Blog

>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-08-14

Szokásos Selénia WR 5w-40, plusz szűrő csere, illetve még egy hosszbordás szíj terelő görgő ami régebben kimaradt a cseréből, most pótolva. Plusz kipufogótartó gumi csere középen.

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-08-11

Pénteken (Odometer ~ 130 000 Km) elvittem az autót műszaki vizsgára. 30 perc alatt kész lett, de kb. 20 perc volt még a papírmunka...
Mióta bejelentették, hogy megszűnik a környezetvédelmi besorolást jelző matrica, rettegtem, vajon nekem is összekapirgálják-e majd csiszolóvászonnal, mint egyeseknél a rendszámot vagy sem? Nos, letörölték vegyszerrel, de kicsit szétkenték és ott maradt a nyoma is. Ráadásul a betűk fekete részéből is 'kiradíroztak' egy picit :(

Otthon neki láttam féktisztítóval, de az óriási melegben azonnal elpárolgott, ahogy elhúztam felette. A mindenre alkalmas csodaszer, a WD40 viszont nem hagyott cserben! :)

Képek a műszaki vizsga után, előtte - utána.

Kkfháza-Sunny Beach 2200 km, 5 fővel, 130-140 átlagtempó, klímával 6,8-as átlag. :)

 
>> SzervizB.bika // Alfa 156 2.0 JTS // 2017-08-13

Az elmúlt 1-2 hétben kezdett a futómű hangoskodni, illetve az első kipufogódob már vásárláskor is elég gáz állapotban volt, így ezeket szerettem volna megcsináltatni.
Mivel alig találni olyan helyet, ahol véletlenül ráérnek, egy autószerelő barátomra bíztam a dolgot, és segítettem neki.
Egészen jó buli volt, de a végére nagyon elfáradtunk, és kifejlesztettünk pár új káromkodást is. :D
Végül szombaton sikerült minden, amit terveztünk (szerencsére egészen kedvezményes alkatrészárakkal):

2 első alsó lengőkar csere (Lemförder)
2 hátsó stabilizátor, alias "kutyacsont" (Meyle) (műanyag volt benne, te jó ég...)
2 hátsó stabilizátor szilent
első kipufogódob (Asso)
fékfolyadék csere
1l Selénia 10w60 motorolaj - ezt azért vettem, mert még nem vagyok tisztában a motor olajfogyasztásával. Egyelőre minimálisnak is alig mondható.

Összességében egészen jó lett a kocsi, de még tervezek további szervizeket, hogy kifogástalan állapotban legyen. :)
Km állás: ~174.000

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-13

Megrendeltem, innen
Szállítással 161 Euro, itthon ettől többért találtam...
Kíváncsian várom.

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-07-29

Eljött az idő a fóliázásra!(Skyfol)

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2017-08-13

A tesztút végére és a mai ismerkedéssel kiegészítve összeállt a tennivalók listája:
- keréknyomás ellenőrzés (ma megvolt, jól éreztem mindbe kellett),
- kerekek kiegyensúlyozása, mert valamelyik nem az igazi,
- olajcsere Racing-re,
- tetőimpregnálás,
- bőrápolás,
- termosztát csere (az első 3-400 km-en még jó volt, aztán megunta a dolgot és stabil 80 fok alá állt be a mutató),
- esetleg hűtővíz csere (Zöld színű van benne, elég tiszta. Utána kell néznem, hogy milyennek kellene lennie.),
- szőnyegcsere (ma megtörtént, bekerült a Piritu feliratos a régiből),
- váltóolaj csere,
- szervóolaj csere,
- fékolajcsere,
- tanksapka nyitó gomb cseréje, mert nem nyitja (Ma kimértem, nem kapcsol.)
- km nullázó gomb cseréje, mert minden gyújtás ráadáskor automatikusan nulláz (Ma kimértem, alaphelyzetben van zárva és benyomáskor nyit. Valahogy nem tetszik a működése.)
- rádiócsere (Jelenleg egy 156-os rádiója van benne. Működik, de nem tud USB-t és a mélynyomó sem az igazi vele.),
- a korábbi gazdáját meg kell kérdeznem, hogy a bordó mesterkulcs nem maradt-e nála,
- kell még egy szélfogó háló, mert az nincs hozzá.
...ennyi

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-13

Nem volt zárolva a vezérlésmódosító alaphelyzetben. 90% hogy ez okozza a kerregést indításnál.

A fehér műanyag pöcök a rugó végén okozza a gondot. Méretet vettem róla.

Link...

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2017-08-04

A vezérléscseréjénél elmaradt futóműellenőrzés is el lett végezve. Megemelve néztem, hogy a kipufogócső szinte olyan tiszta, mintha új lenne. Igaz, minden gyári állapotú, azaz EGR és DPF is teszi dolgát. A rokonlátogatás során, pedig a nagy melegben a klíma tett jó szolgálatot.

 

960 km várt ránk hazáig, kiváló lehetőség az ismerkedésre.
Sajnos a kinti szokásnak megfelelően az eladás előtti szervizelés is anélkül történt, hogy bármit is tudtak volna az autóról. Mint a többi kocsiba, ebbe is 5W30-as LongLife olajat töltöttek. Abból indultam ki, hogy az Alfa 10W40-et ír, sportos esetre 10W60-at, ha nagyon papásan megyünk, akkor haza kell hogy érjünk ezzel is.
Természetesen a legközelebbi autópálya felhajtó le volt zárva, úgyhogy némi kerülővel jutottunk fel. Sebaj, a falvakon keresztül volt idő ismerkedni.
Autópályán 120-125 között jöttünk hazáig, max 3.500-as fordulattal. 12 óra lett a dugókkal együtt...
A longlife olajból ilyen papás tempó mellett kb. fél litert csipegetett el. Mi lett volna, ha Alfás tempót megyünk??? Gondolva erre az esetre vittem magammal majd egy flakon Racinget utántölteni.
Az autó jól vizsgázott. Sokkal "polgáribb" a réginél. Minden sokkal finomabban működik. A motor kisebb fordulaton is élénkebb, érezni a más elektronikát.
A 17"-es kerekek jobbak, mint vártam. Nem vezeti meg annyira a nyomvájú, mint anno a 147/156 párosnál. Klíma teszi a dolgát.
Szóval nagy a különbség a 188ezret futott alufedeles és az 55 ezret futott műanyagfedeles közt.