Blog

>> EgyébHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2007-11-01

Nemrég múlt három éves az autóm és most került bele az 50 ezredik kilométer. Én ebből 31 ezret tettem bele, kicsit több, mint egy év alatt. Használom rendesen :)
Eddig nem volt sok gondom vele, kiégett izzók, olajcsere 10 ezrenként, fékbetétcsere még az elején... Most kezdem hallani a bal első lengőkart, hogy kopog, érik a csere, szerintem még a téligumira váltás előtt kicseréltetem mindkettőt..

 
>> Szerviztoto // Alfa Alfasud Sprint 1.5 (1.7 8V) // 2007-11-01

2006.12.11
Megtörtént az első hevenyészett átvizsgálás ,csere vagy felújítás:
bal elsö féltengely,kormány összekötő,felső motor bak!
Egyébként a gömbfejek ,szilentek lengéscsillapítok mind hibátlanok!!
Karbi beállítás szűkséges (szép móka lessz:)gyújtó kábelek ,gyertyák csere!!
12.22
Ma végre kész lessz az első szerviz ,mehetek érte:))
Karbi+gyújtás beállítás,és egy nem tervezett vizpumpa csere is megtörtént!!
12.22
Érte mentem ,de minek??Az autó káosz!!
A kedvem 0

Na ,az ünnepek allatt elkezdtem saját magam boncolgatni az autócska hibáját
köszönhetöen az amore.hu lelkes és hozzáértő tagjainak körvonalazodik ,hogy mi is a hiba!!
Gyújtás ,gyújtás ,gyújtás !!!Valamikor még vétel előtt majmok szerelhették össze a gyújtást ugynis teljesen ki van forgatva a hengerek sem a gyári gyújtó sorrendben müködnek ,holnap(12.03)mérek egy kompressziót (az állítolag nem működő hengerben)és aztán szétkapom:)))
12.10
Sajna válaszút előtt állok mert a motor már kiszolgálta a lelkét!!Még nem tudom generál vagy motor CS lesz-e!!!:(
Hengerfej felújítás után is csak 3 henger dolgozott a negyedik sajna csak immel -ámmal ez van!!
2007.03.30
Megtörtént a szív átültetése:)))
1.7 8V!!!!Két éjszakánk rá ment,és sajna szó szerint bele betegettem:((három napig nyomtam az ágyat!)
Most már csak féket ,silenteket ill. lengés csillapítót kell cserélnem.Köszönet a szerelőmnek Szűcs Attilának aki házhoz jött a szabadidejében segíteni!!!!!! Még igényel némi beállítást de nagyon szedi a lábát

 
>> Tuning és extraCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-10-31

Bár az autó elejének több szépséghibája is van, úgy gondoltam, mégsem méltó egy ilyen autóhoz az ütött kopott Alfa jel. A bontókban jó állapotú nem létezik, hiszen elég egy kőfelverődés, megsérül a fólia és már tönkre is van. Végül kiderült, hogy szinte mindenhol ugyanannyiba kerül, úgyhogy a motortartó bakkal együtt megrendeltem a márkaszervizben. Az ára 865 Sk (6402 Ft) volt.

A csere először nagyon ijesztőnek tűnt, aztán 5 perc alatt végeztem. A jel széle már felhajlott, ezt elég volt fogóval letépni, aztán kaptam észbe, hogy a műanyag foglalat benn maradt. Ezt külön kellett felfeszítenem. Az erőszakos eltávolítás után a régi jel ragasztóját kellett eltávolítani, majd az egészet zsírtalanítottam, kitisztítottam és felragasztottam az új jelet a hozzá kapott öntapadó segítségével.

Olyan jó lett, hogy most már kénytelen vagyok a krómcsíkokat is kicsillogósítani és egyre inkább azon töröm a fejem, hogy fényezni kellene az egész ütközőt.

 
>> Tuning és extraCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-10-31

A 146-ból még a "nagy bejáratás" előtt átkerült a Garmin 660, de nem voltam elégedett a megoldással. Az Alfákban mindig nagyon szimpatikus volt a rejtett hamutartó, a szivargyújtó miatt viszont állandóan nyitva kellett tartani, ami zavart is, csúnya is volt és a hamutartó alatti rekeszt is blokkolta. A legrosszabb viszont az volt, hogy a motor kikapcsolása után mindig lekapcsolódott a Garmin.

A beszerelés ugyanúgy lett megoldva, mint a 146 esetén, bár ott a műszerfal vízszintes válaszfala miatt szebb lett. Fúrni biztosan nem akartam, a célom mindig az, hogy az autó az eredeti állapotában maradjon meg.

Az első kérdés mindig az, honnan lehet állandó 12V-ot szerezni - Oszi megint bűvészkedett egyet és már húzta is a rádiótól a villanyt. Ezúttal is szivargyújtó hosszabbítót használtam, 115 Sk volt. A dugó végét levágtam és az állandó 12V-ra kötöttük. Fél perc alatt áthúztam a középkonzolon és rádugtam a Garmin csatlakozóját. A csatlakozót megpróbáltam a lehető legjobban elszúrni. A 146-nál a kesztyűtartóba raktam, itt simán bedugtam a középkonzol mögé.

A kábelezés ugyan kilátszik, de nem zavaró és az eredeti funkciók is megmaradtak.

 
>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-10-31

A víz nem tudott rendesen felmelegedni kivéve, ha nagy dugóban álltam. Úgyhogy így tél előtt aktuálissá vált a termosztát cseréje. Gyári került bele. 28e Ft volt :-O Az utángyártott 18 lett volna, de azokról csak rosszat hallottam, úgyhogy maradtam a drágább alkatrésznél.
Egyúttal lecseréltettem a hűtőfolyadékot is, meg az ablakmosót. Illetve volt még egy apróság. A légszűrő ház berezonált. Meg kellett keresni, hogy hol engedett el.

>> EgyébBeryq4 // Alfa 145 Box' R // 2007-10-31

Direkt szűrőt és néhány gumi csövet cseréltem.Feltöltöttem fagyállóval és lefestettem a rengeteg alut matt feketére. Bepakolgattam a Momo-t,ami a Q4 óta velem van. Központi zárat kellett javítani.

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-10-31

Ventillátor egyszercsak nem ment. Kiderült, az egyik relé nem jó. Nehezen, de találtam bonotóban helyette másikat. Remélem ez elfut még 1-2 évig.

>> Tuning és extrabőregér // Alfa 156 2.4jtd // 2007-10-31

csini!!! nem? ;DDD

 
>> Tuning és extrabőregér // Alfa 156 2.4jtd // 2007-10-31

polír

 
>> Tuning és extra147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2007-10-31

Ma végre riasztót is szereltettem a kocsiban, a Delt Alarm Kft.-nél (www.deltalarm.hu). Van rablásgátlás is benne, amit még szoknom kell, de nagyon korrektül megcsináltak mindent és nem gányolták szét az autót.