Blog

>> Szervizcsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-10-23

Balra kanyarodásnál kopogó hang a jobb kerék felől.
Jobb kerékcsapágy megadta magát.
Tönkre ment féltengely gumiharang, hiba elhárítva.

 
>> Szervizcsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-10-14

Olajcsere Alfin : 162.000 km
-Selénia Diesel 5w40
-Olajszűrő

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-10-24

Ime a kepek a carbonolt cuccokrol beepitett ällapotban.Az optika sztem jo, azt hogy mennyire tartos majd meglätjuk...Egyet tegnap probakeppen a felhuzäs utan ujra foliätlanitottam, maradek nelkül eltävolithato, ugyhogyha ugy adnä a dolog hogy nem tetszik,vagy felholyagosodik egyszerüen letepem es mintha ottsem lett volna...

>> SzervizLali75 // Alfa 145 1.6 boxer // 2011-10-24

Ma megvolt az első utam.Begurultam a szélvédőshöz,ahol azonnal nekiálltak,holnap mehetek érte.Onnan irány az eredetvizsga.
Tapasztalatok alapján még lehet,hogy a váltót is le kell vennem.Ronda morgást hallani nagyobb tempónál.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-10-24

"Dunlop Winter Sport 3D

Az Auto, Motor und Sport a Dunlopot választaná


Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen szerepelt az ADAC és a TCS tesztjén is.


A Dunlop új téli gumiabroncsa az SP Winter Sport 3D a legjobb téli abroncs az Auto Motor und Sport legújabb tesztje szerint. A neves német szaklap eredményét alátámasztják a német és a svájci autóklub felmérései is. Az Auto Motor und Sport az egyik legnépszerûbb méretû 205/55 R 16-os téli gumikat vetette “nyúzópróba” alá. Az SP Winter Sport 3D kiemelkedõen jól teljesített a havon. A német lap elismerõen nyilatkozott az új abroncs fékezési képességeirõl, valamint a nedves úton mutatott kiegyensúlyozott viselkedésérõl. A teszt során a Dunlop gumi kiváló kanyarstabilitásról tett tanúbizonyságot és igen ellenálló a vízenfutással (aquaplanning) szemben is. Mindez elsõrangú menetkényelemmel és alacsony zajszinttel párosul. A végeredmény így aligha lehetett kétséges:

„Az új Goodyear Ultra Grip 7-es és az új Dunlop SP Winter Sport 3D a legjobb választás a piacon” – írja az Auto Motor und Sport.

Az ADAC egy másik tömegméretet, a 195/65 R 15-ös téli gumikat tesztelte. A Dunlop itt a Goodyear új Ultra Grip 7-ese után végzett szorosan a második helyen. A német autóklub ítélete szerint a

„Dunlop SP Winter Sport 3D egy nagyon kiegyensúlyozott gumi, amely kiemelkedõ teljesítményt nyújtott nedves és a száraz úton egyaránt.”

A svájci autóklub (TCS) tesztjében szintén a „nagyon ajánlott” kategóriába került a Dunlop, amely a teszt minden pontján kiegyenlítetten jó teljesítményt mutatott. A TCS felmérésébõl az is kiderül, hogy az SP Winter Sport 3D a fogyasztás és a tartósság szempontjából is a legjobbak között van.

„A kiváló teszteredmények a kutatatási-fejlesztési munkánk elismerése. Büszkék vagyunk arra, hogy téli gumiabroncsainknál alkalmazott elõremutató technológia meggyõzte a tesztelõket is. A legnagyobb nyertesek azonban minden bizonnyal a vásárlók lesznek, akik egybõl észre veszik majd a teljesítményjavulást" – értékelte az eredményt Arthur De Bok, a Dunlop márkatulajdonos Goodyear európai üzletágának vezetõje.


Dunlop SP Winter Sport 3D

Az SP Winter Sport 3D-t speciálisan a vezetés szerelmeseinek tervezték, akik még téli körülmények között is a legjobb menetteljesítményeket szeretnék elérni. Az új Dunlop abroncs mintázatán háromféle mintaelem is szerepel, amelyek éppúgy a jobb úttapadást szolgálják, mint a gumi vadonatúj összetétele. A kiváló tapadás és a kiemelkedõ fékezési tulajdonságok havas és nedves úton is lehetõvé teszik, hogy a vezetõ maximálisan uralja a jármûvét. Az SP Winter Sport 3D mindezek mellett kiváló vezetési élményt nyújt a száraz útviszonyok mellett is.


Dunlop

A Dunlop a világ egyik vezetõ nagy sebességû abroncsokat gyártó cége, amely, aligha véletlenül, jelentõs eredményekkel büszkélkedhet az autósportban is. A Dunlop folyamatosan nagy hangsúlyt helyez arra, hogy versenytapasztalatait átültetesse a mindennapi használatra szánt abroncsok gyártásába is. A Dunlop gumik technológiája élenjáró: a cég maximális vezetési élményt nyújtó abroncskínálatában megtalálhatók a defektmentes típusok is, amelyeket immár szériában szerelnek a BMW új ötös modelljeire. Nem véletlen, hogy a BMW mellett számos más autógyár (Audi, Citroen, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen) is a Dunlopot használja elsõ szerelésû abroncsként. A Dunlop teherautó és motorkerékpár gumikat is gyárt. "

Felkerültek a téli kerekek. Kíváncsian vártam, hogy a csendes futóműért folytatott harcból győztesen kerülök-e ki, mivel a BE kerékcsapágy és féltg csukló csere után is maradt még hang. Egy korábbi vizsgálat során megállapításra került, két nyári gumi fűrészfogasra kopott (figyelmetlenségből két teljes szezont (kb. 25e km) futottak hátul), így elvileg már csak az maradt zajforrásnak. Igen, győztem! :) Bár a téli gumi alapból zajosabb, ugye, de még így is sokkal csendesebb lett az autó. :)

>> EseményPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2011-10-19

Ismét nem került el a balszerencse és egy öngyilkos őz sem.

to be continued...

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2011-10-18

Erőteljesebb gyorsításánál és kanyarban enyhe gyorsításkor a jobb elejéről csattogó hangot lehet hallani. Első nekifutásra a féltengejre gyanakodtam. Szervízbe be, a váltótartó bak csavarja fellazult, el is volt nyíródva. Új csavar, egy kis menetfésülés máris ok

 
>> SzervizPat // Alfa Spider / GTV GTV V6 2.0 tb // 2011-09-10

A dunaújvárosi alfatalálkozó után az autó elkezdett ledadogni magasabb fordulatszámtartományban. Gyújtógyertya és -kábelek, elosztófedél, forgórész csapágy, simering cseréje orvosolta a hibát. Itt jegyzem meg, hogy gyújtókábelt nem könnyű szerezni a vashoz, de Erhard kartárs kimagasló munkája ismét segített a feladat hatákony végrehajtásában. Köszönet érte.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-10-24

Az élet nehezebb, mint gondoltam. Sorra tekerem az ezreseket a Volvoba, de valahogy nem tudunk úgy igazán összejönni. Amilyen jó volt az első benyomás, úgy kezdenek lassan zavarni az apróságok. Ez lenne az olasz autók titka? A tökéletlenségük tökéletessége? Mert a Volvo tökéletlen tökéletessége annyira unalmas, hogy sokszor fájó. A napi ingázásnál nem zavar, sőt. De a hétvégeken jó lenne már, ha történne is valami.

Amit még mindig imádok, az autó masszivitása. Ami zavaró:

- a kormány bőrözése a fröccsöntött műanyagra akar hasonlítani. Még az életben nem láttam tökéletesebb fröccsöntött műanyag utánzatot, főleg nem bőrből. Ha nem látnám a varrást, 1000 euróban fogadnék, hogy a kormány előző életében Margitszigeti ásványvízpalack volt.
- a sofőr oldali ajtónak valami baja van, mert valahonnan felülről süvít a szélzaj. Mintha az üveg fél mm-el lejjebb állna meg, mint kéne.
- 140 lovat 11 literrel etetni nagy luxus. Tojáshéj vezetéssel egyszer 9,9-re levittem, de elég egy közepes dugó és megint 10,5-nél vagyok. 90-100 euróért tankolok alig 700 km-re. Sok az, sok.
- a fedélzeti számitógép az ergonómia csúcsa. A nullázó pöckökből van vagy 3, vagy 2, de az egyiket kétszerre kell nullázni. A pöcök intézi a napi számlálót, a reset gomb meg a többit. Az átlagsebesség 53 km/h már 1 hónapja, bármit csinálok.
- A műszerfal fényerőssége állítható, csak éppen soha nem tudom eltalálni, hogy jó legyen. Éjjel vakít - lejjebb veszem, erre reggel nem látom. És ez így megy körbe.
- A pohártartó jó dolog. Amíg nem kezdem hasznáni. Mert ha a fél literes üveget belerakom, többet már nem tudok váltani.
- A váltó még mindig életem legjobbja, de itt-ott karcosan cuppanik, ami ilyenkor jóval nagyobb csalódás, mert ott a minőség ígérete a fejemben.
- az ülés fantasztikusan mélyre engedhető, nagyon tetszik, csak éppen a combtámasz hiányzik. A bal térdem kanyarokban 30 centit kileng. A fejvédő fejtámasz a kategória csúcsa, csak éppen nem ér fel addig a fejem, ha mélyen az ülés, vagyis simán kitöri a nyakam. Most akkor ne üljek mélyen? Akkor lecsúszok. Gnóm vagyok, biztos velem van a baj.
- a (kiváló) rádió a kormányról hangosítható, de egy gombnyomás a kormányon annyi, mint 2-3 a rádión. Odapöccintek és már nyerít is. Finomhangolást nem tud. Nem is használom. A sebességfüggő hangosítás viszont remekül működik. A rádió nem írja ki a hangosság mértékét, le lehet róla szokni, de jobb, ha tudom, hogy 25-ös hangosságon hallgatom, nemde?
- a szélvédő alatti dögcédüla biztos jó dolog, de nagyon zavar, ha tükröződik.