Blog
Megfelelő szerelő és többhetes türelem híján az Autóklubra bíztam a kuplungcserét az öreg ezüstsárkányban. Egész gyorsan elkészült, ahhoz képest és annak ellenére, hogy időközben kiderült, hogy a lendkereket is szabályozni kell. Egy helyi lakatosműhelyben ezt villámgyorsan megoldották, így 5+1 munkaórával nagyrészt meg is oldódott az ügy. Leszámítva, hogy a féltengelynél a csavarok fejét elnyalta a szerszám, több is cserés, így még lesz egy kör, amikor azokat pótolni és normálisan meghúzni is szükséges.
Addig is hazagurultam vele a lakhelyére, hogy majd visszaviszem csavarokkal, de két hengernél több nem nagyon járt. Ráadásul másnap reggel, mikor kerestem volna ennek okát, észrevettem, hogy a jobb első fék elköpte magát, nem tudom mi az oka, bár a kuplungcsere okán nem logikátlan, főleg ha nem is engedtek le folyadékot. Végül hosszabb kutatás és fórumozást követően helyreállt a gyújtási sorrend. A fékfolyadék szivárgása is abbamaradt, helyette a hűtővizet szórta egy felső könyökön keletkezett lyukon át, mint egy szökőkút. Egyelőre tömítőt kapott, ami megállította, illetve egy (sima fűtéshez való) réz könyök várja akcióbalépését. Ezzel nem sietek, mivel használni a féltengelynél 5 csavarral, épphogy meghúzva a 6 helyett, nem igazán ildomos, talán nem is biztonságos.
Kuplungszett:38e, Munkadíj 40 e, Anyag: 3e, Beszabályozás:5e.

Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg


A kuplung légtelenítve lett még egy körben és közel tökéletes lett, ettől még ki lesz cserélve a főhenger is. Szétszedtem a klíma kezelőfelületét ha már kiszedtem a rádiót, mert nem működött rendesen a középső tekerő. A szokásos hiba volt, el volt törve a kis reteszelő pöcök tartója, kétkomponensűvel megragasztottam. Kitakarítottam fültisztító pálcikával a hőérzékelőt, szappanos vízzel és körömkefével megtakarítottam a tekerőket, féktisztítóval kívülről az évek alatt rárakódott zsírt. A pohártartó rész sajnos javíthatatlan, egyik oldal nem csillapít, a másik nehezen jár. Több helyen is törött, ez csere lesz. Megkapja a 156-ból a Pioneert, beépítőkeret van, bedugtam a csatikat, sajna valami nem ott van ahol kellene mert se kép se hang. Folyt. köv.





Eltelt egy év mióta nálam a nagy vad! Rengeteg dolgot kellett javítani rajta néha már a sírás kerülgetett tőle de kitartottam mellette! Volt itt komplett váltó, új kuplung új klímakompresszor első alsó és felső lengőkarok hátsó kanyarstab szilentek, hosszbordásszíj feszítők tárcsák generátorszabadonfutó 3 olajcsere stb.... Pontosan nem tudom mennyi pénzt is öltem bele de fél millió az simán megállja a helyét ha csak a váltót kuplungot klímát nézzük az 250 ezer munkadíj nélkül.....
Eljött a műszaki ideje, nem volt egy könnyű menet, de újra 2020-ig gurulhat a gép.
Az egyik kulcsom nem működteti a központi zárat. Már egyszer foglalkoztam a témával, ma újra nekiugrottam.
Az már tuti, hogy a kulcs nem jó, mert nem is világít rajta a LED.
A két kulcs elektronikáját összehasonlítva, az egyes pontokat kimérve, gyakorlatilag semmire sem jutottam. A PIC lábain megvan a feszültség, sehol sincs szakadás, a tranzisztorok jók. Szóval nem jutottam semmire.
Két út van:
- lecserélni a vezérlőt távirányítósra, akár bicskakulcsosra (feltéve, hogy passzol a nyelv),
- venni egy bontott vezérlőt a két kulcs belső részével.
update 2018.01.27.:
A manual ezervalahányadik oldalán megemlítik, hogy a kulcsok kódcetlijét a programozás után a kódkártya hátoldalára kell ragasztani. Az a két keret pont ezért van ott. Hát nincs ott. Giovanni bekaphatja...
update 2018.02.04.:
Tocsa Cartárs küldött egy linket a PIC-ről. Az infótól fellelkesülve még egyszer nekiálltam a méregetésnek. A kapcsoló a tápot kapcsolja.
Hogy a Prognózis egykori dalát idézzem: Minden jó, jó, jó, csak semmi sem működik...








Mivel egész jó idők vannak mostanában, ma neki álltam egy nagytakarításnak. Először kapott egy alapos mosást és porszívózás után,bőr és műanyag ápolást majd ezt követően, ablakpucolást amit utána vízlepergetővel is bevontam főleg,hogy új SCT ablaktörlő lapátokat is kapott. Ez után kicseréltem a hátsó hangszórókat is az ajtókba.
Pioneer TS 1712 -re esett a választásom,mivel 3 utas és jó áron volt.
Gumiápoló :Berner
Bőrápoló:Petronas
Vízlepergető: Rain X






Tegnapelőtt még a 147 volt nagyszervízen, ma meg az ARKANGYAL kisszervízen, amit megspékeltünk némi extrával.
- Motorolaj csere (SELENIA SAE WR PE 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1
- Olajszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Fékolaj csere (TUTELA TOP 4 F001.A93 FIAT 9.55597)
- Hátsó rugók cseréje (cikkszám 50515190) - LESJÖFORS (svéd) rugókat kapott
- Tompított izzók cseréje H7 emeltfényűre (GE megalight ultra)
- Hátsó ablaktörlő gumi cseréje
Ellenőrzésre került a futómű és fékek állapota is, a bal elölről néha hallok valamit halk nyekkenést.
Mivel a bal első felső lengőkar még nem volt cserélve arra gyanakodtam. De nem! Az alsó porvédője van meghasadva, de a belső oldalon, szóval ráér nyárig. De basszus, hogy pont az alsó, ami egyrészt jóval drágább is, másrészt az tavaly áprilisban volt cserélve!!!
Ja, a fékek: nyáron csereéretek a lesznek a fékbetétek, hátul biztosan, elöl...nos majd még meglátjuk.
Szervóolaj (TUTELA GI/R F428.H04 FIAT 9.55550-AG3) cserére nem került sor, mert patyolat tiszta volt.
És basszus, a levegőszűrő kimaradt! Elfelejtettem felírni a szerelőmnek a listára :(
Na majd lehet hozatok vele és kicserélem magam valamelyik hétvégén


