Blog
Még januárban vettem egy action cam-ot gearbest-ről, amit dashcam-ként is lehet használni. sjcam sj4000, GoPro kompatibilis tartozékok vannak hozzá és elég jó képet készít, csak ajánlani tudom.
Most pedig bekötöttem a táp kábelét fixre, nem szeretem ha a kábelek össze-vissza lógnak a kocsiba....
Így aztán a szivargyújtó csatijára forrasztottam egy plusz csatit ahova csatlakoztattam a szivargyújtós töltő elektronikáját (ami 12V-ból 5V-ot csinál) és egy hosszabb usb kábelt. Kábel kesztyűtartó alatt elvezet, A oszlopba fel, majd a tetőkárpit szélénél végig és a visszapillantónál le.
Gyújtás ráadásnál automatikusan indul a kamera képrögzítése, 3 perces videókra darabolja a felvételt, ha betelik az SD akkor a régi videó fájlokat fokozatosan felülírja.
- kamera 19000Ft
- autós tartó, +aksi, töltő: 4000Ft







Ezúttal közel 14 hónap és 11.940 km futás után sikerült rendeznem após aknáján a harmadik olajcserét mióta az enyém a gépezet, olajszűrővel és légszűrővel együtt.
Ugyan az előző olajjal maximálisan elégedett voltam (Fuchs Titan Supersyn 5W-40, amit a majd 12e km alatt sem kezdte el csipegetni, míg az előző olajjal ez 8e km után erőteljesen elindult, és még a színe sem volt durva), ezúttal mégis más olajat választottam.
A Xado SM/CF 5W-40-vel már az előző periódus előtt is kacérkodtam, és mivel néhány ezer km-rel ezelőtt kapott a motor revitalizálást Xado 1 Stage Gel formájában, a fémkerámiás Xado olaj egyfajta folytatásként nagyon adta magát.
A szűrők esetében a 'gyári minőség' mellett döntöttem, a légszűrőnél figyeltem arra, hogy az olasz ipar remeke mellett döntsek (Sofima), így utólag csak azt bánom, hogy az olajszűrő német (Mahle Knecht), pontosabban Made in India...
- olaj: Xado SM/CF 5W-40
- olajszűrő: Mahle Knecht
- légszűrő: Sofima







Aktuálissá vált az első lökháritó és a műanyag betétek fényezése,ez meg is történt,szebb mint valaha :))
Kap majd még 2 új gyári ködlámpát (picit átalakitva:))
jah és a fényszórómosó is megjavitva :D
Km állás:244.900

Bár az időjárás még elég szeszélyes,remélhetőleg idén sem marad el a tavasz:-).Ma meg éppen ráértem,így felraktam a nyári szettet.Guminyomásokat beállítottam( tél folyamán néhány tizedet vesztettek).
A télieket-természetesen-most is szép tisztán,leápolva pakoltam el.Amúgy semmi említésre méltó műszaki hiba sem volt a tél folymán.Szépen tette a dolgát a technika.Néhány felületi rozsdafoltot vettem csak észre itt-ott a só "áldásos" hatásaként.Majd rövidesen azokat is lekezelem kicsit.
km.ó. állás:141220

Hosszú hétvégi elfoglaltságként kicsit szétszedtem a szívó oldalt. Cooler cső, pillangószelep ház, egr, map szenzor takarítás+kormány gömbcsuklók cseréje.
Kicsit lesz több időm akkor a szívósor és az Intercooler is ki lesz takarítva :)





Tegnapi jó időt kihasználva megtörtént az első mosás. Eddig is szép volt, de most már gyönyörű. :) :) :)

Hengerfejsíkolás, kapott új tömítést, hengerfejcsavarokat, új szelepeket, szelepszárszimeringeket, szelepvezetőket, hajtókarcsapágyakat, meg friss olajat (Eneos).


Remélhetőleg csak "volt" egy kis üzemanyag szivárgásom , de csak teli tankolt állapotban. Egyértelmű lett a hibás tömítés az ac alatt, amit ki is cseréltem. Ezután remélem a jelenség elmarad, most tesztüzemben vagyunk. A tömítésért köszönet Natural Invest Kft.

Ciao!
Sajnos megállt a motor...
Ezért fel kell újítani és arra a döntésre jutottam, hogy ismét én csinálom a barátommal.
A motort kivettük és arra vár, hogy szét szedjük. Mértem kompressziót és érdekes módon a felső sori hengerekben 1 dkg kompresszió sincs, csak pörög az önindító.
Az alsó sorban kb 12bar egyformán...
Sebaj indul a szerviz.
Akinek van tapasztalata és szívesen megosztaná, kérem jelentkezzen!








Be is pattintottam a 4db hátsó keresztlengőkart és a két stabpálcát, utóbbihoz flexi barátom segített. Sajnos a baloldali hosszkitámasztóm szilentje is ki van ezért megnézem lehet-e csak szilentet cserélni, ha nem azt is párban kell cserélnem. Az egyik hossz kereszt meg is volt hajolva , lehet terepeztek korábban az autóval....




