Blog
Semmi gond!
71188 km
Ma eljott a nap mikor elvittek alfit.
Nagyon jo auto es nagyon szep,ritka jo allapotnak orvend es a legfontosabb nagyon szerettem ot is. Pakolhatosagi szempontbol,ugy dontottem hogy kell egy SW.
Bar onmagaban kisebb egy 56-os,de dontheto az ulesi es ha a 66-nak is lehetett volna donteni,biztos megmarad,de sajnos nem.
Jo helyre kerult alfastol vettem es alfasnak adtam,raadasul evtizedekota 66-osai vannak,igy a legmegfelelobb emberhez kerulhetett. Remelem ugyan annyi orometfog okozni neki,mint nekem.
Valaminek a vege egy uj dolog kezdete...
Par kep emlekul... :)











Az előző mélyláda (http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/1444) sajnálatos módon a házimozi erősítőre lett kötve és túl jól szólt ahhoz, hogy visszakerüljön a kocsiba (ráadásul a dupla tekercses Helix sorba kötve 8 ohm ami pont jó a házimozi erősítőnek, stabil 2 ohmos autó erősítőm nincs, így csak a töredékét tudnám használni a tudásának...).
Kellett valami mély is a kocsiba helyette...
Garázsban csak 25cm és 30cm-es kb 15éves SAL-ok voltak. Próbálkoztam velük, de csak idegesítettek. Vetem egy használt Sony Xplod XS-L106P5-t. Szerencsére kis láda kell neki (gyári ajánlás nettó 17.6 liter), így az amúgy is szűkös csomagtartóból több hely marad. Gyorsan számolgattam és lapszabászatban meg is rendeltem a lapokat hozzá. Egy délelőtt alatt össze is csavaroztam/ragasztottam a zárt ládát. A mélynyomónak sajnos elég kicsi az érzékenysége (83dB), a kis 4 csatornás erősítőm hídba kapcsolt 2 csatornája (170W RMS) éppen, hogy meg tudja hajtani, nem túl hangos, de nekem éppen elég. Viszont az első szettet (Peerless Definition 6) majdnem minimumra kellett tekerni ahhoz hogy együtt fussanak a méllyel...
Most öröm van.





Pár napja megjött az új kipufogóm. A fönökkel megbeszéltem ,hogy hétvégén hadd álljak be a mühelybe ,hogy jó melegben tudjam lecserélni.Ma mentem is volna ,de állt bent a cégnél egy fóliázásra váró autó ,és nem találtam a kulcsát sehol ,hogy kiálljak vele.Ezért kivittem egy tábla nikecellt ,aláfekvőnek ,és kicseréltem a kéményt az udvaron a -7 fokban😃
Komplikáció nem volt,legutóbb is bekentem a csövet rézpasztával ,szét jött könnyen. Most is adtam neki vastagon. Kb fél óra alatt kész volt a műtét.
Elég gáz ,hogy ezek a 2.0 jtdm gyári dobok 2.5-3 év alatt laskára rohadnak.
Km állás: 230730





Ahogy mondani szokás, a kocsi nem folyatja az olajat, csak kijelöli a vadászterületét...
Ez azonban nekem nem szokott tetszeni, úgyhogy átültem a Ritmoba, a 166 pedig csápra került:
- kuplung tárcsa / szerkezet / kinyomó / lendkerék csere
- kuplung munkahenger / csövek csere
- szelepdekni tömítések csere
- turbó felújítás (tulajdonképpen középrész csere)
- gyertyák / alsó sor gyújtáskábelek csere
- apróbb vákuumcsövek meg turbócső csere (repedtek helyett)
- új olaj meg hűtővíz
Szép lista, de végre megint élmény vezetni, megy mint a rakéta, jó a kuplung, és nem ég büdösen az olaj a leömlőn...
Kapott új Hankook téli szettet is, tapad rendesen. Persze pont a hó idején nem próbáltam ki, akkor a kis Ritmot nyúztam.
Hátsó futómű felújítást kellene még megejteni.
A nagy mínuszokban indításkor valamelyik csapágynak (szíjfeszítő? generátor? pumpa? affene tudja) hangja van, de aztán hamar abbahagyja, remélem ez nem valami újabb baljós előjel.
Zé Mester elkészült Angeloval :)
Csere:
komplett vezérlés vízpumpával
első ajtók kivető pántja
kézifék
Kértem egy teljes átnézést is a futásteljesítmény miatt.Szerencsére más baja nincs Angelonak,úgyh ez egy jó hír :)
Igazából ez a márciusi vizsga miatt is egy remek hír :)
Közeledett a műszaki időpontja és a vezérléscsere is megérett, így elérkezettnek láttam egy nagyobb szerviz időzítését. Mintha a alsó turbócsövem is megérezte volna a műszaki közeledtét, így úgy gondolta, hogy megadja magát 1 héttel ezelőtt :D.
Az alsó turbócső fémre lett kiváltva, talán tartósabb lesz mint a gumi. Olajcsere is megvolt az összes szűrővel együttvéve. Illetve 1-2 alkatrészt ki kellett cserélni a műszaki miatt.
Cserélt alkatrészek:
- Alsó turbócső
- Jobb első lengéscsillapító
- Hátsó féktárcsák és fékbetétek
- Kézifék kötél
- Motul 8100 X-Clean motorolaj
- Olaj, levegő, üzemanyag, pollenszűrő
- Hosszbordásszíj kompletten
- Vezérlésszett vízpumpával kompletten
+ Munkadíj és műszaki vizsgadíj
Arra lettem figyelmes, hogy ebbe a hidegbe elég gyenge az egyik gázrugó ami a motorháztetőt tartja. Volt úgy, hogy meg se tartotta.
Cserélve lett Magneti Marelli márkájúra.
A matt fekete festékből, ami a motorburkolat festéséből maradt, egy kicsit facelift-esítettem a belteret. A hamutartó és a tükörállító fedelét festettem át.
Plussz beszereztem egy gyári kézifékkart, ami tavasszal lecseréli a szétfaragottat ami most van a kocsiba.



