Blog

>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2024-05-20

Bár a 17es Ducati Corse felnik remekül néznek ki a kocsin, vmi nagyobbat gondoltam rá. Elszalasztottam egy QV szettet, illetve sajnáltam (is) rá a pénzt, pedig jó vétel lett vna. Ekkoriban kezdtem szemet vetni a Leggera HLT-re, amire Németországból Miki barátom segitségével sikerült szert tennem. 8x18col, ET35, csak az osztókör 100as. Sebaj, van mozgókúposom. Nade az nem jó, mert a felnin túl kicsi a furat, nem fér be csak a tuner kerékcsavar... :)
Szóval kellett hozzá egy garnitúra abból is, amit csak 1 helyen lehet itthon kapni spline kulcsnyílással. Továbbá a gyári központositó gyűrűt is a Gt agyméretéhez kellett esztergáltatni. A látvány azonban kárpótol minden munkával töltött és elköltött forintért cserébe. Költséget nem hozom nyilvánosságra, akit érdekel, utánanéz ;)

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2024-06-22

A régi helyére egy front coolert szereltem. Asszem 550x180as méretű. A csövezés alu és szilikon. A cooler ki és belépő oldalán, valamint a leállitó szelepen a szivósornál vibráció ellenes csatlakozókat alkalmaztam. T-clamp bilincs 90%ban, kivéve ahol csak a gyári bilincsek fértek el. Turbó kilépő oldala nem végleges, mert majd vmikor felkerül a GTB2056.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2024-07-28

Ha állandóan felkapcsolt fényszóróval közlekedsz, a halogén előbb, de a xenon is utóbb el fogja égetni a foncsort. Aztán este/éjjel meg majd nem fogsz látni vele. Nem volt katasztrofális a projektor foncsorjának állapota, de nem úgy tükrözte a fényt ahogy kéne. Szétszedtem a fényszórókat: előmelegités sütőben, majd plexi eltávolitás. Ezt követően komplett foncsor kiszedése a lámpatestből, mert csak úgy lehet a projektort kicsavarozni. Elvittem Gyömrőre, ahol kitűnő minőségben újra lett fémgőzölve. Visszacsavarozás, majd a plexi visszaragasztása Sika elasztomerrel.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Giulia 2.0 (280 LE) Veloce // 2024-07-24

Megint eltelt majdnem egy év, ideje volt megejteni a nagy Juliska szervizét. Kapta a szokásos Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olajat, meg hozzá a levegő, pollen és olajszűrőt. A klíma is tisztítva lett.
Mivel pár hét múlva lesz 4 éves, tettünk egy sikeres műszaki vizsgát is. (30000 km.)

 

Hamar bele, sőt kicsit túl is szaladt a 10 ezer km., de most már rendben van a kis Juliska. Megkapta a szokásos Selenia 5W40 Star Pure Energy olajat, hozzá a pollen, levegő és olajszűrőt. A klíma is ki lett tisztítva. (44600 km.)

 
>> SzervizPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-07-26

Ma bekerült az új akkumulátor.
A gyári eredeti Mopar feliratos Exide 60 Ah-s EFB (stat&stop-os) volt még benne, ezek szerint 8 évet bírt, ami nem rossz teljesítmény. Ennek megfelelő, de már nagyobb indítóárammal rendelkező EFB-t kapott. Az Exide épp elfogyott, úgyhogy ERA márkájú került bele (amit egyébként a Clarios gyárt, ami tulajdonképpen a Varta akkumulátorgyártója).
A csere utáni elpakolásnál vettem észre, hogy az anyósülés felett a kocsi lezárása után percekkel világított az olvasólámpa. Valószínűleg még bírta volna a régi akksi, de a bekapcsolva hagyott kis lámpa mindig leszívta, én meg meg…
Most már mindegy, de legalább pár évre ez a hibalehetőség is kizárva.

Göngyölített vételár: 3.318.000 ft

 
>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2024-07-25

Éves szerviz olajcserével + olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő

KM: 157969

 

Útközben többször feltűnt hogy finom sípoló hang társul PHuBi alap motorzajához. Néha indításkor némi "rugózaj" is társul hozzá, ami aztán pár mp után elhallgat.
Ma utána jártam hogy mi lehet ez.
Az egyértelmű hogy valamelyik szíj adja a hangot.

Hogy egy forrást kizárjak, ma lekaptam a hosszbordást és elindítottam a motort.
Nos indításkor újra produkálta a "rugózajt" és a sípolást.

A gyanúm a 2018-ban cserélt vezérműszíj feszítőre terelődött. Valószínűleg a vízpumpa cseréjekor megmozgattam és így 5x ezer km után kezdi feladni a harcot.
Télen terveztem a komplett cserét, most előbbre hoztam.
Megrendeltem a Conti szettet.

 

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %

Összesen 419 db 556 db 903 689 m 35,60% 55,54%
0 Gyalog 94 db 100 db 224 230 m 7,99% 13,78%
1 PHB-574 Spider 220 db 267 db 407 800 m 18,69% 25,07%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,44 % 7,26 %
3 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 Giulia Super 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,28 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

 

A termosztáttal együtt rendeltem egy vízpumpát is. A termosztát cseréje után nem tudtam nyugodni.
Nekiálltam...
Tuti nem volt rossz mert mint kiderült Csöri anno fém lapátosat tett bele. Ha tudom nem állok neki. Sajna csak annyi infóm volt hogy cserélte, de hogy mire arról nem tudtam.
A műanyagnak egy lapáttal többje van, kíváncsi leszek mit számít.
Teszt a "2024 Nagy Túrán"