Blog

>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2014-09-08

Az autó szeptember 5.-én lépte át a határt, 8.-án reggel pedig már Balassi Gyuri műhelyében állt Pilisvörösváron. Semmi különös, az ilyenkor szokásos olaj-szevíz, vezérléscsere történt.
Ami belekerült az autóba:
Mobil Super 3000 5w40 olaj - 5L
Olajszűrő - Gyári
Levegőszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Üzemanyag szűrő - UFI
Vezerlés szett - Gyári
Bordásszíj - Dayco
Bordásszí feszítő - Gyári
Bordásszíj vezető - Gyári
Vízpumpa - Ruville

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-12

2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.

7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.

A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...

Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!

A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...

>> Tuning és extratolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-01-20

bekerült a saját "kabala" fejegységem, (pioneer p6900), első ajtókba sony hangszórók, csomagtartóba egy kivehető kicsi mélyláda. nem nagy érték, minden a polcon volt, és használt, de így szebben szól, ha meg nem kell , csak ki kell vennem :-)

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2014-12-19

a vásárlás óta nem sok mindent kellett mozgatni rajta.:-)
kapott hátra új lengéscsillapítókat, egy felső motortartó bakot, első futóműbe pár szilentet, és orvosolni kellett a nyikorgó fütőmotor/ventillátorát.
Ja , meg egy bal első külső féltengely csuklót…recsegett, és olcsóbb volt az új, mint a felújítás...
Tavasszal kapmajd előre is új csillapítást, meg hátra gyári rugókat, és kb ennyi, egyenlőre.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-01-20

A héten az izzítógyertyák is cserére kerültek. Időszerű volt, még a gyári Bosch-ok voltak benne, igen felkokszolódva. A 4-ből egy hibája okozta az izzítási hiba visszajelzést, de mindet cseréltük. A bekerült gyertyák Eyquem típusúak, egyelőre a hiba eltűnt, indulni meg a rosszal is indult.

Az autó kapott egy kis szoftver utánigazítást is, mert a felsőbb fordulatokon erőtlenné vált, ami kisebb max teljesítményt is jelent egyben.
Az újabb program feltöltése után már szépen forog 4800-ig. Az elméleti max. teljesítmény most 144Le, de ami még fontosabb, hogy 4000rpm-től nem esik meredeken, hanem 4500-ig csak alig csökken.

A turbócső javításával a füstölés lényegesen lecsökkent, néha még látom halványan füstölni. Az okát a programban megkeresem majd, de valószínű, hogy az előtöltésen kell a padlógázhoz tartozó állapotokban kicsit igazítani.

Pár 100 próba km után még várható, hogy ismét finomítok rajta. Igazi kihívás, hogy mit lehet kihozni a teljesen gyári motorból csak szoftveres beavatkozással.

 
>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-01-20

Pár napja megtörtént az új rádió beszerelése az autóba. Már nem a gyári rádió volt benne, de a mostanihoz sem tudtam ipodot csatlakoztatni agy usb-t ezért szerettem volna egy új lejátszót. A választásom egy Pioneer FH-460UI 2 DIN-es fejegységre esett piros gombsor megvilágítással, ami illik a műszerfal szineihez. A beszerelés a kivételig és a középkonzol átalakításáig könnyen ment, de az új rádió nem akart megszólalni. Kiderült hogy az olasz kábelezés ahiba, ezért egy kicsit át kellett kötni, és utánna már jó is lett. Nagyon szépen szól és nagyon okos kis készülék.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-01-19

Elértünk az utolsó állomáshoz is az új fejegységgel kapcsolatban. Ez a funkció már nagyon hiányzott. Megint a Grandvoice-hoz mentem, hogy befejeződjön a project.
A gyári kormányvezérlő az előző fejegységemmel sem akart egyből kommunikálni, egy adapterre volt szükség. Természetesen ez most sem volt másképp, de a már meglévő adapter lett picit átalakítva, így immár ismét tudom a fejegységet a kormányon lévő gombokkal vezérelni. Erről nincs kép, csak öröm, boldogság, stb... :-)

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-01-19

Hátsó féktárcsa és fékbetétcsere (TRW) és bal-hátsó kerékcsapágy (FAG) csere. Minden csendes. :) 112449 km

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-01-19

Az autó ugyan téli álmot alszik a garázsban. Én viszont nem tudok nyugodtan a s..men ülni! :D

Ugyebár, régóta szerettem volna már bőrbelsőt az SW-m szövet ülései helyére.
Keresgettem Facelift előttit, viszont ami még jobb lett volna, a Facelift belső.
Na ezt a tervet sikerült szépen túlteljesítenem... egy GTA szettel.
Álmomba nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenem lesz, de így alakult! :) ,,Öröm é bódottá!!! "
Árat nem szeretnék mondani, az hogy honnan van, sztem meg már teljesen mindegy.

Elmentem érte, hazahoztam, tisztítás, bőrápolás és bekerült a régiek helyére.
Elektromosan állítható háttámlás, ülésfűtés van, gerinctámasz is, combtámaszos. Jó kemény, sportos, tuti nem lesz olyan kényelmes, mint az előző, de valamit- valamiért! Az ajtókárpitok még nincsenek bent, az egy másik hétvégi nap kerül sorra+ még 12 voltot vezetni a fűtésnek.
Ééééés ami a legfontosabb, hogy fülig ér a szám, mikor benne ülök! :D

Az utolsó 2 kép egy Before- After.

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)