Blog
2015.05.01.
Lecseréltem a vezérműszíjat, kicseréltem a vezérlés módosítót, vízpumpát, hosszbordás szíjat, és összes görgőjét. Benne lévő vízpumpa törött volt. A benne lévő kábé 2,5 liter olajat lecseréltem szűrővel együtt. Vezérlésszett és hosszbordás szett Dayco, vízpumpa Marelli ment bele, olaj Castrol 10W40, Mann oil filter, és kapott egy új légszűrőt is.



Sima olajcsere. Egyrészt ideje volt már, másrészt a sok jó tapasztalat miatt ki akarom próbálni a Castrol Edge 5w-40-et. Tehát a Mobil helyett most Castrol ment bele, plusz gyári olajszűrő. Mivel a levegőszűrő és a gázolajszűrő idő közben cserélve lett, így most csak ennyi.


Az autó fényezése nem volt nagyon rossz állapotban, de nagyon sok "hajszál karc" volt rajta, pedig gépi mosót még nem látott, de hiába, az idő teszi a dolgát a fényezésen. Ez leginkább napfényben látszott, de akkor tényleg kiábrándítóan nézett ki. Mivel szeretek mindent magam csinálni az autón, ennek megoldását is magamra bíztam.:) A használt polírozó anyag az Autoglym Paint Pro készlete volt valamint az Extra Gloss Protection mint végső védelem. Ezek beszerzéséért utólag is köszönet Halesz-nak. Ez egy 2 lépcsős polírozó rendszer, pontos leírással ill. kis bemutató videó is található hozzá, ami egyértelművé teszi a használatát. Én egy "gagyi"-nak mondható OBI-s polírgéppel csináltam az egész műveletet, de az eredmény mondhatom hibátlan lett, minden karc eltűnt (ami nagyon mély vagy a lakkon túl van az nyilván nem, az már nem a polírozás témaköre), hologram mentes a végeredmény. Egyébként úgy látom, megéri a polírozó készlet anyagi szempontból is, mivel az biztosan elég 5-6 alkalommal lepolírozni az autót. Nagyon sok türelem kell hozzá, de a végeredményt látva azt mondom, megéri. Végül az Extra Gloss Protection szerrel kezeltem le a felületet, ami az első hét után, mosáskor szinte "fújta" le magáról a vizet, de sajnos közel egy hónap után már nem látom ezt. Helyette valami tartósabb wax-ot fogok kipróbálni. Ettől függetlenül a felület most is hibátlan "tükör". Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti magának csinálni az ilyen beavatkozásokat.



Hosszú távra tervezek a kocsival, épp ezért az első, nem szépészeti beavatkozás a vezérlés cseréje volt. 2010 aug-ban volt cserélve, 81k km-nél, most 100350 van benne. Tök felesleges volt a régi szettet kivenni, a szij is meg a vezető/feszitő/vizpumpa is tökéletes volt, igazolja az alacsony km futást. Hiába az eltelt majd' 5 év, a gyári cucc az mégiscsak minőségi. Legalább látszik, h törődtek a kocsival, és nem szemetet pakoltak be szerviznél. Most Gates pówagripp került be és ruville vizpumpa. Kicsit sajnálom az ablakon kidobott 40 ropit, de igy az elkövetkezendő bő 4 év nyugodtabb autózással fog tellni.

A visítás lokalizálva... hosszbordás szíj támasztó csapágy megállt és kinyírta a szíjat. Alkatrészek mai nappal beszerezve Elaforgtól és beszerelve! + kapott egy új szervó ékszíjat a kormány, ha már úgy is szét volt kapva... öreg is volt. :)
210.229 km






A mai napon szerettem volna használni az autót, szépen indult ahogy szokott, kitolattam a garázsból, majd egyszer csak (váltó üresben) motor elkezdett rángatni és leállt. Újraindítási kísérletnél önindító megy és a gyújtási próbálkozást is lehetett hallani, de a motor nem indul, csak rángatózik.
Mivel jobb ötletem nem volt, ezért igénybe vettem az autóhoz vásárolt egy éves garancia szolgáltatást. A járgányt a legközelebbi (Pécs) Alfa szervizbe szállították, ahol hétfőn (2015.06.01.) kivizsgálják a hibát.
Részletek később...
Update:
2015.06.02.
A hibára nem találtak magyarázatot a szervizben. Hibakódot nem tárolt a rendszer, és gond nélkül elindult. Egy korábbi hibabejegyzés szerint légtömegmérő hibásan működik, annak cseréjét javasolják.
A hazafele vezető úton (kb 170 km) semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Idővel talán fény derül erre a rejtélyre.

A nyár közeledtével beszereztem 4 új gumit (Hankook Vetus Evo2 215/45 R17). Ég és föld a különbség a régihez képest.
Sor került az éves olajcserére, a szűrők cseréjére, ill. a klíma is fertőtlenített, kellemes levegőt fúj.
Ideje volt cserélni a gyertyákat, ebből megint a gyári 100.000 -esek kerültek bele.
Km: 188.790
Épp Győrbe tartottam suliba Pestről, amikor egy padlógáz után elkezdett lassulni az autó alattam. Nem ment. Pont ezen a héten jelentkeztem be olajcserére...
Megadta magát a turbó. Tréleren vittem Tuningmanhez 2014-10-15-én este, leraktam a szerviz előtt, másnap kezdődhetett a műtét.
A turbón keresztül mindent teleküldött olajjal (intercooler is tele volt). Gábort pedig a leszereléskor nyakon is köpte rendesen. A középrész teljesen odavolt, így ment felújításra.
1 hét után kaptam vissza az autót. Turbó feljújítás, szívóág, intercooler átmosása, olaj- és szűrőcserék.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 SM/CF
Költségek:
Tréler: 6.000,- (Fehérvár-Pest oda-vissza gázolaj)
Turbófelújítás: 110.000,-
Olaj, szűrők és munkadíjak: 40.000,-
Km: 178.000









1
554
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Stelvio
- Giulia
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV