Blog
Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.

Pirelli p zero nero + 2 fehér oldalindex
tavaly nyár óta nem volt anyósülésem,úgy nézett ki az alfa mint egy egyterű!!nagy bonyodalmak árán most végre bekerült az ülés ,Hunkey cartárs jóvóltából!! thx mégegyszer
Az olasz kirándulás megtette a magáét, ideje olajat cserélni.
114298 km, 2008. 4. 10.
A márkaszervizbe vittem - www.autoimpex.sk.
Érdekes módon a levegőszűrőt nem cserélték ki, se a gázolajszűrőt.
Az olajat én vittem, az olajszűrő 386 Sk volt (2895 Ft)
A munkadíj 1011 Sk (7583 Ft)
Ebben az árban benne van a számítógépes ellenőrzés, ami semmilyen hibát nem jelzett. A gázolajnyomás 4.3 bar, a reális töltőnyomás 976 mBar.
A lengéscsillapítók eredménye katasztrofális
Bal első 59% (40 Mm)
Jobb első 54% (45 Mm)
Bal hátsó 64% (47 Mm)
Jobb hátsó 66% (45 Mm)
60% alatt már gyengének számít a lengéscsillapító.
Az autó súlya a gép szerint 1403 kg (eleje 872, hátulja 531 kg)
A fékek:
Bal első 3,98 kN
Jobb első 4,28 kN
a különbség 7%
Bal hátsó 2,21 kN
Jobb hátsó 2,07 kN
a különbség 6%
Kézifék bal - 1,9 kN
Kézifék jobb - 1,38 kN
a különbség 27%
Fékek összegzése: 91%
Kézifék: 24%
Ezen kívül cserélni kell a felső lengőkarokat, kutyacsontot, stabilizátor rudat, keresztlegőkart kb. 30000 Sk értékben, ami több, mint 200e Ft.
Harmadik látogatásunk Triesztben.
2008. április 3.
Indulunk, megálló Klagenfurtban, de a Minimundus zárva van. Olasz autópályára nem megyünk, faluzunk és Udine körül lámpaüzleteket nézünk. Délután csavargás, este hotel keresés. A múltkori hotel 150 EUR-t akar, múltkor lealkudtam 80-ra, most nem megy. Megyünk tovább. Este ricottás pizza a kedvenc pizzériánkban - Copacabana Trieste. Este bolyogás, a város feletti út mégse visz vissza a tengerhez. Pedig már álmos vagyok. Fantasztikus hotelt találok a tengerparton, ezentúl mindig ide jövünk.
2008. április 4.
Hihetetlen, hogy felülök az ágyban és a ringatózó tengert látom. Ez megérte, mehetünk haza :) Vagyis előbb még átfutjuk a Miramare kastélyt, csinálunk pár szép képet.
Az irány Gorizia, átfutjuk a félig szlovén környéket, aztán vissza Udine irányába, de a nekünk tetsző lámpákból csak 3 darab van és 6 kell. Akkora a csalódás, hogy a többi szép dolgot is otthagyjuk, csak később jövünk rá, hogy ez hiba volt, de már nem megyünk vissza, inkább eljövünk újra 2-3 hét múlva. Inkább benézünk egy hatalmas flóra centrumba és veszünk egy Cupressus Semperv. Pyramidalis tuját, ilyet nálunk nem nagyon kapni. A csomagtérbe nem fér be, de a hátsó ülés lábterébe fektetve pont elfér. Tarvisio előtt felfutunk az autópályára Ciao Agip capuccinora, még mindig imádjuk. Aztán tempomat és meg sem állunk hazáig.
hazaút az olasz határtól 423,8 km
fogyasztás 4,9
átlagsebesség 112 km/h
idő 3:44
hőmérséklet 11°C
az egész út 1677,96 km




Kapott uj kuplungot,olajat szimeringeket elsőt hátsót,gyergyákat olajszűrőt,levegőszűrőt,2 szepefedél tömitést.
Kapott még uj vezető görgőket és szijjakat.
Délben még Pozsony, autópályán 14.30 Budapest. Intézkedés ezerrel, majd Gerbau szelet a Halászbástya tövében.


2008. május, 115115 km
Szamosiék úgy döntöttek, hogy nem szedik le a váltót, mert szerintük minden zaj természetes. Persze istennek nem tudtam meggyőzni őket, mert sem az ugrálás, sem a kattogás nem jött elő, ha János beült mellém. Ha ketten voltunk, az autó majdnem szétesett. Feladtam a győzködést.
A Tátrából jövet majdnem megbolondultam, úgy búgott az egész autó, emiatt cserélni kellett a bal első kerékcsapágyat. Mivel a tolatós kattogást sikerült egyszer bemutatni, a féltengelyeket is szétszedték és a híg löttyöt, ami benne volt, kicserélték Tutela zsírra. Egyébként semmi nem lóg, minden teljesen rendben van.
Az új gond tehát sikeresen megoldva, a régiek maradtak.