Blog
A jobb első rugó eltört, ezért az olaszautobontotól vettem cseredarabot. Mivel érdemes párban cserélni (a színjelöléseknek egyezni kell), ezért megvettem mindkettőt egy elbontott autóból. Az enyémben barna-barna-sárga volt, ezek pedig barna-sárga-sárga jelölések, de mindegyik passzol az autómhoz.
Szinte hibátlan állapotú a rugó, toronyszilen, porvédő gumi és a lengéscsillapító is. A csere még várat magára, őszig kell meglennie, addig nem nagyon használom az autót egyébként sem.



Emlékszem valami nagy erő oda vonzott, egy Honda Civic volánjánál érkeztem AlfaCity-be, a 155 árából már babakocsi lett, a gyerek nőddögélt, de a szív továbbra is rab volt:)
Nézegettem ízlelgettem, nem szájtátva, hanem hogy én ezt ki akarom próbálni.
EGy fajta kiváncsiság, egy műszaki érdeklődés, egy adag szerelem, egy jó adag vagányság, szűk sport ülés:) Így emlékszem akkor rá.
Nem is kellett rá sokat várni:)





Kényelmesen, Szalkszentmártonon keresztül mentünk kis kerülővel Dunaújvárosba a fiammal. Ezen az útvonalon még nem jártunk.
Utolsók egyikeként futottunk be a veterán szekcióba 10 után és majdnem utolsóként távoztunk 8 előtt.
Szép kerek nap volt, duma a komákkal, érdeklődőkkel, autómustra, fürdés, színpadi műsor, kis vezetés.
Öröm volt hallani, hogy a fiatalok között is sokan értik a hatvanas évek Alfáit.
Kaptunk rengeteg szavazatot, köszönet érte!
Kmét-Szabadszállás-Szalkszentmárton-M8-AC-M8-Solt-Kmét
35544km

Helyszín: Szalki-Sziget
Időpont: 2023.07.08
Úgy alakult, hogy hiába van meg 2020 eleje óta az autó, Zánka után eddig nem értünk oda Alfacity-be, de most végre igen.
Előző este már megérkeztünk Dunaújvárosba és a Corner Hotelben foglaltunk szállást.
Fogyasztási rekord az odaúton, kerek 6.0l/100km.
A szombat remek volt, gyönyörű autókkal, remek fellépőkkel, finom ételekkel és jó idővel.
Nekem nagyon betaláltak az új pólók a Shopban, vettem is hamar 4-et.😉
Most először vettünk részt az esti bulin, jól éreztük magunkat ott is.🙂
Köszönjük a szervezőknek!🍀







Pénteken balatonról indultunk teljes bizonytalanságban hogy szabad-e gyerekkel bevállalni a City Campinget, de sátor volt nálunk szóval gyí:)
Végül szinte sötétedésre érkeztünk AlfaCity-be, a zene már szólt, és a Camping valami brutál teli volt :D Jó hát én vállaltam, hogy nem jelentkezek be előre.
De hála a nagyon empatikus szervezőknek mégis beeresztettek minket így bent táboroztunk le, sötét volt mire állt a sátor, de simán vették az akadályt a gyerekek, jól szórakoztak a hangos zenén, és jól aludtak.
Nem úgy mi, akik azt sasoltuk melyik mikor indul el pisilni, de azért pár órát tudtunk aludni mi is:)
Másnap reggel összeszedtük magunkat és a kellemes árnyas helyen reggelizgettünk.
Igaz körbejárni a csak a tombolajegyek alibijével tudtam a helyszínt, mert a 3 gyerek fullra kihasználja a rendelkezésére álló idő és tér kereteket:D
Külön momentum ami most jött föl, hogy ezelőtt Zánkán voltam Alfacity-ben ahol bemutatták a Giuliát, akkor hondával érkeztem, alfátlanul.
Most 2023-ban pedig a saját Giuliámmal, és családdal:)
A Camping kifejezetten jó döntének bizonyult!
Igazi fesztivál hangulat volt!
A 159-es után a 147-esben is megismétlődött a jelenség, hogy egyszer csak elfolyt a kormánymű egyik gumiharangjánál a szervóolaj.
Bontott kormánymű az Alfadepóból lett.
Kapott szervóolajat és futóműbeállítást.
Km-állás: 167314






Mai napon hivatalosan kikerült a tulajdonomból, egy cimborám megvette.
Újra 2 év pipa. Volt egy kis izgalom,hogy mindent rendben találtunk avagy sem. Jövőre 20 éves lesz szóval már bármi lehet.Meghát az ültetés..de minden rendben volt az aljára mondták,hogy azért van egy -két -pitty-putty... de ezen nem is csodálkoztam.A füsttje is tökéletes volt szóval a jtd még bírja.




Hamarosan újra itt a műszaki vizsga ideje,így elkezdtük a felkészítését:
A kerékcserénél láttuk,hogy a jobb első kerékjáratnál van egy lyuk a dobbetét mellett,meg a hátsó stabpálcák gumija körbe volt szakadva.
Az alsó turbócsövet a múltkor sikerült megoldani de most az is cserélve lett,ahogy az izzitó gyertya hiba is kellemetlenül villgott.
Először a dobbetét lett kifoltozva,a teljes doblemez újra alvázvédőzve,mindkét oldalt.
Addig Kristyon barátom kicserélte a hátsó stabpálcákat és megjáratta a hátsó fékcsúszkákat.
Utána jöhetett a coolercső csere és a végére a gyertya maradt. Nem írom le mégegyszer,hogy mennyire rossz helyen vannak de a 3-mas 4 -es hangeré még egész tűrhetően megközelíthető.Pár éve a 3-mas már cserélve lett most a 4 -est mérés után kiszedtük,semmit nem mutatott a műszer és akisra rákötve se izzított így nagyon reméltük,hogy azzal lesz a gond,indítás után még bedopta hibának majd másodszorra már kialudt a lámpa szóval YEE!
Cseréltünk még fékfolyadékot sok helyen már mérik a forráspontját és sikertelen vizsgát jelenthet ha nem megfelelő!
Így most már csak a vizsgabiztos modja meg mi a helyzet,mást nem vettünk észre ami gond lehetne. Majdnem egy egész napos program lett a sebek megszüntetéséből.
Nem tudom úgy se megköszönni ezt a rengeteg segítséget amit kaptam de hát ilyen egy jó barát ! Innen is újra köszönök mindent!
Alkatrészek az unixból : Stab Moog 3646/*2
Gyertya Bosch 4966
Turbo cső Gates 11370











