Blog
Első felső lengőkarok cseréje (mind 2).
Stabilizátor rudak cseréje elől mind 2 Birth tipusúra.
Kapott ma egy Bosch Silver akksit 60Ah-at. Így már könnyen indul.
Sok év telt el azóta, hogy igazán olasz autó tulajdonos voltam. Persze sok sok Alfa, Lancia került közel hozzám, sokat használtam, szerelgettem ilyen autókat, de tartósan egyiket sem használtam...mondhatni szakmai ártalom. Jópár év Saab használat után, megjegyezném, hogy nagyon hasonló autók a Saab-ok is az olaszokhoz, meguntam a Saab műszerfalat bámulni. Egy Saab-ról csak legekben tudok beszélni, tökéletes, klasszikus forma, erős és megbízható motorok ( 2.0 Turbo ), a legjobb anyaghasználat ami autóban előfordulhat, kényelmes, minden úthibát kiszűrő futómű, csekély alkatrész igény sokszázezer kilométerfutás után is, de unalmas. Négy évig ugyanazt a műszerfalat nézni ( mert mindegyiké ugyanaz ) már unalmas és szükséges volt a váltás. Német autóm soha nem lesz, se francia, se japán, mind szarok. A Volvo sem túl jó minőségű, így marad a Saab, vagy olasz autó. Amerikai csak 1980-ig jöhet szóba, így azzal járni nap mint nap nagy luxus volna. Olasz autó. Magas vagyok, gyorsan és sokat megyek. Alfában csak a 166-osban férek el, így azt kell venni. De, hogy normális legyen a fogyasztás, a 2.0 TS lenne a jó megoldás...jah mert diesel kocsi sem kell már, költöttem épp eleget EGR szelepre és adagolóra. Nincs ilyen autó jó állapotban, csak max 1.5 millióért, de annak a futóműve is szétmegy 2 éven belül és akkor 300rózsa. Tehát miután megnéztem párat ( jellemzően, hasonlóan a mercikhez, audikhoz, Magyarországon ritka, hogy egy ilyen luxuskocsinak tiszták legyenek a papírjai...erre pedig nincs szükségem ) arra a döntésre jutottam, hogy Lancia Kappa kell. Tartós a futómű és a szerkezet is és gyönyörű.
Lancia Kappa coupe, 20V Turbo, ha már kappa, legyen ultrakomoly. És sok sok szopás...:)
Két hete van meg és rengeteget dolgoztunk már rajta, hogy használható legyen. Hogy mi lesz a vége nem tudom, jó vele menni, sok munka vár még rám.
Egyelőre ennyi.
Tegnap reggel pontban 8.15kor beléptem a zönkormányzat kapuján, pár perc várakozás...
szólítanak...
Fél órába sem telt és a forgalomba helyezés meg is volt. Boldogan futottam haza rendszámmal, forgalmival a kezemben. :D
Számolatlanul faljuk a kilométereket, idén belement a gépbe vagy 2ezer...:-) Néha bevásárláshoz, 1x-2x Bp., néha egy kis sétakocsikázás, amúgy a parkolót díszítem csak az autóval.
A legutóbbi szervíz után nem változott az olajszint, aztán hirtelen elkezdett fogyogatni. Nagyon nem estem kétségbe, mert ezzel egyidejűleg elkezdett nyomot hagyni maga után a parkolóban. Innentől nem is volt kétséges, hogy a hegesztett karter adta meg magát. Hívtam a Bélát, pont volt is neki, úgyhogy elvittem kicseréltetni, hogy a végére jussak már ennek a mizériának, ha már így megszívtam az előzővel. Hát így esett, hogy most sem tartott ki 10E-ig az olaj, rendeltem megint, de most nem volt 5w40, ezért 5w50 lett helyette. A termosztát is eddig bírta, szétrepedt a gumi részén és eresztette a vizet. Csere. Az abs hibára azt mondta, hogy passz.
Pusi lett a következő szerelő, ha már olyan lelkesen támogatja a helyi találkozókat, meg amúgy is. Hátha tud valamit mondani, vagy hogy hová vigyem, meg közben megint hallottam, hogy nyiszog a fék. A kéziféken kellett igazítani valamit, mostmár nem fog be, az abs hibát meg megnézette egy diagnosztikás csávóval. Ő arra jutott, hogy a vezérlő kukás, mert semmilyen teszterrel nem tudta szóra bírni, és szerinte a kézifék visszajelző is amiatt világít, pedig az mostmár tényleg fasza. A fékolaj szintjelzés is jó. Úgyhogy Erhard242 fog küldeni ilyen vezérlőt, holnap, vagy holnapután megjön a cucc.
A tavaly felújított lemezfelniken lett egy-két rozsdapötty, ezért unalmamban nekiálltam kijavítgatni, aztán átfestettem még két rétegben, meg küldtem rá lakkot is bőven. Szép lett.
András bácsitól vettem gépháztető-kitámasztó-csukló-bizbaszt, azt is sikerült beleapplikálni.
A felesbe-etanol tankolást is befejeztem, már egyáltalán nem éri meg, kár, hogy benzinnel nem megy úgy, egész megszoktam az extra nyomatékot.
Remélem sikerül eltüntetni a hibajeleket, mert elhatároztam magam: eladom a gépet. Rohadtul fog hiányozni, nagyon összenőttem már vele, de egyszerűen semmi értelme megtartanom. Évi 1-2 ezer km-re őrültség autót fenntartani, nekem meg kimondottan luxus. Városban csak annyit használom, hogy rendszeresen megjárassam, amúgy a wc-re is biciklivel megyek. Városon kívülre meg - 2-3 havonta 1x, ha megyek - tudok kölcsönkérni, de még a bérlés is sokkal olcsóbb lenne.
Másrészt meg mióta vitt a kollégám az ezres géesikszerével, azóta valahogy kevésbé érdekelnek az autók. Ha minden jól megy, tavaszra meglesz az A-s jogsim, addigra kéne valami motorféleség.
Szóval hamarosan megy fel az adok-veszekbe, meg a használtautóra. Esztétikailag van mibe belekötni, de műszakilag patent. Az ára 630 ezer pénz lesz. Szerintem ennyiért ingyen van.
km: 180660

Mai napon végre rászántam magam a szélvédő cserére.
Teljesen korrekt áron és gyorsan dolgoztak a srácok.
14500 új szélvédő+ 8000 szerelés.
2011. 08.23.-án vettem meg a 159 Ti-t (2007. 12. gyártás 1.9 jtdm)
Az autót Németországból hozták, és kb fél évet futott itthon. Szervizkönyv nincs hozzá. óra szerinti km: 76400. Az autót Szatmári Gabival néztük át, gyári műszerrel. Szép állapot, nincs semmi kiolvasott hiba. Turbo oké, motor diag. adatok oké. Szervizek visszakereshetőek. Amit cserélni kell: olaj, fékbetét, jobb felső lengőkar.
2011.10.19. Megvolt az első szerviz (meg lett rá a zsé:-))
Óra szerinti km állás: 80414
- lengőkar csere
- fékbetét csere
- olajcsere
- rendszám tábla izzó
- hömérő kábel? javítás (elrágta egy qrva nyest!!!)
Meg történt a téli gumi csere jöhet a hideg és a hó!