Blog

>> SzervizAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-09-28

Egy gyönyörű nyári napon lettem figyelmes arra a picike kis zajra ami fékezésnél volt hallható. Megvoltam győződve, hogy az a cicergő fémes hang a jobb első kerék felől jön, amibe meg is erősítettek mások is. Fogtam elvittem az autót ,hogy nézzék meg. Leszerelték az első kereket átnézték stb, majd kipróbáltuk, de megintcsak hallani lehetett a hangot. Mire a jól bevált hangosítsam fel a rádiót tanácsot kaptam megvilágosodtunk, hogy ez a zaj bizony nem is előlről hanem hatulról jön. meg is lett a zaj forrása. A hásó féktárcsán volt egy égett rész ami kiadta ezt a hangot. A fiúk orvosolták is ezt a problémát egy felújítással. Ha már ottvoltam és még nemvolt elé dolog cserélve mostanában az autón átnézték, és arra jutottunk hogy az első féktárcsák is cserések a fékolaj csövekkel együtt. Textar tárcsákat kaptunk.Ezúton is köszönet nekik, hogy munkaidő lejárta után még volt kedvük hozzá :) a helyszínt a Red Sun Servive&tuning biztosította.

 
>> SzervizAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-09-05

Megejtettük az elsö futómű cseréjét, mert már nagyon nyekegett szegény ha kátyút fogtunk. A hátsó egy éve lett kicserélve, de most eljött az első ideje amitnegybekötöttünk az olajcserével is. Az autóval nem mentem még 10 ezer kilométert sem, de egy éve volt az utolsó olajcsere, úgyhogy indokoltnak tartottam.

A szervizelést Burt cartárs oldotta meg a szép új garázsában, amiben a kis Fidi volt az első páciens :)

 

SHELL VP N+ DISEL
mostani tankolás: 51,12 L
előző tankolás: 64,01 L
előző tankolástól futott km: 735 km
átlagfogyasztás: 6,95 l/100 km
költség: 20 376 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 20 376 Ft

 

SHELL VP N+ DISEL
mostani tankolás: 64,01 L
előző tankolás: 60,11 L
előző tankolástól futott km: 815 km
átlagfogyasztás: 7,85 l/100 km
költség: 24 236 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 24 236 Ft

 

MOL TEMPO DISEL
mostani tankolás: 60,11 L
előző tankolás: 64,41 L
előző tankolástól futott km: 728 km
átlagfogyasztás: 8,26 l/100 km
költség: 21 032 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 21 032 Ft

 

MOL TEMPO DISEL
mostani tankolás: 64,41 L
előző tankolás: 46,71 L
előző tankolástól futott km: 836 km
átlagfogyasztás: 7,70 l/100 km
költség: 23 632 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 23 632 Ft

 

DISEL AGIP RF
mostani tankolás: 46,71 L
előző tankolás: 50,72 L
előző tankolástól futott km: 607 km
átlagfogyasztás: 7,69 l/100 km
költség: 19 006 Ft
pontjóváírás: 0 (326 pont)
kedvezményes költség: 21 805 Ft

 
>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-09-27

212.000km

 
>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-27

Hosszú hónapok (évek) kutatómunkája eredményeképp ma végre meglettek a gyári SportPack 2 Recaro szövet üléseim.
Nagyon sok kutatómunka előzte meg. Mindenképp szövetet szerettem volna légzsákkal, deréktámasszal, elektromos háttámlával. Na, ez elég ritka :)
Próbáltam viszonylag jó állapotú használtakat keresni, de ilyen se a magyar oldalakon, se az ebay-en nincs. Amik vannak, azok vagy bőrösek, vagy légzsák nélküliek, vagy menthetetlenül lestrapáltak. Aztán megtaláltam ezt. Bár kissé kopott volt, de szerencsére az ebay-en találtam vadiúj gyári ülőlap kárpitot!!! :) Az oldaltámaszt is javítani kellett, de ehhez is sikerült anyagot találnom. A javítás a Bara Kárpit műhelyében történt.

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-09-26

Manapság az FB-n három féle alfás létezik. Aki árul új logós emblémát, aki már vett belőle és aki még nem.

Én a második csoportba tartozom.

Mivel a GTV első emblémája eléggé kifakult és úgy ítéltem meg, hogy a fekete autóra bizony jobban passzolna az új, színes embléma az élénkebb zöld és piros színeivel.

A csere menete (Mivel mindenki csak a feltett embémákkal szokott büszkélkedni, de még sosem írta le senki, hogy, hogyan tette fel.)
Az MK2-es GTV-n egy csavar tartja a máanyag korongot, amin a fémembléma van. Valószínűleg gyáriban ezt így kompletten lehet rendelni, mert a műanyag hátulján van egy cikkszám (465 589 73).
A feladat nehézségét a adja, hogy a krómozott műanyg megsértése nélkül lehántoljuk róla a felragasztott fémplakettet. Mivel hátul van egy 1 cm-s lyuk, így adódik, hogy onnan nyomjuk egy tompa tárggyal. (Filctollal.) Ezzel azt érjük el, hogy felpúposodik azon a helyen a plakett. Ahogy mondani szokták, "kis lépés az emberiségnek".
Ezesetben mondjuk tényleg kicsi, mert a púpon kívül nem értünk el semmit. :)
Itt már látható, hogy roncsolás nélkül a régi emblémát csak varázslattal lehet leszedni. Én maradtam a polgáribb megoldásnál: csavarhúzó és fogó segítségével hámoztam le a fémet. Utána denszesszel nem árt megtisztítani a helyét és leszedni a ragasztómaradványokat.

Én előtte még előkészítettem az emblémát, lefújtam védőlakkal. Hátul és a peremét ecsettel kezeltem le, hogy a só ne kezdhesse ki.

A felragasztásnál csak arra kell figyelni, hogy szépen középre pozícionáljuk, mert körben marad egy kb. 1mm-es rés.

Kb. ennyi. :)


Érdekesség: Anno, kb 7 évvel ezelőtt beszereztem a 156-ra egy új emblémát. Akkoriban még nem volt ilyen dömping, úgyhogy gyári zacskóst vettem, jó drágán (6000 Ft). Ahogy odaát leírtam, az akkor egy vastag műanyag darab volt, hátra kiálló pöckökkel, ami jól nem is passzolt a scudettom-ra, mert azon gyárilag egy vékony, sajtolt fémplakett volt. A csere emiatt meghíusult.
Szóval 7 évet kellett várnom arra, hogy kapjak megfelelőt. Mert ugye a mostani olcsó emblémák mind ilyen fémplakettek...