Blog
Éreztem, hogy nem lehet tovább húzni, dehát az idő...
Szóval már egyeztettem Csörivel, hogy vinném, de sehogy nem fér(t) bele az év végébe.
Úgyhogy az év eleje megint egyeztetéssel kezdődik majd.
Az ok:
már nagyon nehezen veszi az egyest, kettest, és a kuplung fogási pontja is nehezen található, szóval valszeg kuplung és kettőstömegű csere lesz ebből, de ezt rábízom a szakemberre, hogy mi a gond.
Addig is áll, és pihen.
Ismét eltelt egy év, ismét nem vezettem rendesen a blogot, de most leírom a fontosabb dolgokat:
Kapott új:
-turbót és csöveket
-kipufogó sortömítést
-termosztátot (ismét)
Kétszer cseréltünk olajat és szűrőket, felraktuk rendesen a küszöböket,illetve vizsgázott is.
A szerelem töretlen :)
Már a Póknál is volt egy kapcsoló, ami megakadályozta hogy az antenna kimenjen, ha nem a rádió szólt. PHuBi is kapott ma egyet.
Homasitáéknál járva szemet vetettem egy házzal ellátott LED-es kapcsolóra. Bal oldalra szántam a műszerfal alá, ahol a sub potija is van. Belenéztem a belsejébe és ihletet kaptam. Miért ne tenném a váltó elé?
Csak egy azaz kettő 20 mm-es lyuk kell és megvan a duda kapcsoló helye is.
A gondolat tett követte.
Kifúrtam, beszereltem, beforrasztottam, működik. Tetszik, mert nem feltűnő.











Középkonzol kiszerelésének menete.
- A váltó szoknyáját pattintsuk ki a helyéről. A szivargyújtó felőli végén kell kezdeni. Minden pattintó. A patentot kicsatolva lehúzható a váltókarról.
1. Vegyük ki a rádiót.
2. A tekerő gombokat húzzuk le. Az összeszerelésre gondolva célszerű mindet előtte mondjuk a bal szélső helyzetbe tekerni.
3. A rádió alatti két csavart kitekerve, alul húzva kipattintható a helyéről.
4. Ez és a másik oldalon egy ugyanilyen patent tartja a konzolt. Felül csak be van akasztva a műszerfal alá. A három csatlakozót le kell húzni. Célszerű megjegyezni, hogy a bal oldali a piros, mert a visszarakáskor gond lehet hogy mi hová való.
5-6-7. A kiszedett konzol.
8. Gyártási dátum.
9. A műszeregység a helyén marad. Érdekes a ferde felfogatás.
A visszaszerelés fordítva történik.









A korábban berakott rádióval csak annyi bajom volt, hogy CD-s. mp3-at is lejátszik, de nincs CD íróm, nem tudok hozzá CD-t készíteni.
Elővettem a másik Blau-t és beraktam. (2013.06.16-án vettem a 159-be.) Nyertem vele egy kihangosítót és egy telefon lejátszási lehetőséget is.
1. Mivel van az ISO-n sub kimenete készítettem hozzá egy új RCA kábelt.
2. Eldugtam a középkonzol alá.
3. A könyöklő belsejében van hely. Közben rájöttem, hogy csak a felső rész változott a facelifttel, a szivacsban benne van az üreg helye.
4. Sikerült kiszedni a szivargyújtót, úgyhogy a kapcsolt szál leágazást leszigeteltem. Forrasztva van, jó.
5. A kábel a hamutartó alatt.
6. A rádió hátulján nem volt csavar, de a furat benne volt. Teljesen szét kellett szedni, hogy a csavart be tudjam tenni.
7. Rögzítés hátul
8. Az új dizájn.
Kicsit sterilnek tűnt a hangja a másik loudness-e után. Kicsit állítgatva egész jó lett. Közben többször újraindult, mert az akku nem bírja. Pedig folyamatosan töltöm. Úgy néz ki, hogy lejárt az ideje :-(








A zöld világítást szerettem volna pirosra cserélni, ezért szétszedtem az óracsoportot.
1. Az óracsoport tetején lévő két csavart ki kell tekerni.
2. A tetejét kifelé billentve, alul kicsit megemelve kijön a teljes műszerfal. Alul kettő rugós lemez tartja.
3. Alul kettő csatlakozó van (egy fehér és egy zöld), ki kell őket húzni.
4. Mögötte gyakorlatilag üres a műszerfal.
5. Hátul vannak az izzók. A feketék és a sárga világítást adják, a piros a távfény visszajelzője. A többi visszajelző LED-es, gondolom anno még nem volt kék.
6.Rizsszem izzó van foglalatban.
7. A fekete fedél a csavarok kitekerése után lepattintható. Körben fülek vannak.
8. A panel hátulról. Felhívnám a figyelmet, hogy az elektronikára való tekintettel az ESD védelemre figyeljünk!
9. A fehér rész csavarjait kitekerve az eleje is leszedhető.
10. A csupasz műszeregység. A felső két lyukból kieső fekete távtartót ne vesszük el, az összeszerelésnél majd kell!
11. A panel csavarjait kitekerve leemelhető. A két nagy óra csúszó érintkezőkkel kapcsolódik, simán kijön.
12.A műszer. A felső részen látható érintkezők mennek a panelra. A rétegek: műanyag alaplap - színes fólia - számlap. A zöld színt adó réteg pont középen van.
Összeszerelés fordítva. Célszerű képeket készíteni, hogy melyik csavar hol volt.












Eléggé átlag alatti a futásteljesítménye a GT-mnek, 8,5 év alatt futott 150 ezer kilométert, ami évente csak 17.647 km... Havonta pedig csak 1470 km.
De azért összességében már sokallom a 150 ezres számot :)

Apróságokat javíttattam:
- baloldali ülésfűtés kapcsoló cseréje
- jobb oldali ülésdöntő bovden cseréje
- kézifék bovdenek cseréje
- jobb felső lengőkar cseréje
Mai napon folytatódott a szintre hozás. Check engine-t dobott, kiolvasva vezérműtengely jeladó. Kiszedtem, takarítás és wd40, nameg hibatörlés után majdnem tiszta a műszerfal. Check engine megszűnt, hátsó ködlámpa hibát ír. Kicseréltem egy újrabőrözöttre a kormányt, majd próbaképp egy tihanyi túrát teljesített zokszó nélkül.


