Blog
Eljött ez a nap is. Úgy döntöttem nem hobbyzok tovább az autóval. Nagyjából elkészült, használni meg nem igazán tudom, mert nincs mikor....átadom egy lelkes kollégának, Tóth Andrásnak. Ma volt az utolsó reggele nálam.... és az utolsó kép, már kerekekkel, pótalkatrészekkel megbuggyantva... FIN

Ma lekerültek a téli gumik 26310 kilométernél. Téli gumikon megtett táv 4790 km .3 szezon alatt így 10830 km sikerült beletenni. Nyári abroncsok 15602 km folytatják a dolgukat.
Egy számomra nagyon fontos extra hiányzott az autóból. Ez nem más mint a tempomat. Mióta megvan az autó keresesgélek olyan kormánykapcsolót, ami ugyanolyan mint az enyém (automata ablaktörlős és fényszórós) plusz rajta van a tempomat kar. Mostanra találtam. Megvettem, a csere nem nagy történet. Talán a légzsák kivétele a legnagyobb túra. Nem is értem miért nem lehet csavarral rögzíteni. 2db kis fül tartja a légzsákot a helyén, amit a kormányon alulról egy csavarhúzóval kell kipattintani, de úgy hogy nem látsz semmit belőle. Szóval csere meg olt, MES-ben engedélyezni kell, utána egy proxy sorbarendezés és már működik is.






Kezdetektől idegesít a start-stop rendszer. Műszaki emberként nem tudom elfogadni hogy nem kártékony, ráadásul elég hektikusan működik. Rendeltem egy kitet az ENG-CUSTOM-tól. Igényesen megépített cucc, adnak hozzá célszerszámot és leírást. 2 perc alatt lehet beépíteni. A működése pofonegyszerű: gyújtás ráadása után kb. 2 másodperccel "megnyomja" a start-stop off gombot.
https://youtu.be/ywMD3u5DweQ






Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3





Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Szívótorok tisztítás.
Diagnosztika: sajnos a tempomat továbbra sem akar működni. Bekapcsolásra érzékeli a jelet a "agy", de nem működik akkor sem.
Klíma feltöltés.
Lassan valahol elszivárgott a gáz. Most fel lett töltve, át lett nézve, működik, hűt. 3-4 hét múlva újra megnézik, mert egyenlőre nem látszott a szivárgás helye. Addig is használni kell ezerrel. :-)
km: 207.612
Jobb és bal küszöb javítás, fényezés.
Nem volt egyszerű a patentok beszerzése, mert bal patentokat még lehet kapni, de jobb nincs a Földön. Így ezt legyártattuk és persze betáraztam belőle kb 20-at (Thx Budaházi Iminek). :-)
És egy kis kuriózum:
Eredeti hátsó zender szárny bezserzés, fényezés és felrakás.
Köszönet Erdős Attinak, akitől sikerült megvenni a szárnyat. :-)
km: 204.647





Olajcsere (Liqui Moly racing 10W60), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Kormány csere (Föcköstől kaptam egy hibátan bőrözöttet, melyet itt is köszönök neki)
Jobb első ülésfűtés kapcsoló csere.
Első és hátsó embléma csere.
Váltókar bőr csere.
Csomagtér világítás javítás.
Szélvédő előtti napszemüvegtartó javítás (nem működött megfelelően a zár)
Csomagtér nyitó javítás (kissé nehezen nyílt olykor)
Indexkapcsoló javítás (nem kattant vissza)
Kézifék melletti hamutartó cseréje (nem használom, de zavart, hogy nem lehetett bezárni; így csere lett belőle)
km: 204.647
2
476