Blog
Régi üzemanyagtartály menthetetlen. Az új jól nézett ki, amíg 1 lyukat nem találtam rajta, aztán 3-at, aztán 23-at... Valaki okosan lefestette mielőtt rendbe tette volna. Megérdemelte volna hogy szívjon vele saját autójában.










Komárom előtti utolsó hétvége lévén (0522), befejeztük HoZéval a féknyereg felújítását egy kis piros festékkel. Illetve röpke két óra(!) alatt felkerült a GT által gyártott matrica is.
Ezúton is köszönöm HoZénak a segítséget, a hiányzó féktisztítót és az amore-s rendszámtábla keretet. Meg még mit is? :) GT-nek pedig a kitartó munkát. :) Szerintem a pót darabokkal nagyon jó lesz a végeredmény, de már így is magáért beszél.. :)








Hétvégén sikeresen kicserélték a kerékagycsapágyat, megszűnt a búgás-zúgás. Maradt a gyönyörű hang és csak úgy suhan :)
Régóta terveztük, hogy meglátogatjuk a sógorok legnagyobb szabadtéri gyerekparkját, a Marchenparkot (www.familypark.at). A hétvégén úgy döntöttünk, Matyi már elég nagy, hogy élvezze az attrakciókat, ezért a nyári, forró vasárnap reggelen felkerekedtünk. Jó érzés volt elhagyni Szlovákiát és végre normális utakon autózni, már majdnem el is felejtettem, milyen a sima aszfalton gurulni. Nem csalódtunk, remek munkát végeztek a park tulajdonosai, csak ajánlani tudom. Persze a remek vasárnapi idő hátulütője a rengeteg ember volt, sok helyen 15-20 perces várakozás volt, de nem tűnt veszélyesnek. Ami viszont abszolút rossz volt, az a kaja: mindhárom porciót otthagytuk szinte érintetlenül.
220 km lett az egész út, nemsokára remélem újra visszajövünk :)
a korábban megvásárolt légszűrőt applikátam, 297530KM-nél.
- vezető oldali első: belülről nyitható, külső kilincs szorul
- vezető oldali hátső: belülről nyitható, külső kilincs törött
- anyós oldali első: tökéletes
- anyós oldai hátsó: kívülről nyitható, még nem néztem mi baja
Veszprémből Budapestre - a nulláson - belement az 5000-edik általam taposott kilométer, 95% főút és pálya. Lekopogom, eddig nem volt semmi rendellenesség. Hurrá-hurrá! Ja és bejon az Alfások köszöngetése, a drága Maseratik soha sem villantanak vissza a rút kiskacsa Biturbonak, gondolom nem tudják mi az :)
Felújítottam a drágán kukázott ablaktörlőkarokat, kromofág, csiszolás, festés maradék matt feketével, és most már új lapátok, az előző szimetrikus helyett már 48/43, így nem lóg túl alapállásban az anyósoldali. Természetesen a lecsóban Veszprémben Championból amire esküdni szoktam nem volt megfelelő méret, úgyhogy vettem gagyit.
Néhány hete már megvan az új "Q2" váltógomb, de bevallom őszintén eddig nem tudtam erőt venni magamon és elkezdeni a kicserélését. Több szervizben mutattam már, de sajnos senki nem tudta, hogy a régit miként kellene hatékonyan és gyorsan leszedni, illetve az újat, ami menetes, feltenni.
A puding próbája az evés, így döntöttem és nekikezdtem én. Végül egy óra alatt sikerült kicserélnem és tényleg büszke vagyok magamra, lassan elmehetek egy szervizbe kisegítőnek! :-)
és a csere lépései:
-a régi váltógomb alumínium kupakját egy kis csabarhúzóval kipattintjuk
-éles késsel megkapirgáljuk a most már látható műanyag gomb közepét
-amikor látható a váltórúd vége is, kis fúróval fentről megfúrjuk a rúd mellett legalább két helyen
-a fúrás után erősen megcsavarjuk a váltógombot, ami így már elfordítható és lehúzható
-a váltógombot lassan lehúzzuk, vigyázva, hogy a gomb és a rúdon található, hátramenetnél felhúzható műanyag rész közül a rugó el ne pattanjon
(az új váltógomb azonnal nem felrakható, mivel a rúd nem menetes, hanem csak barázdás, amire a régi típusú váltógomb műanyag perselyével ráüthető és rászorul, de az új nem tekerhető rá)
-az új, menetes váltógombot a menetnél megfúrjuk 9mm-es fúróval, azaz a műanyag menetes részt eltávolítjuk és pont olyan belsőt kapunk, mint a régi gombé
-a most már passzoló új "Q2" váltógombot a régihez hasonló módon rögzítjük, azaz a barázdás váltórúd végére ütjük, finom egyenletes mozdulatokkal (én tenyérrel kezdtem, de már bánom :-)) a rendelkezésünkre álló gumikalapáccsal, így az új gomb tökéletesen rászorul a rúdra.
és már készen is vagyunk..... :-))



