmegyerről, és az utasomat mikor kiraktam hűtőviz szagot éreztem a kocsiba beillanni. Pár méter múlva láttam, h kúszik fel a műszerfalon a hőmérséklet 90 fölé. Gyorsan megálltam, egyből tudtam, h elment a hűtővizem. Először azt hittem, h egy cső durrant el, de sajna nem úsztam meg ennyiből. Kettéesett a termosztátom. Sajnáltam, mert hibátlanul működött, de már 7 v 8 éves volt, tehát nem kell meglepődni, h igy járt. Örülhetek, h eddig kitartott nehéz útjaim során :)
Hazavontattuk a kocsit, majd elugrottam kedden a lángba megvettem a cuccot és kicseréltem. Nem paraflu lett bele téve, mert sajnáltam 2500 ft-ot literjéért. Eddig az volt benne, majd ami most benne van hamarabb lecserélem. Ennyi...
Költség csak az alkatrész volt (Vernet, bár nem tűnik olyan minőséginek mint az előző), a cserét megcsináltam saját kezűleg. Mivel bontott termosztátom is volt, először reménykedtem, h az is jó lehet, de a 120 és a 105 lovas motorok között többek közt ez is a differencia.

Mivel nem voltam megelégedve a gyári Bose hifi hangzásával úgy láttam jónak, hogy berakom a hiányzó magas sugárzókat a helyükre. Amiket a Bose hangcuccból kispóroltak. A hátsó oldalkárpitokba simán betekerhető volt a hangszóró, némi nehézséget csak az ajtókárpitokba pattintott kilincs körüli műanyag okozott, hiszen ott a hangszóró hely "le van falazva", igy a kis műanyag korongot ki kellett vágni. Ezek után a helyükre lehetett tekerni a 8. és 9. hangszórót (3. és 4. magas sugárzót).
Mivel ezeket a bontós kocsiból applikáltam ki, nem kerültek semmibe, de jelentős hangzásbeli javulást remélek tőlük.


Tipoatti jóvoltából olcsón hozzá jutottam egy szép állapotú csomagtartóhoz amit Zé-ék fel is helyeztek nekem! Lelkiismeretes a csomagtérkábelt is összeforrasztották nekem hogy ismét nyíljon távirányítóval és a kesztyűtartóból is! :) Így már nagyon szép körbe az autó.
Múlthéten sajnos fékproblémák adódtak, de még nem tudtam mitől, vagy pontosan mi a baj de fékcsőre gyanakodtam.
Zé-ék ezt is orvosolták. Tájékoztattak róla hogy az első futómű szerviz után (amit nem ők végeztek) rosszul lett visszarakva a fékcső kábel és az el is nyírta azt de most Zéék persze korrigálták ezt a hibát. Köszönöm a munkát és a nagyon kedvező karácsonyi árat:)
Listázva:
-2 első fékcső
-fékolaj
-motorháztető.
Elkelt, egy korszak lezárult. Nem volt betervezve az eladása, de eljött az ideje. 1,5 hétig hirdettem, nagyon hamar gazdára lelt, és szerencsére nem is ment messzire. Miskolcon fogja róni az utakat, és remélem az új gazdájának is legalább annyi boldogságot fog okozni, mint nekem okozott.
Az általam elképzelt áron váltam meg tőle, így én is elégedett vagyok és remélem az új tulajdonosa is az lesz.
A legutolsó képem róla.
♥
