Blog

>> Egyébflamisz // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2011-10-14

Tudom, hogy mindig mindenki azt mondja, ha egy kocsit el akarnak lopni, akkor azt el is lopják. Ez nyilván így is van. De az alkalmi tolvajokat hátha meg lehet állítani...
Mivel a cégnél nincs parkoló így ott az utcán "hever" egész nap. Itt a fórumon olvastam egyszer, hogy állítólag még nem loptak GT-t nálunk. De most, hogy kezd egyre több törni, bejönni, nehogy donor legyen szegényből...
Így kezdtem el nézelődni riasztók, indításgátlók, lopásgátlók után. Végül az index egyik fórumán olvastam elég sokat egy riasztósról, megszületett az elhatározás.
Beszélgettem vele, tényleg korrekt volt, elmondta ők mit tudnak nyújtani, miket ajánl (persze több lehetőség, és NEKEM kellett választani), minek milyen előnyei, hátrányai vannak.
Két napig volt nál(uk)a a kocsi. Most itt ülök a melóban, és azt hiszem kicsit nyugodtabb vagyok. Már ezért megérte...
Ui.: nem akarok semmilyen reklám, hirdetés szabályzatot megszegni, de ha valakit érdekel, magánlevélben elküldöm az illető elérhetőségeit

Januárban vettem az autót és mindjárt motorcserével kezdödött közös életünk és csak április elején kaptam vissza. Nem szép történet de ez a blog most nem erről szól.
Anno KGBMAN ötlete volt hogy csináljak a régi motorból dohányzó asztalt. Akkor még csak elgondolkoztam rajta. Később megvették a motort, de nem is fizették ki teljesen és el se vitték, így 2-3 hónapja állt az udvaron. Mostanában volt elég szabadidőm is, úgyhogy nekiláttam a szétszedésnek, majd az építésnek. Feláldoztam az üveglapos asztalunkat, így nem kellett legyártatni méretre. Viszont ennek az üveglapnak elég messze voltak a lábai, ami keret készítését tette szükségessé. Ezt munkaidőben csináltam, tehát még fizettek is érte:))) A festés volt a leghosszabb folyamat mert a zárt helységben nem nagyon akart száradni, a szabadban meg legtöbbször esett.
De végül elkészült és most a nappalit díszíti.

>> SzervizCarlos75 // Alfa Alfasud Sprint 33-as // 2011-10-13

Mivel a kicsike megmarad, a következő lépés, hogy beszerezzem azokat az alkatrészeket, amik még elengedhetetlenek, a tökéletesítéshez.
Pl:
- Első lámpák a műanyag fülekkel
- Első ködlámpák
- Fűtő ventillátor
- Ajtókárpitok (ha nem lesz, akkor marad a kézimunka, varrás szabás, felújítás)

 
>> Egyébflamisz // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2011-10-13

Hogyan is lettem egy Alfa boldog tulajdonosa, avagy Alfássá válás.
Nem is olyan régen, kb 3-4 hónapja kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy váltanom kéne. No nem valami szolgáltatót, hanem autót. Nem mintha a jó kis S40 nem működött volna, vagy lettek volna hibái, tette a dolgát. Egy 1.6 benzin motor volt benne, ami se nem túl gazdaságos, se nem túl virgonc. Korban már a 13-at taposta.
Nem tudom más hogy van vele, de ilyenkor nap mint nap változott a véleményem arról, hogy cseréljem-e le a Volvot avagy ne. Hol itt, hol ott volt a mérleg. Mindig meg tudtam magam győzni bármiről vagy annak az ellenkezőjéről.
Végül persze győzött az erősebbik fél: legyen új autó. Egyáltalán nem volt konkrét elképzelésem sem a márkáról, pláne a típusról, de volt egy két elvárásom:
- ne legyen túl nagy
- legyen dízel
- legyen praktikus (lehessen bele pakolni, meg ilyenek)
Számításba jött néhány típus: scenic, zafira, golf plus, meriva...
Egyszer csak, mikor épp hirdetéseket nézegettem, az egyik kereskedő oldalán megláttam egy GT-t. Ha már ott voltam rákattintottam. Szerelem volt első látásra:). Jöttek az emlékek, hogy anno mikor a Volvo-t vettem, nagyon szemezgettem a 156-osokkal, csak akkor még nem voltam elég bátor (érett?:)) egy Alfahoz.
Végülis dízel, nem is túl nagy (azt hittem:)), praktikusság meg egy tág fogalom.
Épp aznap, amikor megláttam azt a bizonyos hirdetést, megláttam egy ház előtt egy fekete, rendszám nélküli GT-t. Gondoltam is magamban, hogy na de jó, legalább látom élőben is, túl sok azért nem futkoz az utakon (ennek később lesz jelentősége).
Na innentől nem volt megállás. Tesztek, hirdetések, AlfaAmore blogok, hozzászólások minden mennyiségben.
Itt már nem volt mérlegelés, vívódás. Itt már csak finomítani kellett a típussal kapcsolatban (pl szín, belső) az elvárásokat.
A hirdetések jöttek-mentek, hívtam is egy párat, de nem tetszett annyira egyik sem (hol a színe, hol a kárpit...). Aztán eszembe jutott, amit láttam nem is olyan rég rendszám nélkül. Arra gurultam és még ott volt. Kis utánajárás, kiderült a srác egy "nepper", kintről hoz autókat (tudom-tudom neppertől autót venni...). Próbáltam megszerezni a számát, közben nézegettem a használtautót. Egyszer csak egy megjelent az autó hirdetése (megismertem az utcát ahol fotózta). Felhívom:
- Megvan még az Alfa?
- Viccelsz, 2 perce raktam fel a hirdetést! :)
A többi már könnyen ment: megnéztem, lefoglaltam, elhoztam...
Azóta vagyok Alfás, így kerültem be a "körbe".

>> AutóápolásPeti 146 // Alfa 146 1.6 TS // 2011-10-12

semmi extra...
gyári olaj + szűrő cserélve :)

163845 km

 
>> SzervizDeezL // Alfa 155 2.0 T.S 16V // 2011-10-12

nem most kb másfél hete új kipufogó rendszer van az autó alatt,gyárija.....kapott új olajat adalékkal LiQui Molyt:D

 
>> Szervizkittyke // Alfa 147 1.6 TS 120 LE // 2011-04-11

Első felső lengőkarok cseréje hála a magyar utaknak...

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2011-08-19

Távirányító: 16.000,- Ft.
SD kártya és software, valamint MAP frissítés: 3.500,- Ft.

 
>> EgyébAlfa 159 Zico // Alfa 159 Sportwagon // 2011-07-31

Vásárlást követően új nyári gumi garnitúrát szereztem be: 225/50R17es felnimre való Kumho ECSTA LE SPORT Le típusú nyári abroncsokat (18.500 Ft/db!!!)

Összköltség: 84.000,- Ft.

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2011-10-12

Eljött az ideje a balos belső féltengely gumiharang cserének,mivel szétfo*ta a zsírt a kerék mögött.
Cserélve:
- 1db belső gumiharang - 1000 HUF

Óraállás: 103582