Blog

>> EgyébLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2015-04-20

Új gumikkal kezdtem a tavaszt!

 
>> Tuning és extraGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2015-04-20

G-mann-tól kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot a 18" os 8c design felnikre, amin nem szabadott sokáig töprengenem, mert lecsúsztam volna róla és nem is találtam volna ennél jobb árban sem. Így elhoztam Tőle, amire még gumikat is kellett venni sajnos. Ez egy nem várt plusz költség volt, mert a 17" os QV felnikkel is szép volt, de valahogy nem abba szerettem bele, igaz azzal egyedibb volt. Michelin Pilot Sport 3 gumi került rá. Csörgő műhelyben történt a csere. Ajándékba kapott alu. olajsapka és tanksapka is felkerült.

 
>> EgyébBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2015-04-20

Nézegettem Dzsozy blogját, és gondoltam összeszedem egy helyre hogy mi mikor lett cserélve, és mikor kell. :)
Jelenleg 235.497 KM áll az óra.

2015.01.10 - Szelepfedél tömítés csere
2014.12.20- Olajcsere Km. 229.500
2014.10.25- Első lengőkar szilentek
2014.08.10- Bal első felső lengőkar csere
2014.04.30- Powerflex Poliuretán szilentek hátra
2014.04.25- Hátsó lengéscsillapító, stabilizátor, Futómű szilent csere
2014.04.11- Alvázvédelem
2014.03.04- Uniroyal RainSport 3 225/45 R17 Új gumik
2013.08.29-Műszaki vizsga
2013.08.20-Olajcsere 219.00 Km
2013.08.03- Kuplung munkahenger csere
2013.07.08- LMM csere
2012.06.01- Klíma töltés és kompresszor csapágyazás
2012.05.13- Ablakemelő javítás
2012.03.24- olajcsere

egyenlőre ennyit. következő projekt lassan egy olajcsere lessz, és az ablakemelő gomb cserélje. :)

 
>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2015-04-20

Téli leállás előtt említettem, hogy generátor alkalmanként hibajelet dobott közvetlen hideg indítás után. Ezt megelégelve generátor csere mellett döntöttem. Csöri végezte a cserét, alapos munka után szép és jó verdát kaptam vissza, amivel élvezettel autóztam hazáig.

 

A vas nálam, rendszám készen.
Eredetvizsga, átírás, újra forgalomba helyezés megvan.
Gyakorlatilag eddig nulla km-ert mentem vele és máris egy komolyabb összegbe fáj az adminisztráció :)

Eredetvizsga: 20.000Ft
Forgalmi + törzskönyv: 12.000Ft
Forgalomba állítás újra: 2500Ft
Vagyonszerzési illeték (EJJ DE ÖRÜLÖK NEKTEK!) : 115500Ft
Súlyadó: 42000Ft / év

 
>> EgyébTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2015-04-20

Egy ideje nem írtam a blogba.. Azóta pár dolgon keresztülment az autó.
Kapott egy másik lököst, amiben már van ködlámpa, már csak be kellene kötni.
Első lengőkarok, stabilizátorok cserélve lettek, főtengely szíjtárcsa, hosszbordás vezető, és hosszbordás szíj cserélve lett.
Olajcsere volt, plusz olajszűrő. légszűrő, gázolajszűrő, mobil1 5w40et kapott, sztem azt fog most már kapni.
Kapott új nyári gumikat is :)
km jelenleg 229e az autó amúgy teszi a dolgát, most már a futómű is elhalkult.
Következő projekt egy alapos belső takarítás lesz, mert porszívót nem is tudom mikor látott utoljára :D

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-20

Még februárban jártam Pakson, bár akkor nem írtam róla, mert nem tettem fel rögtön az autóra Mark22 Sportwagonjának a kerekeit.

Eredetileg egy garnitúra új gumit szerettem volna venni, de régóta fájt a fogam egy második felnigarniturára is. Végül kompromisszumos megoldás lett belőle: használt Uniroyal Rainexpert gumikkal szerelt Teledial felniket vettem.

A nyárigumira váltás ideje pedig most vasárnap jött el. A látvány nem változott, mert ugyanilyen felniken van a téli garnitúra is. Egyelőre vezethetőségben se láttam nagy különbséget. Zajban sajnos igen, ezek az Uniroyalok elég hangosak. Ezt a nyarat azért kihúzom velük, jövő tavasszal pedig új gumikat veszek.

Kilométeróra állása: 133 053

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-04-17

Az előző szerviz alkalmával az Alfárium gárdája kiszúrt egy - akkor még enyhe - zörgést, amit lokalizálni is sikerült: a váltóból jött. Nekem nem nagyon van fülem hozzá, nem is hallottam semmit, amíg Alex nem mutatta, hogy mire kell figyelni. Pár nappal később már nem volt ilyen visszafogott a dolog. Motorféknél vagy hátramenetben olyan csörgést rendezett a váltó, hogy a szomszéd utca is hallotta. Nem volt mese, le kellett bontani.

Az tisztán látszott, hogy nem apróságról van szó. Valami elszabadult a váltóban, és kitartóan rombolt, amíg használtam az autót. Nem mentem sokat, de az a néhányszáz kilométer sem tett jót neki.

Hétfőn hagytam az autót az Alfariumban, és még aznap két lehetőséget kaptam. Az egyik egy 90 ezret futott váltó sok pénzért, a másik a saját váltóm felújítása még sokkal több pénzért. Végül az anyagiak miatt a bontott váltó mellett döntöttem. Elméletben a felújítás többet ért volna, csakhogy alapból másfélszeres szorzóval indult az ára, amiben nem volt benne minden kicserélendő alkatrész.

A kuplungom sem volt mai csirke. Működni működött, de nagyon fent fogott már és nehezen is járt. Gondoltam, úgyis le kell venni a váltót, itt az ideje a kuplungcserének is. A rugócserekor hívták fel a figyelmemet egy csereérett lengőkarra és egy kutyacsontra: ha már szerviz, ezek helyett is kértem újat.

Péntekre készült el minden. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Sokkal jobb a váltó, mint eddig bármi, amit Alfa V6-ban próbáltam, tökéletesen adagolható és vajpuha a kuplung, csendes és atomstabil a futómű. Mintha az egész autót kicserélték volna. :)

Kilométeróra állása: 132 632

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2015-04-20

THX Jata, Lausz a munkát !
Épül a gép.Cooler pipa, EGR pipa,szivosortakaritas pipa,alsó lengőkarok jobb bal, pipa, bal hátsó kerékcsapágy pipa,szilentcserék pipa, GTA gátló Eibach rugóval pipa (nem mondom meg hogy fej vagy írás ha áthajtok egy érmén,de hogy 5 ft vagy 100 aztmár igen), fékbetét,tárcsacsere pipa,bőrkormány beépítés pipa, piros műszeregység pipa, hifibeépítés pipa.
Balkáni állapotok a kocsiban,de majdha elkeszül rend lesz :)
Jöhet a következő fázis.

 
>> AutóápolásManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-04-19

Szomszédom ezzel foglalkozik , gondoltam átgurítom , 1 nap alatt meg is lett. Nagyon szépen kihozta az eredeti csillogós színt.