Blog
Kicsit késve, de leírom!
Olajat cseréltem, s bár a KA Kft 5 literes TOTAL 5w40 helyett csak 4lityist küldött vennem kellett a helyi autósboltban olajat (-.-)
Cserélve: olaj+szűrő
DynamaXX 5w40 full sync
+Mann filter
Kész lettem végre,nem a legjobb munka az biztos.Vettem két rámpát ami 25cm magasba emeli Romeot😃.De ahoz kevés,hogy az alváz csiszolásnál ne az ember képébe menjen a kosz😕.Szerencsére inkább csak felületi rozsda volt rajta a legtöbb helyen,de a küszöböknél volt mélyebb is😂.A küszöb alatt az emelési pontoknál fel van nyomva a lemez,ennek javítását majd lakatosra bizom.
Csiszolás után bekentem rozsdaátalakítóval(Würtht),majd száradás után Fertan kőfelverődés védővel fújtam le.A végén meg szintén Würthös alvázvédő waxal fújtam le.
Levettem az összes kipufogót meg a hővédő lemezeket is.Mind felcsiszoltam és rozsdagátló alapozóval(amire 1500°ig volt irva,de nem igaz😕),majd hőálló festékel fújtam le.
Amin a flexibilis cső van abból újat vettem az Imasaftól.
Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.
Szétszedéskor sajnos pár fáradt patent, bolha, klipsz... megadta magát. Patentdepoból sikeresen beszereztem az újakat és minden szépen a helyére került és tart... :)

Nem lehet zárni a tanksapkát. Már ilyen állapotban volt a vételkor is... eddig. Megjavítottam, most már lehet zárni. :)
Bekerültek végre a gewindék!
Eredmégy: Brutál szép összkép, durván jó kanyar stabilitás, jelentős komfort veszteség.
Km: 228.000
Ületés mértéke a gyári magassághoz képest (elöl- hátul): 6cm - 7cm






Kecskemeten talaltam meg az alfam spontan, egy munka kozben nezegetett hasznaltauto oldalon. Elmentem egy lepukkant bontoba, a puszta kozepere, megneztem, szep allapotunak tunt. Nem volt torve, fenyezve is csak karcolas vagy parkoloserules miatt lehetett max. Az udvaron tett kor alatt mar hallottam, hogy a bal eleje kopog, jobb eleje nyikorog. Ma mar tudom, a jobb felso-, es mindket oldali also lengokarok, stab palcak voltak a ludasak.... Amikor hazafele hoztam, mar a fek elkezdett hangosan csikorogni, mintha kopna, de fekezesnel abbahagyta. Aztan kanyarban hangosabb, masik iranyba halkabb. Rejtely a mai napig, hogy mi okozhatja, ma Eger fele az autoklubot hivva se kaptam valaszt a kerdesemre. Az biztos, hogy a csere megoldja, vagy bezsirozom :) a szokasos vezerles es olajcseren is tul vagyunk mar, mindenbol a legjobbat erdemli :)
Elérkezett az idő hogy lecseréljük az elfáradt vezérlést és társait. Mivel a motorfelújítás már 5 éve volt így elérkezettnek láttam az időt hogy teljes vezérlést lecseréljük, balansz szíjjal együtt.
Szóval cserélve lettek a következők:
-Continental balansz szíj
-Continental balansz szíj feszítő görgő
-Gates vezérműszíj készlet ( görgők + feszítők )
-Gates hosszbordás feszítő
-Optimal Vízpumpa
-Fagyálló
- Szelepfedél tömítés
Most egy darabig ezzel sem lesz gond. ( reméljük) :)
Km: 253 280 ----) következő csere 313.000 Km







Hát hol is kezdjem, lassan 5 hónapja hogy megvettem 198e km-rel, azóta sülve főve együtt vagyunk. A vásárlás után egy hónappal meg is vettem hozzá a nyári papucsokat (mivel vadonat új Pirelli P Zero Sotto téligumikkal vettem), így nem akartam elkoptatni a télieket.
Sokat gondolkoztam hogy milyen gumiabroncs márka mellett döntsek, de a méret, és az ár/érték arány is közre játszott. Így hát a 245/40 R19 Laufenn LK01 98Y XL TL mellett döntöttem. Eddig csak jó tapasztalataim vannak a gumikkal kapcsolatban, mind száraz, mind vizes úton, egyszóval ajánlom bátran mindenkinek ezt a márkát.
Februártól ezidáig pár aprósággal is gazdagítottam szeretett Alfám, például LED-es beltér, küszöb, rendszámtábla világítások, első helyzetjelzőt Osram jégfehérre cseréltem, kapott USB töltős mini szivargyújtót, hozzá 2 db 2A-es miniUSB töltőkábelt narancssárga színben.
Ebay-ről rendeltem még a műszerfalra, és a gyújtáskapcsoló köré alumínium "betétet, díszeket" (még néztem ki műszerfali hangszórók köré, és a légbeömlőre is, későbbiekben azokat is beszerzem.)
Ahogy telt az idő elértem a 10 ezer kilómétert, így be is jelentkeztem Csőrihez egy komplett szervízre. Június 13-án fogadott is, előzetesen megbeszéltük mit csinál meg, így én megvettem majdnem mindent a szereléshez. Már vasárnap este levittem hozzá az autót hogy hétfő reggel neki tudjon állni, így estére kész is lett. Mindent precízen, tökéletesen megcsinált/kicserélt. Ezúton is még1x köszönöm!
Költségeim:
1. Nyárigumik:
245/40 R19 Laufenn LK01 4 db + szerelés
Összesen: 105.956 HUF
2. Egyéb kiegészítők:
Osram jégfehér helyzetjelzők - 2.000 HUF
LED-es w5w izzók: 2.500 HUF
USB szivargyújtó: 600 HUF
2 db USB kábel: 500 HUF
Műszerfali "dísz": 7.000 HUF
Gyújtáskapcsoló dísz: 3.500 HUF
Összesen: 16.100 HUF
3. 10e km utáni nagyszervíz Csőrinél:
Gyári szervíz szett (7l Selenia 5W30 PE, olajsz., levegősz., pollensz., üz.szűrő)
Váltóolaj (Selenia Tutela GI/VI 4l)
Szervóolaj (Selenia Tutela GI/R 1l)
Fékolaj (Selenia Tutela TOP4 1l)
Gyári Vezérműszíj szett + vízpumpa
Anyagok: 104.305 HUF
Első lengőkar szilent 2db: 30.000 HUF
Munkadíj: 30.000 HUF
Kicsit hosszúra sikeredett, remélem nem nagy probléma...
Nemsokára töltök fel képeket is mindenről, hogy ne csak a száraz szöveg legyen!
Ciao