Blog
Ma Zsolesz_145 jóvoltából sikerült beszerezni kerékőrt a felnikhez. Fel is pattintottuk őket a helyükre, most már nyugodtabban hagyom kint az autót a pesti utcákon :).
@169.000km
Téli idöszak elötti szervízre elvittem a kocsit. A fékek nagyon rossz állpotban voltak, hátul szét is volt rohadva a betét. Kattogó hang meg nyiszogó hang ay elsö futómüböl.
- Zimmermann elsö tárcsák 31.000Ft
- Zimmermann elsö betétek 16.000Ft
- TRW jobb elsö felsö lengökar 29.000Ft
- Zimmerman hátsó betétek 9.000Ft
- Centír 1.000Ft
- Fék folyadék 2.000Ft
Apróságok. összes költségem munkadíjjal: 109.000Ft
204585 km. A hátsó dobom sajnos megköszönte az eddigi kemény munkát és úgy döntött, hogy felmond. Akkora lyuk volt a becsatlakozási oldalon, hogy simán betolatok rajta egy Ifával, tükör nélkül. Gyorsan szereztem egy hátsó dobot, ami szintén egy 145-ösön teljesített szolgálatot eddig. Kemény 5000 Ft-ért vettem át D.Z.-nél, és ma el is vittem reggel Dinamitékhoz, hogy dobják már fel. Ha már ott voltam, gyorsan megszüntettünk egy kezdődő kifújást is a középdobnál. Nagyon szép munka lett, 2,5 év garanciával, a hangja pedig végre, sima, kiegyensúlyozott lett. 15.000 Ft volt a csőcsere, a dobcsere és a felfogatási pontok újraalakítása a dobon. Azt hiszem, már közel tökéletes a vas.



Vásároltam a kleineinzeige.ebay.de-n egy szett használt Rial RA 807-es felnit. A hozzá kapott csavarok vékonyak voltak, az én eredeti csavarjaim pedig rövidek, így azokat is kellett vennem. A Karl KFZ-Meisterbetrieb-nél kicserélték a gumit.
Felni adatai:
Rial Ravenna
8 J x 17 H2 Typ RA 807
Lochzahl 5 / Lochkreis 110 mm / Mittenloch 65,1 mm
ET 35 mm
KBA-Nummer 47134
Csavar mérete: M14 x 1,4 30mm
Felni: 150 Euro
Csavar: 19 Euro
Munkadíj: 70 Euro
Összesen: 239 Euro








Szeptember végén jár le a vizsga így ellátogattam a szerelőmhöz nézze át a kocsit mit kell cserélni vizsgára. Ennek keretében cserélve lettek a következők :
- Jobb első felső lengőkar
- Bal első felső lengőkar belső gumi szilentek
- Bal kormány porvédő
- Bal belső Féltengely porvédő
Érdekes hogy a bal felső lengőkar majdnem pontosan egy éve lett cserélve... ennyit bírt. :( Kitörlésre került még a légzsák hibajelzés is, és azóta még nem dobta vissza.... hmm lehet hogy mégiscsak valami érintkezési hiba lehetett?
Lényeg hogy most nem pirít :)
Örülünk és a hatóságok engedélyével még 2 évig vígan furikázunk .
Km: 241.649








és ma megtörtént a harmincezres szerviz :-)
az autó 2+3 év garanciával rendelkezik, így még Márkaszervizbe jár :-)
figyelve a szervizben a csere mozzanatait :-), kapott gyári olajat (Selenia Sport Power), olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és klímatisztítást

Kicsit lemaradtam a blogírásban úgyhogy leírom mi történt eddig,,,
Jóáron szereztem egy nagyon ritka Zender első lököst.
Szereztem egy tökéletes állapotú légszűrőházat(a régi repedt volt) és egy szívócsövet ami fojtószelepházra csatlakozik(na ezt nem lehet rendelni sehol),ez is szinte tökéletes állapotú!
Vettem egy hibátlan gyári végdobot(kapott új krómvéget) és egy középrészt(középdob nélkül).....már csak a katalizátort kel cserélni(már az is megvan) mert az enyém totál üres és ettől kicsit repedtfazék hangja van.
Alfisti.net-ről kaptam egy tipusspecifikus váltógombot...igazi alu,közepén egy nagy alfa jellel...iszonyat tetszik!
Hosszabb keresgélés után végre tegnap munka után gyorsan rögtönöztünk egy alfa kerékőr klubbot PZ147 és KZM_Rosso147 barátommal. Gyors leszedtük a csavarokat és felkerültek mindenkinél a kerékőrök.
Márka: Farad (Made in Italy)
Fejkiképzés: forgófejes
Csavar anyaga: 10.9 (Hogy ne kelljen megnézni, mit is jelent, gyors beszúrom ide is. A csavarok, csavaranyák anyagaival az MSZ 229/2 szabvány foglalkozik, mely nem konkrét anyagot, hanem szilárdsági csoportot határoz meg. E szerint a csavar anyaga lehet: 3.6; 4.6; 4.8; 5.6; 5.8; 6.8; 8.8; 10.9; 12.9; 14.9. A szilárdsági csoport jele két részből áll. Az első szám 100-szorosa a minimális szakítószilárdságot adja meg MPa-ban, a második szám pedig a névleges folyáshatár és szakítószilárdság hányadosának 10-szerese.)
A dobozban volt két matrica, kódszámmal, hogy esetleges leszedő fej elvesztés esetén lehessen pótolni, de ezt jó lenne nem igénybe venni, mert annyi lenne szerintem mint a kerékőr. (15,13 EUR + posta)
Majd arra érdemes odafigyelni, hogy gumisnál én úgy képzeltem el, hogy leszedem és majd vissza is rakom, normálisan nyomaték-kulccsal, hogy ne menjen rá mint állat....






Ma Zsolesz_145 közreműködésével felkerültek a kerékőrök. Asszem nem árthat Pesten egy ilyen kis apróság.



1
799
Fórum
Friss topicok
- Hevesi huszárok
- Tonale
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
