Blog
132850km Motorolaj, szűrők, pollenszűrő csere, akkumulátorba víz utántöltés, a többi olajszint ellenőrzése. A klímakompresszor nem indul el, a rászerelt hőfok korlátozó nem ad át. A szarolaszban ezúttal japán alkatrész romlott el.:-) Remélem nem drága kicserélni. Ezenkívül úgy tűnik, minden rendben van.
Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat. Blade a tájpja. Végre nincs kattogás ablak törlésénél. Nagyon untam már, idegesített, hogy a karok fordulásánáll kattant egyet, pedig szeretek esőben vezetni.
Eddig mindig azt hittem, hogy, azért zajos az ablaktörlőm, mert kitöröl az A oszlopig, de nem az volt a baja. Emiatt is cseréltem le. De nem bántam meg.
Majd lövök képet. A mai autóápoláshoz nem vittem gépet. :-)
Megérkezett első,csigás olajkályhám. Az autó Franciaországból származik,ahol teherhordóként tesztelték évekig. Ennek megfelelően elég sok a felületi sérülés körbe. Látszik,hogy nem nagyon törődtek vele! A hátsó székek is csak be voltak dobálva.Szerkezetileg sem a legjobb (első fék,futómű,légtömeg mérő),de az érte fizetett pénz is ezt sejtette.Lassan majd készülget, szépülget.Remélem a plüss,a fa betét,a gyári görgők kifejezések hamarosan már csak múltidőben fognak elhangozni!




Duplájára nőtt a hely a garázsban, hogy a 33-asom eladtam.
Most egyedül árválkodik szegényke, de legalább nem kell kicentizni a helyet.
Elfér a fűnyíró is. :)
Április közepén eladtam. Azért megsirattam, 7 évig jó társ volt. Remélem, a 145-ös is legalább ennyi ideig bírja, akkor talán jöhet egy 147-es 7-évesen. :)
Szilnteket cseréltem ki a kanyarstabilizátor rúd végén, illetve lefestettem a hátsó kipufdobot, mert már elég látványosan ette a rozsda, de szerencsére csak felületi rozsda volt rajta, így remélhetőleg még időben kapta meg a kezelést...




Jövő héten cserélem az olajat. Mivel 1 évvel ezelőtt cseréltem levegőszűrőt, így azt most ma csak kiszedtem, kitisztítottam sűrített levegővel. A tartót kiporszívóztam és kitöröltem. A csavarok jól bele voltak rohadva, úgyhogy egy kis rozsdaoldót is elhasználtam :-)
Költségcsökkentés volt ma.
Múlt héten megadta magát a hátsó ablaktörlőm. Már lemondtam róla, de aztán még meg lehetett menteni :-) Ma szétszedtük kollégámmal, kiderült, hogy a motor még bírja egy darabig, csak a tengely volt teljesen belerohadva, és szorult. Szétszedés, csiszolás, jól megzsírozás, össze, és kész. Ezzel együtt a hátsó műanyag borításra is visszakerült jó kis szélvédőragasztóval egy eltört fülecske.
Átfutottam a 165ezredik km-en. Jöhet az olajcsere.
Pók sokmindenen ment keresztül, mint ahogy én is. Két balesetünk volt, de csak Pók sérült meg, és sajnos mindkétszer nekem okoztak kárt. 1. Wartburg szemből, bal oldala végighúzva. 2. Renault: 5 sávot váltott keresztbe, záróvonalakon, és megállt előttem mert azt hitte piros a lámpa. Én meg dombról lefelé bele.... De szépen helyreállítattam. Közben víz forrása miatt kapott új vízhűtőt, új vízpumpát. Aztán ablaktörlőkarokat, hangszórókat. Közben az összes matricát leszedtem róla. A törlésem miatt. Egyenlőre ezeket nem pótolom. A klíma megjavítva, bár azóta ismét elromlott :-(
Kicseréltem a bal oldali kormányösszekötő-gömbfejet. Egyik unalmas vasárnapon kimentem Pókhoz, és mivel a csomiban már ott volt az új alkatrész, gondoltam nekiállok. Felhívtam egy kollégámat a szervizben, ha otthon megcsinálom, felmehetek-e vele Törökbálintra futóműállítás nélkül. A válasz az volt hogy persze, így neki is estem :-)
A kivételhez szükség volt egy kis kalapács adta erőre, de aztán minden rendben ment. Az új belehelyezésénél nehéz volt a gömfejet belenyomni a helyére, hogy még ráhúzhassam jobban az anyát, így egy fakalpács és a szokásos méteres rúd segítségével illesztettem bele a lyukba. Aztán rátekertem az anyát ameddig az előzőn is volt, és kerék fel.
Futóműálításnál kollégáim ellenőrizték a munkámat, de hibátlan volt :-)))



