Blog

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-04-22

Egy kiégett izzó jó ürügy volt arra, hogy betegyem a kesztyűtartóban talált Night Breakereket.

>> Szerviztothcsabesz // Alfa 156 SportWagon // 2016-04-23

Négy hónapja van meg az Alfám,ezalatt történtek kisebb csereberék az autóban.
Miután megvettem,az első dolgom volt egy kipufogó hegesztésben jártas szakit találnom,mivel a leömlő csatlakozása elengedett,kicsit nehéz lett volna a kpm vizsgát megúszni magyarázkodás nélkül.
Egy ismerős megoldotta a dolgot,6 perces munkáért 4000- forintot hagytam nála.Mivel volt csápos emelője,legalább megnézhettem az alját..egészen egyben van,de egy alvázvédelem nem árt neki az idén.
Vizsga,honosítás letudva..az autó vételárán kívül 180.000- forint volt a komplett ügyintézés,forgalomba helyezés,törzskönyv,miegymás.
Egy hónappal később fékcsere,mert a kopásjelző lankadatlanul jelzett.A hátsóhoz nem kellett nyúlni,hiszen zsír új volt,csak elől lettek a tárcsák+betétek cserélve(Textar/Textar kombó,20.000-).6000- marad a szerelőnél,aki k.b. negyed óra alatt kicserélte az egészet a szemem előtt,csinált egy átfogó átvizsgálást,kiütött pár hibakódot,és összeírta,mivel kell majd foglalkoznom.
Be kell szerezzek egy felső intercooler csövet,mivel egy agyonfoltozottat hagyott rám az előző tulaj,és egy pár napja elpilledt menet közben..a legszebb,hogy bontóban 13.000-et kérnek egy bontottért,én meg találtam zsír új Samco csövet 12.000- ért..nincs miről beszélni,berendelem,amint itt van,feldobom.
Ma pedig letudtam az olajcserét..páran biztos a szívükhöz kapnak,mert nem Selénia került a motorba,hanem STP 5w-40-es Longlife olaj,egy Alco szűrővel egyetemben(13.000-).Majd meglátjuk,hogy válik be..
Visszavan egy garnitúra nyárigumi/felni szinte azonnali beszerzése, gumiharang csere,egy szilent sem a legjobb a jobb oldalon..de ez már a következő nekifutás lesz..

 
>> SzervizJocó bá' // Alfa 156 1.8 TS // 2016-04-23

Szinte egyszerre adta meg magát a tompított, a helyzetjelző és a távolsági izzók egyike így vettem párban mindegyikből.
A tompított: Osram Night Breaker Unlimited H1
A távolsági: Ugyanaz mint a tompított
Helyzetjelző meg LED-es valami olcsó féle.

Még nem volt alkalmam tesztelni éjszaka majd akkor derül ki milyen fényt ad+ kell-e állítani a fényszórón.
Tomp.+táv.=8800 Ft
Helyz.=500 Ft

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2016-04-23

Liqui Moly 5W-40 olajat kapott Mann filter membrános Bosch levegőszűrőt 192.352 Km 2016 04 22.

 
>> EgyébTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-04-22

Festésre szoruló négy darab alufelni: 41.000,-Ft.
Vadi új, négy darab nyári 205/55 R16 méretű, Hankook K125 Ventus Prime 3 gumó: 72.000,-Ft.
Gumiszerelés: 4.000,-Ft.

 
>> Tuning és extraOllah // Alfa 147 Q2 // 2016-04-23

Nem így indult, de ez lett belőle: 147 Q2. GTA-t néztem (Atyaúristen, milyen döbbenetesen jó kocsi!), aztán így jártam.
Igazából 3 éve Alfátlanul tengődtem, és csak annyi volt biztos, hogy Alfa kell. Mert lehet nélküle élni, de minek.
Mivel hétköznapokon is használható, 2 liter közeli, turbós benzines az én büdzsémhez mérten nem volt, lett belőle egy kb. két literes, turbós dejzel.
Kurva jó kocsi, de még szoknom kell.
Kérdezte az eladó az első kör után, hogy milyen. Mondtam, jó, csak kerreg és büdös.
Szóval meg kell szoknom ezt az életérzést, és hogy egy Alfa nem feltétlenül nagy teljesítményű benzintemető, hanem takarékos dízel kivitelben is létezik. Szép az egész kocsi, meg tudjátok, menő a piros varrás itt-ott, rohadt jó az ülés, kényelmes, kézre áll, gokart-érzés stb., csak hiányzik az olaj és benzin szaga, meg a 7000-en üvöltő V6.
De jó lesz ez arra, amire elsősorban kell: közlekedni.

 
>> Tuning és extraOllah // Alfa Spider / GTV GTV V6 TB // 2016-04-22

2016.04.01-én véget ért a GTV-s történetem. Nem lett tubi kántinyúd a motorszéthullás után, ami mégsem a vezérlés miatt volt, hanem talán alapvető konstrukciós baklövés volt a 2,4 TB. Az ötlet az enyém volt, a kivitelezés nem.
Szép volt, jó volt; nagyon sok öröm, rengeteg élmény, sok keserűség és csalódás, de összességében pozitív élmény, és azt gondolom, nem véletlenül alakult az egész história úgy, ahogy.
Fontos része volt az életemnek egy szakaszában ez a tárgy; kedves emlék marad.

 
>> Szervizmeidl // Alfa 33 1.3 VL // 2016-04-22

Tehát műszaki után irány Pusztaszabolcs, nyilván nem fogom így hagyni.
Béla Kicserélte a hátsó kerékcsapágyakat (mondtam én, hogy búg), az első futóművet is szétkapta... na itt aztán voltak dolgok.... a másik oldali rugó is el volt törve, a maradék három rugótányér is csere, valamint a felső toronycsapágyak is cserélve lettek.
A váltó is recsegett az új kuplung szett ezen nem segített, tehát szinkrongyűrű csere gyakorlatilag minden fokozatnál. Természetesen az új tárcsát is meg kellett ferodolztatni 1000 km alatt elkopott, valamint a lendkereket is fel kellett szabályoztatni.
Az egészben csak azt nem értem, hogy egy neves német B betüvel kezdődő autóipari mammut cég szervízhálozatának tagja, hogy képes ilyen szar munkát csinálni ráadásul még jó drágán is.

Szóval alakul a jószág, ha minden jól megy még két küszöbcsere, meg a weberekben pillangó szelep felújítás és szinte minden ok lesz.

Hogy mennyit költöttem rá eddig? Már az autó ára 2x elment javításra.

 
>> Eseménymeidl // Alfa 33 1.3 VL // 2016-04-22

Az autón esedékes volt a műszaki, mivel előtte volt Bélánál és amúgy működik, viszonylag nyugodtan vittem el. A vizsga napján reggel hívnak a szervízből: két küszöb kukaérett, kormány gömbfej porvédők szakadtak, továbbá, a bal első rugoból egy teljes karikányi hiányzik, úgyhogy jobb ha imádkozok. Az érdekes ebben az, hogy az 1. szervíz alkalmával szét lett szedve a első futómű mivel toronycsapágyat cseréltek, ill. a jobb oldalon a első rugótányérból is kapott egy újat (hogyhogy nem vették észre törött rugót????).
Természetesen átment (sikerült elintézni). Ezek után ismét hívtam Bélát.

 
>> Szervizmeidl // Alfa 33 1.3 VL // 2016-04-22

Tehát az autó lement Bélához, elsőre 200e-s motorgenerállal ijesztgetett. Majd miután elkezdett foglalkozni az autóval, sikerült neki beállítani a dolgokat, kiderült hálistennek nem kell szétszedni a motort. Miután megmérte a kompressziót (11) megnyugodtam. Összehangolta a karburátorokat, valamint egyéb dolgokat rendbe rakott a motor környékén. Ezek után tudtam gyakorlatilag elkezdeni használni az autót (vásárlástól számított 4 hónap)