Blog
Nos, pénteken kicseréltük az olajat.... valami fekete trutyiról elég jó minőségű Selénia Racing olajra. Gyári (13 éves) olajszűrőt Mann szűrőre. Ez jó is volt, első a tapasztalatok pozitívak, csendesen jár a motor, jobban is megy a gép,
DE
az a tetűláda mocsok, aki eladta az autót elfelejtette említeni az apróságokat, vásárláskor. Egyik ilyen kis "semmiség" az az olajkád alján a leeresztő csavar hiánya, vagy inkább a helyettesítésének módja.... már levételkor sem tetszett a dolog, mivel a legnagyobb itthon található kulcs is 4 mérettel kisebb volt. Sebaj, az ilyen váratlan dolgokra fel vagyunk készülve..... egy 17-es fejű csavarra volt szükség, melyre két anyát csavartunk a csavar kiszedése még rendben volt. Közelebbről megnézve a leeresztő csavart, hát tényleg "gyönyörű" esztergályos munka... flexszel levágott hosszú csavar, melynek a menete összeeszkábálva, hogy jó legyen az olajkádba, 4 alumínium alátéttel beállítva a kellő távolságra... utolsó gányolás, amit egy csavarral meg lehet csinálni.... jobb híján visszatettük, gondoltam, ha eddig szigetelt, akkor majd ezután is.... 2 nap után világosan kiderült, hogy tévedtem. A drága friss olaj szépen lassan a garázs padlójára kerül.... kellemetlen, mivel tényleg nem két fillér volt, próbálunk valamit tenni vele... pl. réztömítés, piros szilikon. A legjobb egy használt olajkád lenne, eredeti csavarral, mert már a hócipőm tele az ilyesféle gányolásokkal.
Így a post végére egy kis apróság, már tényleg jelentéktelennek számít: az előző tulaj, elmondása alapján 2010. júniusában volt cserélve az olaj (Selénia20K), amikor 137 000 km volt az autóban. Az olaj kinézetén viszont nem úgy tűnik, mintha 13 000 km lett volna benne....
2011.10.24 - Már nem csepeg a csavar mellett, minden száraz. Km óra állása: 149 949
Ma a komplett delöttöm räment a "maradek" bevonando alkatreszre.
Reggel 8 kor mär az alkatreszeket bontogattam ki a kocsibol. Ezek utan következett a tökölös resz...Kapcsolok kiszedese, tisztogatas, foliadarabolas, räillesztes, hajszarito, simogatas,hajszarito, kivant reszek eltävolitäsa etc, etc,etc...es egyszercsak negyed 2 lett. Ekkor keszültek el az elemek. Nemlettek mindenhol tökesletesen a sok kerek sarok miatt,de a hiba alig läthato,minimalis ränc formäjäban.Az eredmennyel nagyjabol elegedett vagyok. :)
A munka utan mintha bomba csapott volna a szobäba..Negyed ora takaritäs követte a tevekenyseget... :D
Most egy napig ällni hagyom öket szobahömersekleten, majd holnap melo utan beepitesre kerülnek.









Soha nem tudom megtagadni magam és egy idő után muszálynak érzem hogy minden autóm kinézetén változtassak. Hála istennek a GTV külseje magában is nagyon egyedi és figyelemfelkeltő. Remélem nem sikerül rontani rajta, pedig a fóliás mester megprobálta, négyszer szedte vissza a tetejét, az oldalcsíkot meg én szedetettem vissza vele mert nem sikerült neki ugyan olyan magasra mint a másik oldalát:( Már csak egy szett fekete felni és a már meglévő csere motorháztető és első lökhárító színrefújása lenne hátra ha addigra nem találnék majd megint ki valamit:D
Köszönet ystuc-nak a logo-ért!




Eljött a nagyszervíz ideje. A szokásos olaj és szűrő cserén kívül mostanra volt betervezve a vezérlés csere is + az eltört hátsó kilincs és ablakemelő gomb cseréje is. Így tehát irány Szamosiékhoz. Délután hívtak, hogy baj van, mert a hűtő folyik és a jobb hátsó kerékcsapágy is rossz.
Ugyan én nem vettem észre idáig, hogy folyna a hűtő, mert utántölteni nem kellett és tócsa se volt az autó alatt sosem. Viszont azt olvastam, hogy a 156-osok hűtője 8 éves koruk körül meghal. Hát ez nálam is bejött. A kerékcsapágyon viszont meglepődtem, mert én nem hallottam morgást. Biztos a jó hangszigetelés miatt :) Szóval akkor ez a 2 dolog is cserés lett.
Ja és ezen kívül mondtam, hogy nézzék meg az ékszíjakat és a hozzájuk tartozó alkatrészeket is, mert én még nem cseréltettem őket az elmúlt 4,5 évben. A diagnózis: az egyik hosszbordás szíjat kell cserélni, a többi OK.
Szóval a cserélt alkatrészek:
- Hűtő
- Kerékcsapágy
- Ékszíj
- Vezérműszíj
- Feszítő görgők
- Vízpumpa
- Olaj + szűrő
- Pollenszűrő
- Levegőszűrő
- 2 db izzó
- Kilincs, ablakemelőgomb
Sokat bosszankodtam, 150 LE és nem lehet vele szépen kényelmesen alacsony fordulaton járni vele. Nézelődtem a hazai kínálatot de végül az ebay mellet döntöttem 16eFt kaptam egy felprogramozott eprom-ot. :D Pár perc alatt bepattintottam és WoW :)
teljesen megváltozott sőt még a fogyasztása is vissza esett, persze ha az embert nem kapja el a gépszíj :D Javaslom minden kedves típustársamnak megéri 1500-2000 fordulat között gyönyörűen el lehet vele közlekedni.
Szóval adott volt a jó idő, meg pár szabadnap, így nekiálltam és elkezdtem a garázsban és melléképületben lévő alkatrészekből autószerű képződményt varázsolni. Még múlthéten lefújtam az alját a Body fehér alvázvédőjével meg egy réteg matt fehérrel, messziről sötétben jó :D Még szerencse,hogy az alja és nem látszik :D Tehát a tegnapi és a mai nap azzal telt,hogy a leszedett elemeket visszaraktam.Ez alapjában véve, nem egy nagy dolog, DE az ajtókat valami számomra felfoghatatlan okból nem lecsavarozták hanem kiütötték a stifteket. Ami a levételnél még jó is de felrakni anélkül,hogy kalapácsot használj lehetetlen, nem részletezném mennyire egyszerű akkora helyen kalapálni, ahova a kalapács is alig fér el.. Hát nagy nehezen azért sikerült. Most így áll a kocsi, ahhoz képest egészen autó formája van.



Ma felraktam a téli kerekeket. Jobb a békesség,már kezd elég hideg lenni. Az aszfalt meg főleg...
Tél, téligumi. :)
Mär miota megvettem a carbonoptikäs közepkonzolt azon järt az agyam ha idöm engedi pär elemet meg carbonozok az utasterben. A kilometerora, a fordulatszammerö, es a közepsö kontrollelem keretei estek elöször a projekt "äldozatäul.
A kereteket a faceliftes 156 ezüstözes mintäjära a peremen carbonoztam.
Sztem jol neznek ki.






Futómű csavarjai meghúzva végre (lakatos direkt nem húzta meg futóműállítás miatt ami csak most lett lehetséges)
Futómbeállítás
Kipuff rendszer rögzítve
Kardán, hardy csavarok
féltengely csavarok... meghúzva
Most este végre fel is kerültek a vadonatúj Kléber papucsok.
0
847
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- Adok-veszek
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10