Blog

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-05-23

Régi üzemanyagtartály menthetetlen. Az új jól nézett ki, amíg 1 lyukat nem találtam rajta, aztán 3-at, aztán 23-at... Valaki okosan lefestette mielőtt rendbe tette volna. Megérdemelte volna hogy szívjon vele saját autójában.

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-05-22

Komárom előtti utolsó hétvége lévén (0522), befejeztük HoZéval a féknyereg felújítását egy kis piros festékkel. Illetve röpke két óra(!) alatt felkerült a GT által gyártott matrica is.

Ezúton is köszönöm HoZénak a segítséget, a hiányzó féktisztítót és az amore-s rendszámtábla keretet. Meg még mit is? :) GT-nek pedig a kitartó munkát. :) Szerintem a pót darabokkal nagyon jó lesz a végeredmény, de már így is magáért beszél.. :)

>> EgyébAnett166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-05-23

Hétvégén sikeresen kicserélték a kerékagycsapágyat, megszűnt a búgás-zúgás. Maradt a gyönyörű hang és csak úgy suhan :)

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-05-23

Régóta terveztük, hogy meglátogatjuk a sógorok legnagyobb szabadtéri gyerekparkját, a Marchenparkot (www.familypark.at). A hétvégén úgy döntöttünk, Matyi már elég nagy, hogy élvezze az attrakciókat, ezért a nyári, forró vasárnap reggelen felkerekedtünk. Jó érzés volt elhagyni Szlovákiát és végre normális utakon autózni, már majdnem el is felejtettem, milyen a sima aszfalton gurulni. Nem csalódtunk, remek munkát végeztek a park tulajdonosai, csak ajánlani tudom. Persze a remek vasárnapi idő hátulütője a rengeteg ember volt, sok helyen 15-20 perces várakozás volt, de nem tűnt veszélyesnek. Ami viszont abszolút rossz volt, az a kaja: mindhárom porciót otthagytuk szinte érintetlenül.

220 km lett az egész út, nemsokára remélem újra visszajövünk :)

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-22

a korábban megvásárolt légszűrőt applikátam, 297530KM-nél.

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-15

- vezető oldali első: belülről nyitható, külső kilincs szorul
- vezető oldali hátső: belülről nyitható, külső kilincs törött
- anyós oldali első: tökéletes
- anyós oldai hátsó: kívülről nyitható, még nem néztem mi baja

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-22

Veszprémből Budapestre - a nulláson - belement az 5000-edik általam taposott kilométer, 95% főút és pálya. Lekopogom, eddig nem volt semmi rendellenesség. Hurrá-hurrá! Ja és bejon az Alfások köszöngetése, a drága Maseratik soha sem villantanak vissza a rút kiskacsa Biturbonak, gondolom nem tudják mi az :)

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-05-22

Felújítottam a drágán kukázott ablaktörlőkarokat, kromofág, csiszolás, festés maradék matt feketével, és most már új lapátok, az előző szimetrikus helyett már 48/43, így nem lóg túl alapállásban az anyósoldali. Természetesen a lecsóban Veszprémben Championból amire esküdni szoktam nem volt megfelelő méret, úgyhogy vettem gagyit.

 
>> Tuning és extraG-MANN🍀 // Alfa GT 1.9 JTDm Distinctive "Q2 style" // 2011-05-22

Néhány hete már megvan az új "Q2" váltógomb, de bevallom őszintén eddig nem tudtam erőt venni magamon és elkezdeni a kicserélését. Több szervizben mutattam már, de sajnos senki nem tudta, hogy a régit miként kellene hatékonyan és gyorsan leszedni, illetve az újat, ami menetes, feltenni.
A puding próbája az evés, így döntöttem és nekikezdtem én. Végül egy óra alatt sikerült kicserélnem és tényleg büszke vagyok magamra, lassan elmehetek egy szervizbe kisegítőnek! :-)

és a csere lépései:
-a régi váltógomb alumínium kupakját egy kis csabarhúzóval kipattintjuk
-éles késsel megkapirgáljuk a most már látható műanyag gomb közepét
-amikor látható a váltórúd vége is, kis fúróval fentről megfúrjuk a rúd mellett legalább két helyen
-a fúrás után erősen megcsavarjuk a váltógombot, ami így már elfordítható és lehúzható
-a váltógombot lassan lehúzzuk, vigyázva, hogy a gomb és a rúdon található, hátramenetnél felhúzható műanyag rész közül a rugó el ne pattanjon
(az új váltógomb azonnal nem felrakható, mivel a rúd nem menetes, hanem csak barázdás, amire a régi típusú váltógomb műanyag perselyével ráüthető és rászorul, de az új nem tekerhető rá)
-az új, menetes váltógombot a menetnél megfúrjuk 9mm-es fúróval, azaz a műanyag menetes részt eltávolítjuk és pont olyan belsőt kapunk, mint a régi gombé
-a most már passzoló új "Q2" váltógombot a régihez hasonló módon rögzítjük, azaz a barázdás váltórúd végére ütjük, finom egyenletes mozdulatokkal (én tenyérrel kezdtem, de már bánom :-)) a rendelkezésünkre álló gumikalapáccsal, így az új gomb tökéletesen rászorul a rúdra.

és már készen is vagyunk..... :-))