Blog

Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.

Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-09-09

... és ez nem a kinézetére vonatkozik. Az éles és nyomakodó kis PEI dómok helyett kicsit nagyobb selyem dómokat építettem be. Ezekkel már tényleg hallgatható lett az autóhifi!

>> SzervizThompson1233 // Alfa 156 1.9 JTD 110LE // 2015-09-20

Elérkezett az idő, jöhet az Olajcsere, olajszűrővel gázolajszűrővel egybekötve. 179862 nél.

 
>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2015-09-19

Újabb 10e km eltelt,ezért újra friss olajat kapott a Kicsike.
Selenia Wr Diesel, olajszűrő, Levegőszűrő.


Km:257349

 

Ma végre meg lett csinálva az ajtóhatároló a bal első ajtónál, és megszűnt a rémes kattogó hang, ami az ajtó nyitásakor és csukásakor volt hallható. Az alap probléma az volt, hogy az eredeti stift már meg volt hack-elve egy csavarral, ami mozgott a lyukban. Szétszedés és méricskélés után kiderült, hogy hosszabb a stift és a rajta lévő műanyag "henger" mint maga az ajtóhatároló, így a csavar csak a stift-et szorította nem az ajtóhatároló két elemét. Egy kis reszelés a stift végéből, egy kis farigcsálás a műanyagból, és máris minden a megfelelő méretű lett. Összeszerelés után eltűnt az idegesítő kattogó hang.
Egy másik érdekes hibát is sikerült megjavítani az Alfán, még pedig a csomagtér világítást, ami hol működött, hol nem. Kapott egy kis WD40-et a kapcsoló és a csomagtér ajtó zárja is. Úgy tűnik csak kontakt hiba volt.

Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft

A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.

>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-29

Egy napon két bolond így szólt a harmadikhoz:
-Nem ugrunk le Horvátországba fürödni? Csak egy napra, éjjel indulunk éjjel érkezünk.
-Oké, de én vezetek! -mondta a harmadik bolond vigyorogva.
-Jó, a te kocsiddal megyünk. -válaszolt a másik kettő.
A cél a kamenjaki félszigeten fekvő Premantura nevű helység lett.
Az első és második bolond az út során minden villantásnál és integetésnél zrikálták a a harmadikat,
aki Alfás lévén lelkesen üdvözölt minden márkatársat. (Mert persze egy Alfával mentek.)
-Mit integetsz, ismered?
-Külföldön is villognak az Alfások?
-Mit elakadásjelzőzik, bedöglött?
A harmadik bolond csak mosolygott.
Fiume után nem autópályán hanem közvetlen a tengerparton kocsikáztak.
A harmadik bolond ennek különösen örült, mivel imád vezetni és jó kis kanyargós, igazi Alfának való út van arrafelé!
Érkezés, jegyvásárlás,behajtás a félszigetre, tanakodás a táblák előtt:
-Akkor merre?
Ebben a pillanatban megállt mellettük egy autó.
-Szép kocsi! - szólt át a sofőr.
-Köszönöm! A tiéd is! - mondta a harmadik bolond.
Egy GT állt melléjük, amiben egy szimpatikus,fiatal magyar család ült.
-Mit szeretnétek csinálni? Itt vagyunk már egy hete, ismerjük a környéket. Szívesen segítünk.
Gyakorlatilag egy rögtönzött idegenvezetést kapott tőlük a három bolond.
Nagyon segítőkészek és kedvesek voltak.
A kiválasztott helyre el is kalauzolták őket.
Az első és második bolond csak pislogott:
-Ismered őket?
-Találkoztatok már?- kérdezgették a harmadikat.
-Nem. Ők igazi Alfások. Egy közösség vagyunk,erre ez most egy kitűnő példa.
A szuper nap után, hazafelé a két bolond már nem értetlenkedett a villantásokon, integetéseken.
Már tudják, azt jelenti: Ciao! Mi is itt gurulunk! Örülünk Neked és az autódnak! És ha kell segítünk.
Másnap hajnalban mikor hazaértek,az első és második bolond álmosan kászálódtak ki az autóból.
A harmadik (aki valljuk be a legbolondabb a három közül) közel 1200km vezetéssel a háta mögött,
legszívesebben azonnal visszafordult volna, hogy újra koptathassa az öreg 156-os gumijait a tengerparti
szerpentineken.
Mivel ezt nem lehetett, így másnap a magyar tengerhez ugrott le egyet fürödni.
Mert a harmadik bolond nem csak vezetni szeretett nagyon, de a vizet is imádta.
Ha szembejön veled, egy kajakkal az Alfa tetején a Balaton felé gurulva, tuti rád villant ha Alfával vagy!

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Tádá! És megyünk tovább! :)

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Most mi lesz!?

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-07-11

Egy rövid időre beugrottam. :)