Blog
Ma az Auto Néroban kezdtem a napot, az utóbbi időszakban beszedett apróbb karcokat políroztattam ki, ill. utána az érintett területeken visszakerült a kerámia bevonat is. Kaptak egy polírt a kipufogóvégek, és az egész autó egy SiFinish bevonatot.
Ma du. kettő óra körül hajtottam át a budai oldalról az M0-ás hídon, amikor a lehajtható előtt nem sokkal a bal hátsó sarkon megütötte Bözsimet az éppen leelőzött kamion. Én a külső sávban haladtam, ami egyben a lehajtható is lesz, a monstrum meg egyel beljebb. Nem is értem hogyan jött nekünk... mert én le is hajtottam, egyrészt mert arra volt utam, másrészt gondolván, hogy majd le jön ő is... de visszaváltott az egyenesbe és tovább ment. Később mire visszaértem már hiába kerestem. Elmentem az OMV kútig, hátha kiállt, de nem. Ennyi.
Azért eléggé megkoccolta, szitált alattunk az autó olyan 80-90-nél. Asszonykámmal voltam, eléggé megijedt.





2020.09.11.
Daveee10 Ɨ|ѯ a Férjem.
Egy nagyon meghitt,szűk családi körös szertartás volt. Sajnos a 156os Alfánk bibis,erősen váltógyanús...igy nem tölthette be a neki szánt szerepet,a menyasszonyi autó szerepét.
Szerencsére nem maradtunk Alfa nélkül,Mimó,a 147es Alfánk lépett a helyébe-bár szüleim egy X5 BMW-be akartak beültetni,mire az egyértelmü válaszom az volt,hogy egy alfás BMW-vel nem megy férjhez. ✌🏼

Ajtók alján lévő gumi csíkok vissza rögzítése
Vezető oldali szivacs csere (bontott anyós ülésből)
Vezető ülésnél öv csatlakozó csere
Szintúgy a vezető ülés hátulsó részén egy rögzítés javítása
Hátsó ablaktörlő gumi csere újra











Leírva pár gondolat, hátha valakinek segítség lehet:
Amikor megtudtam hogy van egy ilyen lehetőség, hogy aktíválni lehet a RACE mode-ot olyan Giulián, amiben nincsen bent „Gyárilag” nem is gondolkodtam sokat, szinte adta magát, hogy ezt nekem is meg kell lépnem.
Feladatok:
1. QV kapcsoló kapcsoló beszerzése
2. Sok sok fórum olvasás, kibogarászása hogy melyik bit-et kell átírni a proxyban és mire.
3. Kapcsoló megvan, infó megvan
4. MES OBDkábel és adapterek beszerzése
5. Minden adott, mehet a menet.
Gyakorlatban:
1. Gyári 3 állás kapcsoló átszerelése D-N-A-RACE re
2. Proxy átírása rendezése
3. Kipróbál, vidámság 😊
vidi
Pro:
- Minden vezetés támogató rendszert kikapcsol, egy erősebb vészfékezésnél ABS visszakapcsol.
- Kanyarban kissebb gázadásra úgy elteszi a fenekét mint a fene
- Lendületesebb autózásnál, amikor még a D állásban el-el veszi a tüzet, itt a Driverre van bízva minden
- Kikacsolja a ráfutás érzékelőt
- Kikapcsolja a sávelhagyás érzékelőt
Contra:
- Proxy átrendezés után fellép egy CAN komminikácius hiba. Rendszer nem jelzi, mert adaptálódik hozzá. De minden állásban 1 pedál térképet lát, 1 szervo beállítás van. Hiába tekergeted A-N-D ugyan az. Rengeteget fórumoztam, de egyenlőre nincs erre gondolás. Fél megoldás csak egy Novitec GP1 beszerelése. De ezt nem preferálom
- Esetek 99%ban nem a race módban használod... így marad Normál minden hol....
1 év távlatából tapasztalatából arra jutottam, hogy visszarakom a gyári kapcsolót és proxy setup-ot.
Tök jó, hogy riszál, meg parkolóban meg lehet forgatni..stb De 99% nem ez van használva és a mindennapi használatban nagyobb funkciót, elönyt jelent, ha aktív 3 funkciód. Beleásva a MESbe, aktíválni lehet külön egy dyno módot, amikor ugyan ezt meg tudod tenni pár indítás erejéig.
Ameddig nem lehet megoldani hogy mind a 4 funkció 100%-osan elérhető legyen, addig nem rakom vissza.


1-2 indítással ezelött már furcsa volt,hogy nem az igazi, rá is aggattam a töltőre,de tegnap reggel nem indult el. Rendeltem egy új akksit.

Komplett vezérlés szett a svéd SKF márkától, ami részben átcsomagolt INA, de semmi képpen sem svéd. Inkább Spanyol, Francia, Olasz, Német és Lengyel. Köszönjük SKF!
-Azért megtörtént az alkatrészek beépítése, köszönet a szerelőnek!
301 000km











Kipörgetett magából némi zsirt a csillag háza a gumiharang találkozásánál, ezért ki akartam cserélni. Meg is tettem :)


TS motorok kérdésben kicsit tovább kutattam.
Ma gyml cartárs révén sikerült szert tennem egy "sérült" CF3-as TS-re.
Köszönet érte!
A hiba prózai: kikönyökölt a hajtórúd.
Két célom van a motorral:
- a végére járni hogy mi is történt (Akinek ilyesmi történt általában mélyen hallgat.)
- gyakorolni a téli motorbontásra (dugattyúfúrás, hónolás, gyűrűszerelés, stb.)
A projekt most áll egy kicsit, mert a feleségem OFF Mini-én cserélek kuplungot...
update: 2020.09.13:
a Mini működik :-)




Több helyről vásároltam, így csak szépen sorban:
Motorolaj: Totoal Classic 10w40, (csak a bejáratás erejéig kb.1000-1500Km)
Motorolaj: 2x Motul 8100 X-POWER 10W-60 5liter (bejáratás után megy bele, meg marad belőle a következő olajcserére is.)
olajszűrő: Starline ez is csak a bejáratás idejéig.
olajszűrő: UFI, ez majd a bejáratás után lesz beszerelve.
Vezérműszíj készlet: Original Ricambi
Vízpumpa: Thermotec (Fémlapátos)
Balanszszíj készlet: Dayco
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás szíj vezető görgö: BTA
Hosszbordás szíj feszítő: Ina
Pollenszűrő: JC Premium
Légszűrő: UFI
Hajtókar csapágy készlet: Glyco
Főtengely csapágy készlet: Glyco
Kipofogó bilincs
Gyertyák: Bosch
Főtengely szimering váltó oldali: Reinz
Főtengely szimering vezérlés oldali: Corteco
Kipofogó oldali vezérműtengely szimering: Corteco
Olajdekni tömítő Paszta: Corteco
Kipufogó cső rögzítő gumi: Walker
szervóba olaj: 1L Mobil ATF 320
Váltóba olaj: 2L Tutela ZC 75 Synth
Fagyálló hűtő folyadék: 4Kg Unx
Ioncserélt víz: 5L
Vezérlés rögzítő készlet: ebay





