Blog
Bár az autó elejének több szépséghibája is van, úgy gondoltam, mégsem méltó egy ilyen autóhoz az ütött kopott Alfa jel. A bontókban jó állapotú nem létezik, hiszen elég egy kőfelverődés, megsérül a fólia és már tönkre is van. Végül kiderült, hogy szinte mindenhol ugyanannyiba kerül, úgyhogy a motortartó bakkal együtt megrendeltem a márkaszervizben. Az ára 865 Sk (6402 Ft) volt.
A csere először nagyon ijesztőnek tűnt, aztán 5 perc alatt végeztem. A jel széle már felhajlott, ezt elég volt fogóval letépni, aztán kaptam észbe, hogy a műanyag foglalat benn maradt. Ezt külön kellett felfeszítenem. Az erőszakos eltávolítás után a régi jel ragasztóját kellett eltávolítani, majd az egészet zsírtalanítottam, kitisztítottam és felragasztottam az új jelet a hozzá kapott öntapadó segítségével.
Olyan jó lett, hogy most már kénytelen vagyok a krómcsíkokat is kicsillogósítani és egyre inkább azon töröm a fejem, hogy fényezni kellene az egész ütközőt.



A 146-ból még a "nagy bejáratás" előtt átkerült a Garmin 660, de nem voltam elégedett a megoldással. Az Alfákban mindig nagyon szimpatikus volt a rejtett hamutartó, a szivargyújtó miatt viszont állandóan nyitva kellett tartani, ami zavart is, csúnya is volt és a hamutartó alatti rekeszt is blokkolta. A legrosszabb viszont az volt, hogy a motor kikapcsolása után mindig lekapcsolódott a Garmin.
A beszerelés ugyanúgy lett megoldva, mint a 146 esetén, bár ott a műszerfal vízszintes válaszfala miatt szebb lett. Fúrni biztosan nem akartam, a célom mindig az, hogy az autó az eredeti állapotában maradjon meg.
Az első kérdés mindig az, honnan lehet állandó 12V-ot szerezni - Oszi megint bűvészkedett egyet és már húzta is a rádiótól a villanyt. Ezúttal is szivargyújtó hosszabbítót használtam, 115 Sk volt. A dugó végét levágtam és az állandó 12V-ra kötöttük. Fél perc alatt áthúztam a középkonzolon és rádugtam a Garmin csatlakozóját. A csatlakozót megpróbáltam a lehető legjobban elszúrni. A 146-nál a kesztyűtartóba raktam, itt simán bedugtam a középkonzol mögé.
A kábelezés ugyan kilátszik, de nem zavaró és az eredeti funkciók is megmaradtak.

A víz nem tudott rendesen felmelegedni kivéve, ha nagy dugóban álltam. Úgyhogy így tél előtt aktuálissá vált a termosztát cseréje. Gyári került bele. 28e Ft volt :-O Az utángyártott 18 lett volna, de azokról csak rosszat hallottam, úgyhogy maradtam a drágább alkatrésznél.
Egyúttal lecseréltettem a hűtőfolyadékot is, meg az ablakmosót. Illetve volt még egy apróság. A légszűrő ház berezonált. Meg kellett keresni, hogy hol engedett el.
Direkt szűrőt és néhány gumi csövet cseréltem.Feltöltöttem fagyállóval és lefestettem a rengeteg alut matt feketére. Bepakolgattam a Momo-t,ami a Q4 óta velem van. Központi zárat kellett javítani.




Ventillátor egyszercsak nem ment. Kiderült, az egyik relé nem jó. Nehezen, de találtam bonotóban helyette másikat. Remélem ez elfut még 1-2 évig.
Ma végre riasztót is szereltettem a kocsiban, a Delt Alarm Kft.-nél (www.deltalarm.hu). Van rablásgátlás is benne, amit még szoknom kell, de nagyon korrektül megcsináltak mindent és nem gányolták szét az autót.
Néhány pillanatkép a szerelés közben...
első kép:
Vadi új Falken gumik a gépjárművön, és az állat szerelők máris radíroznak... Tudtam hogy nem szabad magukra hagyni őket... aztán Beke úr a kocsimon zabál. Hihetetlen banda!
második kép:
Csíplős mester elektronikusan relékkel legózik hogy a hűtőm bekapcsoljon ha melege van.
harmadik kép:
Mester dolgozik... mint munkafelügyelő...
- Ez az gyerekek, csak ügyesen...
negyedik:
Beke úr vasat hajlít hagyományos eszközökkel. Bányai elvtárs lesi a szakmát...



