Blog

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2024-04-01

Ma véletlenül nem dolgoztam, és mivel Húsvét hétfő van, megcsináltam egy olajcserét egy Mitsun, meg lecseréltem a kerekeimet. Bár nem tudom hogy mi az összefüggés...

 
>> EgyébTomiRER // Alfa Giulia Super 2.2 // 2024-03-31

Régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy leírjam én is, hogyan is lettem Giulia tulaj, megkésve bár, de most ez következik :)

Jó ideje gondolkoztam azon, hogy szeretnék váltani, nézelődtem, érdeklődtem, de az Alfa mindig a perifériára szorult, hiszen más közegben mozogtam eddig. Amikor először lehetőségem volt tovább lépni még a Giulia elérhetetlen volt nekem, így a 159 volt a kiszemelt (ó annak az eleje, az arca, na az gonosz :D), körülöttem persze egyből ment a "szar olasz" stb. végül egy kihagyhatatlan ajánlat és a körülvett ellenszenv miatt egy másik autós vágyam vált valóra. Pár év eltelt azóta, Giuliából is egyre többet láttam az utcán, így a vágy megmaradt, aztán sóvárgássá vált. Akkorra már utánam a vízözön felkiáltással is venni szerettem volna egyet, szerencsére a józanabbik felem, a feleségem, ilyenkor észhez térített. Egy szép napon azonban minden lámpa zöldre váltott. Nos, ez pont akkor történt, amikor az autóárak szépen meneteltek felfelé...így már kicsit szűkebb körben, de szerencsére tudtam szemezgetni, kb. az igényeim megtartásával. Kellett is...végül a legvégére hagyott, tőlem legmesszebb lévő autó maradt hátra, nem baj nézzük meg, max. még várunk. Először kellett volna ezt megnéznem, "mennyi mindentől megkíméltem volna magam"...ekkor találkoztam először, ha mondhatom így, az Alfás közösség segítőkészségével, ami nagyon meglepett, miután kifizettem a vételárat, szűk egy órán belül, volt eredetvizsga, biztosítás és egy forgalmi, amin én szerepeltem tulajként :) Az út hazafelé, mondhatni mámor, megvan, az enyém, én vezetem és integetünk, villogunk egymásnak a többi Alfással, nem tudom leírni jobban, de valószínűleg tudjátok mire gondolok.

(Amúgy azt a ami napig nem értem, hogy miért kérdezte azt minden eladó, a kereskedők is, hogy "Milyen Alfád van/volt eddig?")

Aztán jött az első éjszaka...sajnos nálunk az autó az utcán lakik, szegénynek idomulni kellett egyből :( Mit is mondjak volt egy jó kis jégeső az éjjel, de hogy ennek nyomai ne maradjanak egyedül, valami nagyon ügyes meghúzta horoggal a scudetto mellett is az este folyamán. Dühöngve egy sort, továbblépve ezen, kértem időpontot egy vásárlás utáni szervizre, ám kicsit messzi volt az időpont, gondoltam, akkor egy olajcserét húzzanak is ki a munkalapról, azt nem szerettem volna addig húzni, megcsinálom én, mi baj lehet. Lehet? Persze, lett. Olaj, gyári szűrők megvéve, szabadidő adott. Hajrá! Igen, 10 perc után jött is a csatakiáltás! Amit láttam nem vártam, az olajleeresztő csavar kerekre volt nyalva, pár próbálkozás után, inkább elengedtem, pedig más autón már sikerült megoldani nem egyszer. Szerviz felhív, mégis kérek egy olajcserét, de biztos, ami biztos szóltam, hogy van egy kis probléma vele, na így viszont valamiért ezt nem vállalták, nem baj, de legalább a többi műveletet előre hoztuk, mert lett szabad időpont előbb. Az olajcserét egy kis szerviz megoldotta végül simán. Érdekesség, hogy a szervizkönyvben volt egy pecsét olajcseréről, az akkori közelmúltban...
Vásárlás óta szúrta a szememet a fék, de nem volt még szemre olyan állapotban, hogy kuka lenne, de nem. "Ha megkapja amit kíván, nem hagy cserben" felkiáltással végül következett egy tárcsa+betét szett csere, helyreállt a lelki béke :D

Nagyjából így érkeztünk meg a jelenbe, eddig csak pozitívan tudok beszámolni az autóról, és az Alfás közösségről is, akár élőben, akár online.

Van még pár dolog, amit még szeretnék változtatni, csinosítani rajta, de az már egy későbbi történet, ha meglesznek innen folytatom.

Ps.: Azért egy légtömegmérőt most kért a kisasszony :)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2024-03-31

Alessio Cadamuro készítette és küldte el még januárban, most lett kész a fényezés és felraktam végre a helyére, pontos illeszkedés semmi reszelés, megérte az árát:-)

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-03-28

Ma kaptam egy levelet hogy találkoztak a Vassal.
A Cartársal egy mélygarázsban teljesen véletlenül egymás mellé álltak és elbeszélgettek. Az új tulaj első Alfája és egyben első autója is.
Olvasta az összes blogomat, remélem regisztrálni is fog.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2024-03-30

Apa hülye volt: a karácsonyfa fuvarozás óta rajta maradt a saru. Eredmény: a 2 éves Banner akku mélykisült (3V), kukkancs. Puff, 27 ezer forinttal később egy 67Ah Jász akku megoldotta a gondot. Nem veszek többet drága akkut, nem tudok rá vigyázni :) Megkezdődik a kárpit helyre állítás is lassan…

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-03-29

Mikor a kipuffogót csináltam észleltem, hogy az egyik stabilizátor porvédője totál tönkrement, a másik jó állapotú volt, de más fajta. Így zavarta a szemem és cseréltem párban Febire. Ami fura, hogy elég feszes volt a kiszakadt porvédős is, a másik meg főként. Na mindegy , nyugodtabb a lelkem :D

Kicseréltem a stabszilentet is, nem volt vészes állapotban, de a cseréje nem vészes így ha ott matattunk, cserélve lett.

Le lett festve a stabrúd visszaszerelés előtt.
Haladunk tovább :)

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2024-03-24

Mikor fóliáztattam és kerámiáztattam az autót '21 augusztusában, kaptam ajándékba egy kerámiabevonat ápolót. Elvileg ez segít visszaadni a hidrofób, víztaszító hatást, ha már kezdene csökkenni. Bár a szakember szerint ez utóbbi egyébként nem jelenti a kerámiabevonat romlását vagy eltűnését.

Sokáig halogattam a dolgot, mert azt hittem, hogy egy hosszú, macerás munka lesz, mint mondjuk egy wax-olás, de néztem róla pár videót és rájöttem, hogy nincs itt különösebb hókuszpókusz. Csak át kell törölni vele az autót.

Az eredeti célom az volt, hogy szezon kezdete előtt még megcsináljam ezt az autón, így magabiztosan estem neki a műveletnek. Tényleg nem volt egy nagy tehetséget igénylő dolog. Hogy tényleg hatékony volt-e, az még nem derült ki teljesen, mert egyből el is raktam a garázsba az autót. Mindenesetre elsőre ránézésre jónak tűnt az eredmény.

>> Eseményzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2024-03-28

Úgy hozta az élet, hogy sem a Giulia, sem a Giulietta nem tudta már kényelmesen elfuvarozni a teljes családot, magyarán kinőttük őket. Be kellett hát újítani egy csapatszállítót, persze nem a Juliskák helyett, hanem melléjük! Adta magát a nem olyan rég bemutatott Tonale, amit le is teszteltünk főleg hátsó férőhely ügyileg, s nem csalódtunk, a három gyerek szellősen elfért. Az már csak hab a tortán, hogy minden szempontból nagyon tetszett a verda, így nem is haboztunk sokáig, amint lehetőségeink engedték a kecskeméti Formont szalonban, 2024.02.13.-án megejtettük a rendelést. Hosszas várakozásra rendezkedtünk be, de nem várt gyorsasággal zajlottak az események, 02.28.-án kaptuk a hírt, hogy aznap már le is gyártották. 03.12.-én befutott vele a kamion a Formonthoz, s a kötelező teendők után, 03.27.-én haza is hoztuk.

 
>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2023-11-05

Mivel szerencsére semmi komolyabb gondja-baja nem volt a kocsinak, így a jó viselkedése gyanánt meg szerettem volna lepni őt a régóta vágyott bőrülés szettel. Volt akkora mákom, hogy nem is olyan messze tőlem éppen bontottak egy 66-ot, így már repült is az e-mailem az illetőhöz árajánlatért (plusz pár beltéri apróságért). Sokkolóan olvastam végig a visszakapott levelet - Bőrülés szett: 600€ (semmi extra állapot, sőt a sofőr fele eléggé viseletes), scudetto: 50€, sminktükör világítás: 25€/darab !! El sem akartam hinni, mondom biztos csak félregépelte, de sajnos nem. Referenciaként rákerestem az E-bay-en és nyeltem egy nagyot, mikor az ottani árak megegyeztek a levélben kapottakkal. Na basszus, ideje minél előbb szerezni egyet, mert lassan elindul a lavina a youngtimer árakkal...

Elindult a keresés egy szett bőrülésért és szerencsére elég hamar találtam is egy bontós oldalt, akiket még aznap felhívtam és megérdeklődtem a makulátlan full-full mindenes ajtókárpitos szettet. Minden stimmelt, elmondásuk szerint működő is, így ment is a kosárba és másnap reggel meg is rendeltem. Jött is a visszaigazoló mail és a "köszönjük, hogy nálunk vásárolt..." üzenet, majd pár napra rá a telefon, hogy sajnos az adott áru már nincs raktáron, el lett adva már rég. Jött is a kérdés részemről, hát akkor miért van még mindig fent az oldalukon, SŐT! hogyan tudom megvenni a már eladott árut?! Semmitmondó magyarázkodást követően lerakták a telefont, így nem maradt más, mint továbbkeresgéljek.

Sikerült találnom az FB-s csoportban egy ígéretes darabot az előzők töredéke áráért és a többi beltéri cuccokat is be tudtam szerezni ezen a helyen. Az aprócska gond csak az volt, hogy az illető (köszi Gabi innen is!) MO nagyooon keleti pontján található meg, így ment a matek mégis hogyan juttassam el hozzám haza. Több futárszolgálatot is próbáltunk, vagy nem vállalták a szállítást, vagy túlságosan drágák voltak (értsd a csomag árának a 3/4-e a szállítási díj), így kellett keresni egy alternatív megoldást, ami egy MO-n élő haver, akinek a címét és adatait felhasználhattuk, hogy a csomaglerakó központba tudjuk vitetni a csomagot, majd ott átvenni és kifizetni. Így mindenki boldog lesz és senkinek nincs plusz macera a csomaggal és a fizetéssel sem - Plot twist: nagyon nem így lett...

A futár valami érthetetlen oknál fogva kivitte a csomagot a haver címére, pedig a leírásban is szerepelt, hogy Depóba kérjük és a csomag feladásánál is meg volt kérve, hogy legyenek szívesek oda szállítani. Mivel utánvétre volt a csomag, ezért az egész csomagot és annak értékét is neki kellett tárolnia és fizetnie, egyszerűen semmi sem úgy alakult ahogy tervben volt... Mivel csak belföldi tel. számot lehetett megadni a csomagátvételhez, ezért EZT SEM adhattam meg a sajátomat, így mikor jött a csomag és lebonyolódott ez az egész kalamajka én csak a havertól tudtam meg, hogy mi is történt. El is küldte a futár számát, hogy illedelmesen kiköszörülhessem a torkom a telefonban és mikor megkérdeztem, hogy miért nem a Depóba a leírásba megadott helyre lett szállítva a csomag (ahol az én adataim is fel voltak tüntetve (Név, tel.szám, személyi) cask annyit kaptam válaszul, hogy neki ilyenre nincs ideje és a csomag már ki van szállítva, majd rámcsapta a telefont. Köszi szépen, ment is a negatív értékelés a már 1 csillagosra értékelt Magyar Postára...

Másnap két kocsival mentünk a haverhoz sűrű bocsánat kérések között átvenni a csomagot, megígérve, hogy ezt már újra nem játszuk el. Szerencsére épségben volt a csomag tartalma és sikeresen haza is jutott velünk. Kezdődhet a felújítás, csinosítás, okosítás folyamata.

>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2024-02-20

Az autó először csak fékezésnél kezdett el rázni, majd idővel már gyorsításnál is.

Első körben az első féktárcsákat szabályoztattam le mivel pár hónappal korábban fékbetét és fékolaj csere volt, így azt gondoltuk ez okozza a hibát. Külső féltengely csukló csere is volt de elvileg ez nem tud ilyen hibát okozni...

A hiba nem szűnt meg inkább csak fokozódott, egy ausztria és vissza kirándulás során, szinte féltem. Közben mantráztam, hogy csak sopronig jussak el mert Q-va drága a trailer, hazahozott szegedig, sőt még elvitt a szerelőhő barátomhoz is szabadkára.
Olyan szinten mozgott a kasznit és morgott az eleje, hogy az valami félelmetes.

Előzőleg két szerelő is bevizsgálta, egyik szerint a féltengely okozza a hibát másik szerint a féltengely és a motortartóim is kukák...

Féltengely csere megtörtént mindkét oldalon és szétszedéskor derült ki, hogy a pár hónappal korábban vásárolt külső csukló olyan szinten akadozott minden irányú mozgásban, hogy ez okozta a hibát, így most van tartalékban egy pár féltengelyem.

Motortartó bakok is cserélve lettek.

Automata váltó olajat is újra kellett szintezni, kb 1lit. folyt le a csere közben.