Blog
Beültünk ma az Alfába
Túl sok volt a kilóméterhiánya
Morogva életre kelt a motorja
Alig várta,hogy kiérjen az útra
Abroncsa tapadt az aszfalthoz
Hangja sportosan morajlott
Kormányához tapadt kezem
Bőr a bőrhöz ér és én élvezem
Markomban a váltó gombja
A fokozat vajpuhán helyére csusszan
Tetőt eltolva,hajam borzolódik
Zenét feltekerve kedvem fokozódik
Az Alfa falja a kilómétereket
Jönnek erdők,hegyek,völgyek
Suhannak tova a fák
Egyik a másik után
Csodálatosak a kanyarok
Ahogy az ülésbe nyomódom
Ember és gép a természetben
Összhangban a környezettel
S ahogy változik a táj
Úgy száguldunk egyre tovább
S ha a kormányra pillantok hirtelen
Ott ragyog rajta a kígyó és kereszt
Ma le lett mosatva az autó reggel. Ekkor még nincs felhevülve a kasztni, így kevésbé árt neki :)
És mostanában olyan jó a forgalom reggelente Budapesten, hogy nem is értem be később emiatt a munkahelyemre.
Ma megejtettem a kipuff. sor tömítések cseréjét! Hát nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek kinézett! Sajna már a legelső tőcsavar kivételénél szembesülnöm kellett a legnagyobb problémával, ami ilyenkor előfordulhat: elment a menet a blokkban! :-(( Persze aztán orvosoltam a hibát, de nem volt egyszerű, mert nagyon kicsi volt a hely a menetfúrónak meg a többi különleges szerszámnak! Előzör levettem a leömlőt, aztán kifúrtam a régi menetet (már ami maradt belőle) és jöhetett az új, majd betekertem a menetmentőnek nevezett kis bizgentyűt, aztán mehetett vissza a tőcsavar! Majd a helyükre kerültek az új tömítések is! Nagy menet volt, de kész lett! :-)








A jobb oldali féltengely külső gumiharangját kellet kicseréltetnem,mivel szegénykém oda volt és már könyezett is egy "picit" (qrkára...) !
A mai napon elvittem BP-re az új gazdinak a gépet,a srác valószínűleg fog is itt regisztrálni.
A fojtószelep alján lévő vízjárat el volt tömődve (vízkővel) ezért nem tudott szabadultni a levegő a rendszerből. Kipucoltuk. :)
Kiókumláltuk az 5000-es fordulatnál jelentkező megtorpanás okát, és elérkezett az idő, hogy kicseréljük minden Alfás rémálmát, a lambda-LMM duót á la robert bosch. A lambdánál próbálkoztunk az univerzális szondával is, de mondanom sem kell, hogy sikertelenül. Sőt! Rosszabbul funkcionált, mint a haldokló, belustult régi szonda. Úgyhogy jöhetett a gyárilag megadott drágább típus. A légtömegmérő esetében csak a betétet cseréltük, műanyag csövekért nem dobálunk tízezreket (irgum-burgum). A siker teljes! A gép szalad, nyomul, mint egy fékevesztett vadkan - erről Zrínyi apánk, vagy a szintén szerencsétlenül járt Imre herceg biztosan többet tudnának mesélni, de ez most itt mellékszál... :)))
Szóval nincs megtorpanás 5000-nél, nincs hidegen harákolás, csak nyomaték van, meg teljesítmény, meg gyorsulás egészen a 7000-es tiltásig. Ez hiányzott eddig! Mostmár 6000-nél ötödikben keni a gyári 225 km/h végsebességet is (amit természetesen csak elméletben számoltam ki, és a fénykép sem az enyém ;))). Atom-király-vaddisznógejzír-dög! V6 rulez! :)))))
Ismét nagy köszönet illeti Hari Maestro-t!! ;))))




1
761