Blog
Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.
Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.






... és ez nem a kinézetére vonatkozik. Az éles és nyomakodó kis PEI dómok helyett kicsit nagyobb selyem dómokat építettem be. Ezekkel már tényleg hallgatható lett az autóhifi!


Elérkezett az idő, jöhet az Olajcsere, olajszűrővel gázolajszűrővel egybekötve. 179862 nél.
Újabb 10e km eltelt,ezért újra friss olajat kapott a Kicsike.
Selenia Wr Diesel, olajszűrő, Levegőszűrő.
Km:257349
Ma végre meg lett csinálva az ajtóhatároló a bal első ajtónál, és megszűnt a rémes kattogó hang, ami az ajtó nyitásakor és csukásakor volt hallható. Az alap probléma az volt, hogy az eredeti stift már meg volt hack-elve egy csavarral, ami mozgott a lyukban. Szétszedés és méricskélés után kiderült, hogy hosszabb a stift és a rajta lévő műanyag "henger" mint maga az ajtóhatároló, így a csavar csak a stift-et szorította nem az ajtóhatároló két elemét. Egy kis reszelés a stift végéből, egy kis farigcsálás a műanyagból, és máris minden a megfelelő méretű lett. Összeszerelés után eltűnt az idegesítő kattogó hang.
Egy másik érdekes hibát is sikerült megjavítani az Alfán, még pedig a csomagtér világítást, ami hol működött, hol nem. Kapott egy kis WD40-et a kapcsoló és a csomagtér ajtó zárja is. Úgy tűnik csak kontakt hiba volt.
Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft
A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.
Egy napon két bolond így szólt a harmadikhoz:
-Nem ugrunk le Horvátországba fürödni? Csak egy napra, éjjel indulunk éjjel érkezünk.
-Oké, de én vezetek! -mondta a harmadik bolond vigyorogva.
-Jó, a te kocsiddal megyünk. -válaszolt a másik kettő.
A cél a kamenjaki félszigeten fekvő Premantura nevű helység lett.
Az első és második bolond az út során minden villantásnál és integetésnél zrikálták a a harmadikat,
aki Alfás lévén lelkesen üdvözölt minden márkatársat. (Mert persze egy Alfával mentek.)
-Mit integetsz, ismered?
-Külföldön is villognak az Alfások?
-Mit elakadásjelzőzik, bedöglött?
A harmadik bolond csak mosolygott.
Fiume után nem autópályán hanem közvetlen a tengerparton kocsikáztak.
A harmadik bolond ennek különösen örült, mivel imád vezetni és jó kis kanyargós, igazi Alfának való út van arrafelé!
Érkezés, jegyvásárlás,behajtás a félszigetre, tanakodás a táblák előtt:
-Akkor merre?
Ebben a pillanatban megállt mellettük egy autó.
-Szép kocsi! - szólt át a sofőr.
-Köszönöm! A tiéd is! - mondta a harmadik bolond.
Egy GT állt melléjük, amiben egy szimpatikus,fiatal magyar család ült.
-Mit szeretnétek csinálni? Itt vagyunk már egy hete, ismerjük a környéket. Szívesen segítünk.
Gyakorlatilag egy rögtönzött idegenvezetést kapott tőlük a három bolond.
Nagyon segítőkészek és kedvesek voltak.
A kiválasztott helyre el is kalauzolták őket.
Az első és második bolond csak pislogott:
-Ismered őket?
-Találkoztatok már?- kérdezgették a harmadikat.
-Nem. Ők igazi Alfások. Egy közösség vagyunk,erre ez most egy kitűnő példa.
A szuper nap után, hazafelé a két bolond már nem értetlenkedett a villantásokon, integetéseken.
Már tudják, azt jelenti: Ciao! Mi is itt gurulunk! Örülünk Neked és az autódnak! És ha kell segítünk.
Másnap hajnalban mikor hazaértek,az első és második bolond álmosan kászálódtak ki az autóból.
A harmadik (aki valljuk be a legbolondabb a három közül) közel 1200km vezetéssel a háta mögött,
legszívesebben azonnal visszafordult volna, hogy újra koptathassa az öreg 156-os gumijait a tengerparti
szerpentineken.
Mivel ezt nem lehetett, így másnap a magyar tengerhez ugrott le egyet fürödni.
Mert a harmadik bolond nem csak vezetni szeretett nagyon, de a vizet is imádta.
Ha szembejön veled, egy kajakkal az Alfa tetején a Balaton felé gurulva, tuti rád villant ha Alfával vagy!

