Blog

>> SzervizFerri // Alfa 155 Super Twin Spark 16V // 2008-04-27

132850km Motorolaj, szűrők, pollenszűrő csere, akkumulátorba víz utántöltés, a többi olajszint ellenőrzése. A klímakompresszor nem indul el, a rászerelt hőfok korlátozó nem ad át. A szarolaszban ezúttal japán alkatrész romlott el.:-) Remélem nem drága kicserélni. Ezenkívül úgy tűnik, minden rendben van.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-04-27

Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat. Blade a tájpja. Végre nincs kattogás ablak törlésénél. Nagyon untam már, idegesített, hogy a karok fordulásánáll kattant egyet, pedig szeretek esőben vezetni.
Eddig mindig azt hittem, hogy, azért zajos az ablaktörlőm, mert kitöröl az A oszlopig, de nem az volt a baja. Emiatt is cseréltem le. De nem bántam meg.
Majd lövök képet. A mai autóápoláshoz nem vittem gépet. :-)

>> EgyébBeryq4 // Alfa 156 sw 2.4 JóTurbóDízel // 2008-04-26

Megérkezett első,csigás olajkályhám. Az autó Franciaországból származik,ahol teherhordóként tesztelték évekig. Ennek megfelelően elég sok a felületi sérülés körbe. Látszik,hogy nem nagyon törődtek vele! A hátsó székek is csak be voltak dobálva.Szerkezetileg sem a legjobb (első fék,futómű,légtömeg mérő),de az érte fizetett pénz is ezt sejtette.Lassan majd készülget, szépülget.Remélem a plüss,a fa betét,a gyári görgők kifejezések hamarosan már csak múltidőben fognak elhangozni!

 

Duplájára nőtt a hely a garázsban, hogy a 33-asom eladtam.
Most egyedül árválkodik szegényke, de legalább nem kell kicentizni a helyet.
Elfér a fűnyíró is. :)

 
>> EgyébPéter145 // Alfa 33 1,8 TD Intercooler // 2008-04-26

Április közepén eladtam. Azért megsirattam, 7 évig jó társ volt. Remélem, a 145-ös is legalább ennyi ideig bírja, akkor talán jöhet egy 147-es 7-évesen. :)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-04-26

Szilnteket cseréltem ki a kanyarstabilizátor rúd végén, illetve lefestettem a hátsó kipufdobot, mert már elég látványosan ette a rozsda, de szerencsére csak felületi rozsda volt rajta, így remélhetőleg még időben kapta meg a kezelést...

>> SzervizWikicica // Alfa 145 1,4 Boxer // 2008-04-26

Jövő héten cserélem az olajat. Mivel 1 évvel ezelőtt cseréltem levegőszűrőt, így azt most ma csak kiszedtem, kitisztítottam sűrített levegővel. A tartót kiporszívóztam és kitöröltem. A csavarok jól bele voltak rohadva, úgyhogy egy kis rozsdaoldót is elhasználtam :-)
Költségcsökkentés volt ma.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 145 1,4 Boxer // 2008-04-25

Múlt héten megadta magát a hátsó ablaktörlőm. Már lemondtam róla, de aztán még meg lehetett menteni :-) Ma szétszedtük kollégámmal, kiderült, hogy a motor még bírja egy darabig, csak a tengely volt teljesen belerohadva, és szorult. Szétszedés, csiszolás, jól megzsírozás, össze, és kész. Ezzel együtt a hátsó műanyag borításra is visszakerült jó kis szélvédőragasztóval egy eltört fülecske.

 
>> EgyébWikicica // Alfa 145 1,4 Boxer // 2008-04-21

Átfutottam a 165ezredik km-en. Jöhet az olajcsere.

 
>> SzervizWikicica // Alfa 145 1,4 Boxer // 2008-04-26

Pók sokmindenen ment keresztül, mint ahogy én is. Két balesetünk volt, de csak Pók sérült meg, és sajnos mindkétszer nekem okoztak kárt. 1. Wartburg szemből, bal oldala végighúzva. 2. Renault: 5 sávot váltott keresztbe, záróvonalakon, és megállt előttem mert azt hitte piros a lámpa. Én meg dombról lefelé bele.... De szépen helyreállítattam. Közben víz forrása miatt kapott új vízhűtőt, új vízpumpát. Aztán ablaktörlőkarokat, hangszórókat. Közben az összes matricát leszedtem róla. A törlésem miatt. Egyenlőre ezeket nem pótolom. A klíma megjavítva, bár azóta ismét elromlott :-(

Kicseréltem a bal oldali kormányösszekötő-gömbfejet. Egyik unalmas vasárnapon kimentem Pókhoz, és mivel a csomiban már ott volt az új alkatrész, gondoltam nekiállok. Felhívtam egy kollégámat a szervizben, ha otthon megcsinálom, felmehetek-e vele Törökbálintra futóműállítás nélkül. A válasz az volt hogy persze, így neki is estem :-)
A kivételhez szükség volt egy kis kalapács adta erőre, de aztán minden rendben ment. Az új belehelyezésénél nehéz volt a gömfejet belenyomni a helyére, hogy még ráhúzhassam jobban az anyát, így egy fakalpács és a szokásos méteres rúd segítségével illesztettem bele a lyukba. Aztán rátekertem az anyát ameddig az előzőn is volt, és kerék fel.
Futóműálításnál kollégáim ellenőrizték a munkámat, de hibátlan volt :-)))