Blog
Kirándultunk a hétvégén egy nagyobbat a vassal. Időszerű volt már, viszonylag régen autópályáztunk már. Biztos nem vagyok normális, de részben emiatt szerveztünk egy nagyobb túrát párommal. :)
Pécs, a Zsolnay-negyed, a bazilika és a belváros pedig gyönyörű, a Mecsek szintúgy, minden kilométert megért. Még a pizza is egészen jó volt :D Pécs után meglátogattuk Mike és Rita barátainkat Kalocsán, majd közösen meglátogattuk Füredet. Idén is időben érkeztünk Alfacitybe :))
Ez volt az első nagyobb túra az új gumikkal. (Michelin Pilot SuperSport)
Viszonylag nem régen kerültek fel, de véleményem szerint az eddig általam is az egekbe magasztal P Zero-khoz képest (amik egyébként tényleg nagyon jó gumik) is bitang jók. Bár közúton nem játszok Schumachert, esélytelen megcsúszni velük, csendesek, szóval szuper :)
Fogyasztást nem tudom, de "véletlen útba esett" a német Autobahn. Még mindig irgalmatlan jól megy :)







Aresi gond nélkül vizsgázott :)
Minden szépen,zökkenőmentesen zajlott,semmivel nem kellett "okoskodni"..:D
Meg is dicsérték,nagyon büszke vagyok rá,jól esett:)
Eljött a második olajcsere ideje , turbót megnéztem pont annyit lóg mint mikor megvettem kb 1mm sem. A nyomás 1.55bar. Már rég készültem a coolerezéssel , kijöttek a melegek éreztem is hogy tompul az autó, Pénteken Taszár muszáj volt már lépi , nekiálltunk. Igazat megmondta nem egyszerű művelet ,sehol semmi hely 2,5 napba telt ,de profi. Érzésre az autó jobban reagál , fent nagyon szépen forog , igaz ott van kis füstje ,de minimális. Egyelőre úgy gondolom nagyon megérte.





Sok sok keresgélés után sikerült szert tennem egy Teledial 17" felnigarnitúrára.Görgőzés és újrafényezés ráfér,de nagyon nagy az öröm :)

Sajnos csipegette az olajat,muszáj volt hozzányúlni.Röviden,tömören amik cserélve lettek:
- Hengerfej síkolás: 25000Ft
- Gyűrűsor: 30000Ft
- Szelepfedél tömítés: 4500Ft
- Hengerfej tömítés: 10000Ft
- Kipufogósor tömítés: 3200Ft
- Szívósor tömítés: 2800Ft
- 2db vez.tengely szimering: 2000Ft
- Hajtókar csapágysor: 14500Ft
-Selénia 10W/40 5l : 10000Ft
- Olajszűrő: 1200Ft
- Fagyálló: 3200 Ft
+ munkadíj
Elégedett vagyok az autóval teljes mértékben!
Óraállás,kereken 170000 Km

Sikerült jó áron hozzájutnom egy Remus sport katalizátorhoz ami kifejezetten dízel autókhoz való 3000 köbcenti-ig. Az eddig használt „sportkatalizátoromban” csak egy perforált cső volt + gyapot ez nem sokat fogott meg a koromból, így arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom ezt a típust. (103R-000074 a száma, újonnan ~ 600 € :) ) Teljesen rozsdamentes anyaggól készült így elég tartósnak ígérkezik a belső rész nem kerámia hanem fémből készült.
Kellett hozzá még 52mm átmérőjű rozsdamentes cső, rozsdamentes hegesztő pálca, meg kb. 2 óra munka mérés, vágás, hegesztés, majd a teszt :) Eredmény: úgy tűnik a teljesítményből nem vesz el, ugyanolyan erős, nyomatékos az autó viszont a füst jóval kevesebb szinte semmi! (Most szinte a teljes rendszer Remus mivel a hátsó dob is az) Reméljük sokáig így is marad… ha változik akkor updatelek! Köszi apunak az alkatrészekért és a hegesztésért! :)



Vezérlés csere (217700-nál)
2 db kopogásérzékelő csere
6 db gyertya
2 db vízcső
szelephézag állítás
első főtengely szimering
tömítések,bilincsek,ó gyűrűk cseréje
váltóolaj csere
fagyálló csere





1000km. 'Have engine checked'. Mi a szösz? :o
Remélem az autó 100%-os lett.!:)
Hátsó tárcsák szabályozva,betétek újjak(textar) nyergek pirosra le festve.:)
Fékfolyadék csere is meg volt,kapott friss váltó olajat (Tutela cz75 synth)
Váltó olaj le cserélése is teljesen hozzá férhető..:D
A kézifék kötelek is ujjak,mind a két oldalon,ez hamar meg volt:)
Bal oldalt a felső lengőkar szilentezve lett,(Moog)
Úgy érzem,minden kis hibáját sikerült orvosolni,nagyobb gondja nem volt szerencsére,mondhatom azt,hogy az autó "hibátlan" .!:)
A holnapi KPM műszakin úgy is kiderül minden, remelem Aresi gond nélkül veszi az akadályokat,és tényleg minden rendbe van vele:)
Elvittük a vizsga bázis parkolójába,persze lábon..:D A 166 be kísért :) Az éjszakát ott tölti. Azon a 7.4km szakaszon is hibátlanul futott..:D És messze a leg szebb az ott parkoló autók közül..:)




Na kezdjük :)
Hosszas keresgélés után találtam rá Romeora használtautón. Kereskedésben állt frissen behozva Olaszországból, ~138.000 km-es állással, amiben kételkedtem, erre visszatérek. Már a HD képeken is jónak tűnt ,de élőben volt az igazi...:)
Szóval gyerünk Kecskemétre meglesni a verdát, após Lancia Phedra-jával :)Megérkeztünk , egyből kiszúrtam a sorok között az összetévesztethetetlen orrát.Tüzetesen átnéztem a kötelezőket rajta, majd következett a hideg motorindítás, csodálatos hanggal kelt életre a jtd motor, se fehéres se kékes füst. Gyönyörű beltér , semmi furkálás a műszerfalon semmi csálé műanyag elem, ülések is tökéletesek.
Következett a próbakör.....élmény volt vele minden méter megtétele, halkan suhant, futómű koppanásmentes, fékek haraptak , motor dinamikus nyomatékos bár ettől tartottam ,hogy kevés lesz ehhez a kasznihoz ,de nem :)
Kis alkudozás után sikerült megegyeznünk és megvettem életem első alfáját :)
3
603
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth