Blog
Érdekes módon gyárilag más szőnyeg rögzítő patent van elöl, mint hátul a 159-ben. A 147-ben mind olyan volt, mint ami itt a hátsó. Mivel elöl a 4 patentből 3 hiányzott és a szőnyegemre kért gyári rögzítési pontok a hátsóval megegyezők lettek elöl is, így rendeltem egy csomag (10 db) patentet, amiket tegnap sikeresen rögzítve a helyükre kerültek és remekül tartják az új szőnyeget.
A patenteket a győri Felni Kft-nél rendeltem.




Jobboldali fényszoróm motorja jó ideje elfáradt, a mehanikus álítója meg már az elött. Motorja kicserélve. A foncsort át raktam egy másik lámpa testbe, BTCC betéteket száműztem.
Tanksapka kicserélve, át lamellázva.






Ismét eltelt két év... ami azt jelenti műszaki vizsga .bíztam benne hogy simán átmegy nem lesz semmi gond . Sajnos azért egy pici törődés kellett neki.
Ennek keretében cserélve lettek :
- Jobb első Felső lengőkar
- Komplett Réz fékcsővezés
- új gumi fékcsövek
-új fékolaj
-pár izzó cserélve
A műtétet mint mindíg Élő Lajos végezte akinek innen is köszi a profi munkáért. Most két évig megint legálisan gurulunk az utakon, és tudom hogy ha kell meg is tudok állni ;)







Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.
Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.
Végre unatkozhatok :-)
Ma még meghajtottuk, lemostuk, és irány a téli álom... jó szezon volt, sok élménnyel! Várjuk a tavaszt ismét... :(
Előre bocsájtom hogy nő létemre sajnos vagy nem sajnos nem értek az autókhoz és teljes egészében laikus vagyok az autós technológiákban, de jól beszélem az angol nyelvet és USA -oldalakon olvastam a motor-olaj örökös és nyugtalanító kérdéseiről. Egy érdekes és számomra szakmailag érthetetlen diskurzus szerint ""akárki akármit állít bebizonyosodott """ ( Idézet vége), hogy a világ legjobb motor olajai között az első 3 között szerepel a Japán Nippon CO. által gyártott ENEOS SUSTINA motor-olaj a benzines motorok számára. Az Alfa Romeo benzines turbó motorok számára az Eneos Sustina 0W50 Full Synthetic olajat javasolják azok számára akik hobbi célokra használják az autót és télen vagy hidegben a garázsban tárolják . (mint én ) A cikk csak annyiban volt számomra érdekes hogy az Eneos Sustina hazánkban olcsóbban beszerezhető mint a Selenia PW 5W-40 Ha az Eneos Sustina olcsóbb hazánkban és 5 hellyel megelőzte kísérleti és gyakorlati tesztben a Seleneia olajait akkor miért nem az Eneos Sustina 5W-40 vagy nyáron Eneos Sustina 0W-50 olajat használjuk ?

Laza két hét csúszással megérkeztek a téligumijaim. Continental WinterContact TS860 lett. Nem mintha a Michelinnel elégedetlen lettem volna, sőt. Véleményt egyelőre nem írok, mert egyrészt még tél se volt, másrészt 10 kilométert ha gurultam rajtuk a gumistól hazáig.
Kilométeróra állása: 186 249
Kétféle Selenia olaj közül melyik a jobb ez itt a kérdés. Árban óriási a különbség. A Selenia Abarth 5W-40 2 liter többe kerül mint a Selenia Sport Powe 5W-40 5 liter Mind a kettőt ""erősen" ajánlják az Alfa 1.7 TBi motorokhoz A Selenia Abarth 5W-40 jobb olaj lenne ???


Ma a viszonylag üres úton, minden sebességhatárt szigorúan betartva 70 km/órás átlagnál 4,3 liter/100 km átlagfogyasztás jött ki bő 100 km-re. (országút, falvak, kisváros)
Hmmm....
update 2017.10.26.
"Normálisan" használva, némi forgalommal fűszerezve ugyanitt 5,6 liter/100km
2017 év vége közeledik, de az autó gyártók egyre inkább arra törekszenek hogy 5 évig használj egy autót utána vedd meg az újat. Minden autós ( Alfás tulajdonosok) tudják mennyire fontos dolog a motor olaj cseréje. Az autó gyártók egyre pimaszabb (szándékosan) olajcsere periódusokat határoznak meg. Az Alfa Romeo Giulietta QV autóm használati útmutatójában 35.000 km olajcsere periódust határoz meg. Ha egy laikus autó tulajdonos ezt betartja akkor 150E km után le is használta az autó motorját. Ez kell az autó gyártóknak. Méregdrága alkatrészek , motorfelújítás de legfőképpen vegyél újat szemlélet. Sajnos ez trend általánosnak mondható és sajnos ez alól a Fiat konszern sem kivétel. Van azonban egy kivétel. Ez pedig a Magyar Suzuki Zrt. Ezen a nyáron vásároltam egy új 0 KM Suzuki Vitara 1.6 benzines motorral. A szervizkönyvben határozott felszólítás 1000 Km első szigorú felülvizsgálat ennek elmulasztása garancia vesztés von maga után. Az autómban 980 Km volt amikor az első 1000 Km kötelező szerviz alkalmával lecserélték az olajat és a szűrőt a 900 km megtétele után. Gratulálok Magyar Suzuki RT !!!! Ezt kellene tennie minden gyártónak persze hogy nem teszik azért sem teszik ! A Suzuki nagyon hosszú élettartamú megbízható és egyszerű 1.6 szívó benzines motorja remek konstrukció És a gyár gondoskodik arról hogy valóban hosszú életű legyen a motor mert maximálisan 15.0000 km enged vagy szigorúan 12 hónapot a motor olaj cseréjét illetően. A közel 10 milliós Alfa Giulietta 1.7 TBi motorra a gyártó 35.000 km ! csereperiódust vagy apró betűs széljegyzetben 12 hónap (talán csak a lelkiismeret furdalásuk miatt ) Hangsúlyozom hogy a 12 hónapot széljegyzetben írja elő tehát az autó laikus tulajdonosa 3 év alatt elkoptatja a Giulietta 1.7 TBI motorját. A dologhoz hozzátartozik az olaj minősége de ez annyira fontos dolog hogy ezt egy másik blogba tenném
