Blog

>> Tuning és extraAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-28

Egy apróság maradt az autóban, ami még nagyon szúrta a szemem: egy Pioneer Csillámf@szláma Edition rádió. Sosem hallgattam (már csak azért sem, mert a V6 gondoskodik a tökéletes autózós zenéről), ellenben marha ronda volt.

A facebookos alfás csoportban lőttem egy gyári Alpine rádiót, amiről két dolgot lehetett biztosan tudni: elveszett a kódja és képes világítani. Ezek tudatában elővettem a pofátlanabbik énemet és ajánlottam érte 2000 jó magyar forintot. Megkaptam. :)

Azt ugyan továbbra sem tervezem, hogy rádiót hallgatok, kazettám meg sok éve nincs egy szál se, csak nem hagyott nyugodni, hogy működésképtelen a szerzeményem. A netről túrtam egy szakit, aki ki tudta kódolni. Kiderült az is, hogy rádióként hibátlanul funkcionál. A magnó részét kazetta híján nem tudtuk kipróbálni. A műtét 4000 forintomba került. Bónuszként kiszedte a Pioneert is a műszerfalból. Boldogan kapcsoltam ki az új rádiómat - talán örökre. :)

>> EgyébVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-04-28

Végre sikerült az Alfa Romeo emblémás szőnyeghez hozzá való patentot ügyeznem. Köszönet a segítőkész eladónak érte :) Amúgy nem volt egyszerű. A patent a következő miatt kellett: mivel hiányzott a vezető oldali szőnyegnek a kettőből az egyik patentja, ami a váltóbox mellett van hátul, ezért a szőnyeg jobb oldala mindig előrecsúszott és beleakadt az éppen visszaengedett gázpedálba. Aminek eredménye az lett, h motor fordulat menet közben felpörög, ilyenkor gyorsan kuplung benyom, motor pörög, míg a szőnyeget ki nem húzom a beakadt gázpedál alól.
Most, hogy a másik patent is tartja a szőnyeget, így már szerencsére nem tud elmozdulni :) Patentokból most feltankoltam, van még 3 db :)

 
>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-04-27

HF-ek elkészültek!
Síkba húzva, szelepek becsiszolva, sz.sz.szimeringezve, hézagok beállítva/lapkázva! :)

 
>> Szervizboli111 // Alfa 159 1,9 JTDM 16V Q-Tronic // 2015-04-28

Kicseréltettem a váltóban levő olajat.
Sok helyen érdeklődtem, hogy szűrőt lehet/kell-e cserélni a váltóban. Szervizeket, kereskedőket, amore-sokat kérdeztem. A várttal ellentétben senki sem tudott egyértelmű választ adni. Vagy ha egyértelmű volt, akkor hülyeséget mondott. Végül Csörire hallgattam. Leírom, hogy mindenki tudja:
A Q-tronic váltóban egy belső szűrő van, amit csak a motor kiszedése után tudsz cserélni. Cserélhető szűrő nincs benne. Olajcserekor nem kell, nem lehet szűrőt cserélni. Az alul levő leeresztőn kiengeded az olajat, majd pedig felülről tudod feltölteni. Ha az alsó "csapon" csöpög, akkor visszatöltötted a kellő mennyiséget.
A cserélt mennyiség kb. 3-3,5 liter. Én Liqui Moly Top Tec 1200-as olajat tetettem bele.
Egyúttal megtörtént a szerviz nullázása is.

Köszi Pisti

5liter olaj: 42,25 Eur
Munkadíj: 40 Eur

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-26

A mélyládám az 5 ajtós Scorpio-ba még éppen belefért, de a 156-osba már nem tudtam beletenni (talán egy SW-be belement volna). Túl szűkre szabták a csomagtartó nyílását.
Két megoldás maradt:
1. Új ládát gyártok és a régit megpróbálom eladni.
2. A meglévőt faragom át.
Végül is a második mellett döntöttem így a 68 literes zárt ládából faragtam egy 45 literest (a hangszóró gyári ajánlása bassreflex ládához) ami így ferdére vágva pont passzol a hátsó ülés mögé.
Jöhet rá a hátlap, bele a hangszóró, lehet vezetékelni, meg az erősítőket elhelyezni...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-27

Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-26

Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-25

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...

>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-04-16

Na kapjuk szét akkor. :)
Hát igen.. A turbo is elfosta magát, mivel az a régi motorról maradt. Kotyog, Lötyög a tengely, lapátok beleértek már a házba is..
Ha már szétszedjük akkor alaposan.
HF-ek is lejönnek. Amúgy a hengerek szépek, nincsenek hordósodva, vállasodva. Gyári hónólás is gyönyörűen látszik. :)
Kipufogó rendszert is leszedtem, mert elég sz*r hangja volt már. Eléggé gányolva van az egész, ezért mennie kell. :D

 
>> EgyébStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-04-10

Első gondolásra..jólvan ugyis bejáratós/átmosós olaj, ami ráadásul max szint fölé lett töltve. Hát egyre durvább lett a füst így nem az miatt lehet..