Blog

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-09-26

Megérettek az első kerékcsapágyak a cserére tempósabb kanyarban nagyon megjött a hangjuk. Mindkét oldal csere lett.

231630km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-02-16

Megjött hozzá a gyárihoz hasonlító duplaküllős kerék készlet, kb. 100%-os gumikkal.
Kerék et3x-es, külön csavarokkal és nyomtávszélesítők nélkül szerelendők...

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-06

Powerflex szilentjei miatt cseréltem a felső lengőkart és az alsó lengőkar hátsó nagy szilentjét. Továbbá a kutyacsontokat is cserélten elöl Az Eibach 5mm-es nyomtávszélesítők és stabilizátor rudak meg a Bilstein B8-as gátlók maradtak benne. A komfortfokozat a sokszorosára nőtt a vezetési élmény csökkenése nélkül.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-06

A vezérlésmódosító tárcsa vélt javítása után még mindig maradt némi indításkori murrogás ami kb. 3mp hosszan szól, általában több óra állás után. Ez a hang sűrű versenyolajjal (10w-50) halkabb, alig észrevehető, gyári 5w-40 esetében hangosabb.

Úgy tűnik, hogy valahol olaj visszaszivárgás van. Ez lehet az olajszűrőháznál amit már ellenőriztünk többször. Lehet az olajszivattyú hibája, ami most lett cserélve és úgy néz ki nem lett jó most sem. Annak ellenére nem, hogy az szivattyú belső csavarjai ki voltak lazulva, két csavar kivételével kisebb-nagyobb mértékben.
Ennek örültem, mert derengett valami az alagút végén és igazolni látszódott hogy nem dobtam ki ismét a ráfordított több 10000 Forintot. De az első indításnál már hallottam a hangot.

Ezzel annyit értem el, hogy most már legalább nem kell aggódnom az olajellátástól, lehet hajtani a vasat.

További forrása lehet a hibának az elvileg megjavított vez. módosító tárcsa valamelyike, vagy esetleg a hidrotőkék hibájából fakadó olaj eleresztés.

A költség tartalmaz futóműmunkát is.

Folyt. köv. éljenek a zuzmók

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-10-06

Megtörtént az olajcsere(selenia) minden szűrővel!
A külső féltengelyek is cserélve lettek mindkét oldalon.
Km: 282200

 
>> Eseménytesznye // Alfa 159 SW // 2017-10-06

43 nap alatt sikerült névre írnom az autómat.

Még múlt héten feketéztem egy kicsit , rendszám nélkül elgurultam a lakatoshoz. Közel 60eFt-ért javította, üregvédőzte és fényezi majd a küszöböt. Átnézettem az autót, jobb első felső lengőkar, jobb hátsó stabilizátor, hátsó fékbetét és a spirálrugók cserések. Azon kívül rendben van.

Tegnap reggel nyolcra mentem a Mozaikba. Nepper nélkül meg sem próbáltam. A "baráti" szívességért cserébe 12re itthon voltam ezekkel a zsebemben : Műszaki : pipa, eredetvizsga : pipa, regadó befizetés : pipa

Ekkor jutott eszembe, hogy előre matrica rendszámot szeretnék. Hívtam a neppert, hogy mi a teendő. Hát hogy a soron ha mondtam volna, akkor beleírják az adatlapba a d típusút előre, de így újra kell szemléztetni. Plusz pénz, plusz idő. Beletörődtem, hogy majd valamikor később lesz csak nem elálló rendszámtáblám....

Online megkötöttem a biztosítást, kettőre megjött az igazolás.
Uccu az Ocsmányiroda, nem volt sor. Előző autóm üzembentartó váltás ügyintézés, hazaugrás külföldi rendszámért, magyar papírok az Alfára cakli-pakli 55 perc!

Alig vártam, hogy legalább hátul fent legyen a rendszám és kerüljek egy kört. Ekkor jött az újabb meglepetés. A svájci keret hátul is kisebb, mint az EU-s szabvány.
Naf@szom.... Elmentem a márkaszervízbe, hátha van valami gyári megoldásuk az első rendszámra. kb 20 perc fejvakargatás után meglett a megoldás. Kicsi rendszám hajtogatás, két önmetsző csavar és fehér lakkfilc. Felkerült előre, pont ahogy az új Giuliettákra is felteszik.... A szaki azt mondta, ha akarom még tehetek kétoldalú ragasztót a rendszám és a lökhárító közé.

Vicces volt a vizsgasoron. Kérdezték, hogy mennyi a km óra állása. Mondom százhatvanezer. De hogy pontosat mondjak. De mondom azt mondom.

Most pedig kerülök egy nagyobbat.

 
>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-07

Kell rá ellenállás, különben hibát jelez a járgány. Bőven elfér, nem nehéz elhelyezni. Én két csatlakozóból egy toldást építettem az izzó és az autó közé, így bármikor kivehető. De nem akarom kivenni, jól néz ki!

>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-05

Jani féle 2.0 szintjelző került beépítésre. Volt oly kedves és összedobta a hozzá tartozó elektronikát. Előtte is Jani féle 1.0 szintjelző volt beépítve. Azzal az volt a baj hogy, néha erős fékezésnél bejelzett. Mivel nem fel-le mozog az érzékelő hanem kibillen oldalra. Ezzel már nem lesz ilyen gond.
----------------
Update: Kivettem mert állandóan jelzett.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-05

Elrepedt a visszafolyó nyakànàl. Amikor levettem a csövet láttam ki van csúszva belőle a kis fém cső. Gondolom emiatt repedt el (kép 1.). Jani kartástól vettem egy 2.0 Jtdm tartályt. Abban viszont nem volt fém cső. Azt hittem hiányzik belőle. Amikor át akartam rakni az enyémből, nem ment bele, kisebb volt a luk. Belül volt egy perem és nem ment bele. Megvastagították a csőfalát befele és azért nincs benne a fém cső.
1.9 tartály (kép 2.) - 2.0 tartály (kép 3.) Kicserélve (kép 4.)

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa Giulietta 1.6 JTDm-2 // 2017-10-03

Hirtelen ötlet volt. Nem volt életbevágó az autócsere. Az előző 1.9 JTD-nkkel teljes mértékben meg voltunk elégedve. Igaz, nem Alfa volt, hanem egy Stilo, de azt a fogyasztást, amit produkált szerintem egyik autó sem fogja már felülmúlni. Rengeteg helyre elvitt, több ezer km-ekre és általában haza is hozott:) Kicsivel több mint 2 évig volt nálunk. Szerettük, de jövő ősszel 15 lett volna, amire már nem kaptunk volna auto assistance-ot. Így merült fel a csere gondolata.

Szerencsénk volt, hirdetnünk sem kellett, az első ember akinek beajánlottam és eljött, el is vitte.. Mi pedig az első Julist el is hoztuk. 2.0-t szerettem volna, de természetesen amikor már kellett volna, akkor nem volt belőle egy sem a közelben, amit megnézhettünk volna. Így egy 1.6 JTDm-2-re esett a választás, de nem csalódtam.. :)

Meglátni és beleszeretni. Etna black színű fényezés, gyári nagykijelzős navi és az a beltér.. bőr ülések és nem mellesleg 6 évesen került hozzánk, úgyhogy remélem hosszú távon is beválik. Az első benyomások alapján szeretni fogjuk.. :) Isten hozott GIU.