Blog
Egyik nap munka után ülök az autóba indít és utána az Izzítás lámpa vissza villog nekem hurrá! Ki olvastam a hibakódot a képen látszik minden. Nem volt egyértelmű így Kristyon kollégával megnéztük a relét kattan elvileg az működik.Akkor gyertya hopp hopp csak,hogy ez nem 16v és nincs jó helyen nagyon nincs. Aztán pár nap múlva rászántam magam és kimértem a gyertyákat a 3-dik hengernél szar is volt. Rendeltem egy Bosch gyertyát és végül egész könnyedén ki is jött a régi. Volt bennem para,hogy mennyire akar megindulni majd de nem volt gond. Az újat réz pasztával megkentem biztos ami biztos és egész hamar meg is voltam a cserével. Annyi volt utána,hogy nem tűnt el magától a hiba ki kellett törölni most megint jó. Tudom tudom,hogy mind a 4et kellene cserélni de nyár van és tényleg szar helyen vannak majd ha kéri csak akkor cserélem inkább.




Szegénynek hosszas szenvedés után (kb egy éve nyikorog ott), tönkre ment a ventilátor a, így kizárólag meleg levegőt juttatott az utastérbe. Emiatt először a belső hőmérőre gyanakodtam. Miután kicseréltem a fűtőmotor újabb játék következett, továbbra is meleget fújt. Ezért újra szédszedtem, már ott tartottam hogy a vezérlőegSéget kell kicserélni, végül végső próbálkozás ak szétszedtem a fűtőlapát állítómotorját, mivel az nem dolgozott. Szemre semmi nem szorult benne, elem segítségével az is kiderült hogy az állítómotor is dolgozik. Így újabb próbálkozások, pár szérszedés, összerakás, és végül működik. ( legutoljára középállásba szereltem össze, mert ha végállásban volt, a gyújtás ráadás a után egy picit megmozdította, és többet nem mozdult.
Közben a műszerfal van izzókat cseréltem, illetve a klíma vezérlőegységet ledesre alakítottuk .
Ültetés sajnos mégsem! A story ott kezdődik,hogy láttam a FB. adok-veszek oldalon,hogy tőlem nem messze árultak egy komplett csillapító szettet Eibach ültető rugóval.Rá is csaptam el is hoztam minden Happy. Aztán másnap jött a fekete leves, elkezdtük szétszedni őket,mert a csillapítók eléggé oda voltak,talán az egyik hátsó lett volna használható.A hátsókkal nem is volt gond,kicsit rozsdásak de német autóban voltak bent nem is meglepő mosás után eléggé tiszta is lett,eddig jók vagyunk.Aztán lemosta az elsőket is akkor vettem észre én hülye,hogy olyan furcsán áll a rugó kicsit megdőlve, utána nézem jobban és sajnos mind a kettő törött volt. Nem vettük észre,mert volt rajta valami gumis védő amit nem is értek minek oda de azért,hogy még jobban tudjon rohadni,alatta meg ott látszok,hogy porrá rohadt. Bakker hívom az eladót hát ő se én se vettük észre vissza minden így az ültetés elmaradt. Ezt csak tanulságként írom le. Első kép az amiben benne volt a másik meg .....





A jobb első ködlámpám be volt repedve és mind a két oldalon be is voltak már mattúlva. Eddig nem is foglalkoztam vele majd cserélem úgy is alapon.Aztán láttam itt az adok-veszekben,hogy Kristyon cartárs árulja LEDesítések miatt azokat ami neki bent volt.Így átvettem tőle innen is köszi érte!




Megtaláltam a garázsban a tavalyról maradt Sonax bőrápolót.
A találatot tett követte, leápoltam az üléseket és az ajtókat.
Már kellett is, mert kezdett kiszáradni a bőr.
Tanulság: A legközelebb ezzel kell indítani a szezont.
Csináltam a cégnél egy ózonos klímatisztítás, legalább egy órát benne volt a gép,így most biztosan kiirtott mindent.Utána pedig kapott egy motormosást is.






2 éve mikor lefújtam az autót, elég szerencsétlenül sikerült a lakkozás. Tavaly visszacsiszoltam a lakkot bal oldalt a motorháztetőn és a csomagtartóajtón, majd 3M pasztával kezdtem polírozni. A végeredménnyel elégedett voltam egészen a második mosásig, amikor az összes paszta kimosódott a karcokból, úgyhogy a 2 éves fényezés úgy nézett ki, mintha 2004-ben fújták volna rá az autóra. Idén miután lefújtam a tetőt és a felniket, ismét polírozógépet fogtam a kezembe. Visszacsiszoltam a tetőt és a jobb oldal elcseszett lakkozását. A 3M heavy & medium cut pasztáit könnyű szívvel elengedtem, helyettük Menzerna FG400 és 2200 pasztát használtam, beszereztem egy új korongot is, ami jócskán megkönnyítette a karcok eltűntetését. Kíváncsi mennyi hologram maradt a lakkon, utolsó fázisban kerül a kocsira egy réteg wax a Chemical Guys-tól-






-Után gyártott kulcs 1 db 1.155,- (majd kiderül hogy mennyire jó, állítólag mivel picit rövidebb ezért nem biztos hogy ki lehet nyitni vele az autót :), pótkulcsnak tervezem)
-4 db kulcsba való embléma 3.000,-

Jobb első lengőkar is cseréjére is sor került. Az első szilentről a bilincset kézzel le lehetett húzni, ez adhatta a nyöszörgő hangot, a többi része még jó volt...
A rugó alatti gumit is cseréltem mind két oldalon, korábban úgy emlékeztem, hogy a jobbos csak ellaposodott, közben már az is szét volt szakadva.




1
600