Blog

>> EseményLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2019-10-08

A mai napon megérkezett a márkakereskedőhöz, 2- 3 hét múlva hozhatom el :)

 

A mai napon tervezetten a szervizben kicserélésre került a mellső ABS jeladó, s ezzel az összes hiba eltűnt a rendszerből, minden működik. km óra állás 255830.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2019-10-09

Elfolyt a hűtővizem, egyenes be a bal első padlóra. A fűtéscsap és/vagy a fűtésradiátor megadta magát. Az új alkatrészeket már beszereztem, egyelőre még idő és hely nincs a cseréhez.

 
>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-10-11

2019.09.13-án (pénteken) új gazdára talált.
Imádtuk, hiszem Ő volt álmaim netovábbja, a Black Monster, ahogy feleségem elnevezte. Sok km-t tettünk meg, és soha nem hagyott cserben. A Q4 egy olyan dolog, amiről nehéz lejönni, azonkívül a 2.4-es motorban azért megvan a bugi, megvan az a lehengerlő erő ami kell ehhez a kinézethez, ráadásul a Q4 át tudja vinni az útra.
Sajnos a km és a kor előhozott olyan hibákat, amiket egyre nehezebben tudtam tolerálni. Nem is a pénzügyi része (bár az sem volt kevés) hanem, az hogy nélkülözni kellett hetekre. Valószínűleg nagyon nem volt racionális dolog eladni, hiszem nyilván nem fizeti meg senki a cserélt dolgokat, de sajnos ilyen a popszakma :)
Egy percet se bántam meg az együtt töltött időből, és az első ránézéstől töretlen volt a vonzódás.
Néhány adat:
- bő 7 évet birtokoltam
- ezalatt 83500km-t tettünk meg együtt
- 2.840.844 ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, gumikra (ebben benne van minden)
- 296.350 ft volt az extrák ára (tolatókamera, chiptuning, téli felnik satöbbi)
- 2.457.988 ft-ot tankoltam bele, ez 130 tankolást jelent, összesen 7801,4 litert
- az átlagfogyasztás 9,37

3.300.000-ért vetem 1.600.000-ért ment el tehát havonta kb. 20.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 66.000 ft a rezsiköltség.
Most hogy ez sok vagy kevés az nagyon relatív, szerintem nem sok, mert minden km. élvezet egy erős összkerekes prémium szedánnal.
Nyilván nagyobb majom és több banánt kér mint a Panda vagy akár a 156, de valamit, valamiért...

Utódja egy 159 TBI lett, kicsit egyszerűbb felszereltséggel. Régóta nézegettem a TBI-ket és a V6-okat, mert titkon mindig is benzinest szerettem volna, de eddig nem érett meg a gondolat, mert annyira jól tette a dolgát a nagydízel.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-10-08

Ez egy élmény, komolyan. Azon túl, hogy az autó mint autó is szórakoztat, külön élmény a youngtimer volta. És mivel nem egy felkapott divat youngtimer, lehet hozzá meglepő dolgokat találni. Hogy milyen kibontani egy eredeti dobozában ki tudja mióta pihengető Ricambi Originali fékbetét szettet? Nagyon jó. Hogy vajon fog is majd? Reméljük :-)
A doboz bontás élménye már megérte. Mellé rendeltem egy előtét ellenállást a hűtőventilátorhoz, nem árt az sem, ha működik.

>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2019-10-07

Ha már ősz, és eső, hát mi menne tönkre... Persze hogy az ablaktörlő, fogta magát a legnagyobb zuhé közepette, és a bal oldali ( tehát az előttem levő) megállt kb feles állásban. Mondanom sem kell mennyirw örültem neki.
Mivelhogy egy elfoglalt ember vagyok ( inkább fontosabb volt a lovaglás, meg hát az eső sem esett ), ma sikerült így este tájékán neki állnom. Eltört egy műanyag bisz-basz a rudazaton. Sejtésem szerint ilyet nem fogok kapni, úgyhogy átmeneti megoldásként - tehát jó sokáig - megoldottam. Mivel szabadnapjaimon kenukkal, meg lovakkal foglalkozom, így abból dolgoztam amim van, kapupánt csavarral (: Ennek a hátranya, hogy most nem gömbcsuklón mozog, így kisebb a mozgastartomány, de ránézésre eddig nagy gondot nem okoz, remélem a későbbiekben sem hoz ki ez új hibát.
Ami nagy szo..s volt a mutatványban, az az, hogy én majom, leszereltem a motort. Na ezt legközelebb nem fogom megtenni, illetve csak azután hogy kiszedtem rudazattal együtt, mert marha menő játék volt sötétben azzal bíbelődni, hogy megfelelő állásban visszakerüljön a kar a helyére.
Mindenesetre jó játék volt (:

 
>> Eseményn00body00 // Alfa 146 1.9 TD // 2019-10-07

Mivel a 166-ost ki ütötték alólam, így kellett egy másik autó, de mi is lehetne más; mint Alfa hirtelen kevés pénzből egy 146-osba tudtam beleülni. A történetünk ma délelőtt kezdődött, és remélem sokáig tart majd, persze a 166-os is meg van még ő most a gyógyuláshoz vezető utat keresi.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-10-07

Sajna eltört a rugó. Ránézésre még a gyári lehetett... eddig bírta. Marklartól jött egy pár jó állapotú bontott. Plusz kapott új porvédőt és felütésgátlót.


266.045 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-10-07

Úgy tűnik, hogy a múltkori balos csukló cseréjét megirigyelte a jobbos... cseréltem egy már meglévőre. Ha már ott voltam és szét is kaptam a féltengely miatt a jobb elejét, kiszereltem a komplett gólyalábat, mert a baloldalon eltört a rugó, cserélnem kell, így ezt a jobbosat is cserélem. Marklartól jött a pár bontott rugó. Plusz kapott új porvédőt és felütésgátlót. Itt jött is egy érdekesség, amitől yoyozott a szemem... a jobbos rugó már cserélve lehetett, de nem 146 TD-be valóra... kicsit vékonyabb és kicsit magasabb volt. :-o Bütykölés közben megtekertem a kerékagyat és arra lettem figyelmes, hogy bizony csapágy hangja van... amit nem szeret hallani az ember. Szerencsémre pont volt egy a polcon... nem volt egyszerű, de cserélve! :)

266.045 km

>> Autóápolásleopop3 // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2019-10-07

Új első hátsó emblémákat kapott Bella mert a hátsónak a nap kivette a színét az első meg már nem volt szép.
Előtte utána képek.