Blog
Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.



A külső féltengelyek cserélve mert már kopogtak... Most újra csak a V6 szinfóniát hallom ;-)!
Ez az autó eszméletlen, depiseknek kötelező orvosság ;-)
Egy hónapja vagyok boldog tulaja az első Olasz autómnak, eddig volt Francia, Japán, Német is, de ez teljesen más. Nagyon tetszik a forma, menetteljesítmény és karakterisztikája egyaránt.
Cserélnem kell egy pár dolgot, termosztát, csomiajtó teleszkópokat, komplett vezérlés, (szíjak és görgők) olajak, gyertyák, szűrők, stb.






Ekszplodizálás folyamatban van:-)
Belső tükör is elkészült, bepattintottam illetve a quartz óra mögötti zöld lapka ki 1 db piros led meg beugrott.










Sikerült Eljutnom Ferkéhez
hál Istennek és Zabbancs kollégának :)! Végre gondos kezek dolgoztak az autómon! Amit nagyon nagyon köszönök!
- 3-4 henger résolaj cső
- új akksi
- bal belső féltengelycsukló
- sok sok apró idegesítő elektronikai probléma megjavítása :)
- az első szerviz alkalmával kontár pancser "szerelő" által összegányolás szakszerű precíz helyreállítása !
- vez és főtengely szimering csere
- szelepfedél tömítés csere
- jobbos-balos kézifékkötél csere
Km óra: 182000
Karácsonyra megleptek egy Shark Fin antennával, amelyet 25-én már fel is szereltem az Alfára. Egy kis gépészkedés kellett a felhelyezéssel, mert az íve az antenna aljának nem egyezik meg a tető ívével, így nem feküdt fel a tetőre. Szerencsére az alsó műanyag lapot tartó csavarok kiengedésével sikerült kiküszöbölni ezt a problémát :).



Elkészült az állófűtés,tökéletesen működik,de még zajlik a tesztüzem :D
-5 fokban 15 perc alatt 50fokra melegiti a hűtőfolyadékot a rendszerben,nem rossz.
Az utastér ventillátort egyelőre nem kapcsolja,mert igy is eléggé terheli az akkut,megnézem igy mennyire birja,aztán ha nem merül le egyszer sem akkor megpróbálkozok a belső ventivel is.
Jól működik a programóra is,de következő szezonra valószinűleg felváltja majd egy GSM modul és a Webasto ThermoCall app.
50perc alatt elérte a 90 fokot is(kint még mindig -5 volt :))





Hibajelenség:
Menet közben betapad a fék, leginkább a bal első.
Észrevételek:
A diagnosztika nem mutat semmilyen aktív, vagy tárolt hibát.
Geometria beállítás előtt felvillant a VDC Error hibajelzés, majd az összefutás beállítása után ez nem jött elő többet.
Ha nem léptem rá a fékpedálra, akkor később jött elő a blokkolás, néha egyáltalán nem blokkolt, valamikor pedig anélkül, hogy ráléptem volna a pedálra, elkezd a kocsi fékezni.
Hidegindításkor ki van oldva a fék, könnyen gurul az autó. Ha elkezd blokkolni, és leállítom a motort, a következő gyújtás ráadásakor egy erős pukkanó hang hallatszik az ABS kocka felől, a hanggal párhuzamosan érezni egy ütést a fék és kuplung pedálokon.
Ahogyan vészhelyzetben kiküszöböltem a hibákat:
Menet közben félreállás, leállítás, újraindítás, majd vártam, hogy hűljön le.
Miközben haladnom kellett, kézifék felhúzása, ekkor szintén pattan az ABS kocka és kiold a fék.
Mikor a fék kiold, a pedál szinte beesik a padlóig, ha megnyomom.
Diagnosztikán keresztül a leeresztő szelep működik, de magától nem oldja ki a fékeket.
Ma kiszereltem az ABS kockát, szemmel láthatóan nincs baja. Első körben ezt szeretném kicserélni. Feltételezem, hogy mivel a diagnosztika semmilyen hibát nem írt (kivéve egy memóriában tárolt P0704), így mechanikai probléma lesz a háttérben.
Reggel figyelmeztetett a Google Naptár: GTV projekt kezdés!
Múlt év őszén beszerzett autó felújítása hivatalosan is indul.
Teendőim a teljesség igénye nélkül:
- teljes külső festés (rosso)
- alváz védelem, üreg védelem
- esztétikai javítások beltérben (tetőkárpit csere, oldal panelok pirosítása, középkonzol festés)
- apróbb hibák javítása (központi zár, elektromos tükör, ajtó nyitó, gázrugók)
- futómű állapot felmérés utáni javítása (eddig csak a két6 hátsó gátlóról tudom hogy rossz)
- kényelmi extrák (ülésfűtés, központi zár rádiós vezérlése)
- felnik esztétikai javítása (R16 Teledial)
- rendszám, műszaki vizsga, dézsma befizetés
Hát ennyi induláskor:)!
