Blog
Ma megvettük a gépezetet végre, bár még nincs nálam mivel svájci és jó sok papírozás hátra van.Már alig várom ,elődje a kis 1.6TS hajszárító engem kiábrándított, szemre minden jó volt ,de ez majd a használatban elválik ..
Ma jártam Csöri mesternél, mert egy ideje már reklamált az autó a túl magas turbó nyomás értékért. Ez orvosolva lett a turbó kitakarításával. Egy élmény volt, innen is köszönet érte :)
Múlt héten megrendeltem a nyári gumikat: Pirelli P7 Cinturato 205/55 R16 méretben (79900).
Találtam hozzá kitűnő állapotú felnit is nagyon jó áron (30e+7e a futár). Ma felrakattam rá a gumikat (8e) és várja az autót a garázsban.
Vérző szívvel búcsúztam el Lucifertől, aki donor lett, lelke egy nagyobb tesóba fog átszállni, keresés folyamatban.
Holnap,ha minden igaz rendelkezésemre áll egy gépműhely és a 40év tapasztalat!Elkezdünk méregetni,számolgatni!A többit majd meglátjuk!De addig se fogok unatkozni!Van bőven takarítani ill javítani való!!


A zöld TD a Kinga autója lett, előre láthatólag városban fog teljesíteni, évente kb. 5000km-t. Ezért is választottuk. Városban kis fogyasztás, egyszerű, olcsón fenntartható szerkezet. Eddig jó választásnak tűnik, szinte hibátlan a 15 éves járgány. Mégiscsak autó méretű autó, ennyi vas még városban is kell. Szép. Ez vitathatatlan, és a kellő komfortot is megadja. Jó..sajnos klíma nincs benne, ami viszont ennyi idősen inkább csak egy hibalehetőséggel kevesebb.
Ma azért átesett egy kezdő szervízen:
-új termosztátot kapott (BEHR-Italy)
-a hűtővizet is beállítottuk -36 fokosra, kapott frisset
-kapott egy szelep beállítást a megfelelő méretű lapkák berakásával
Egyben átnéztük az autót alulról is, teljesen korrekt. A katalizátorról a külső burok már lerohadt, de van még egy burkolat, ez még évekig jó lehet. Máshol lényeges rozsda nincs.
Volt alvázvédve, így teljesen egyben van alulról is. A kezdet nagyon bíztató.
Ami még első körben hátra van az az adagoló átnézése, illetve a dúsító funkció beállítása, ugyanis hidegen 900 az alapjárat, melegen meg 1100...
... már megint egy helyzetjelző. 10 év alatt ez már a negyedik. Kezd elegem lenni az olasz szarokból! :) :) :)
Ma végre sikerült apuval elmennünk a Mozaik utcába, és a több órás sorban állás meghozta a gyümölcsét, nem kell tartanom a szmogriadóktól. :) Még csütörtökön új ingyen forgalmi, és végleg lezárul ez a sztori, amit nagyon nem bánok. :)



2 napig állt az autó, ami elég épp elég volt arra, hogy a bal hátsó gumi elengedje a nyomás nagyját. Felfújtam, eltekertem a szervizbe, ahol felszerelték a gumikat, ahol szó nélkül leszedték és feltették újra. Azóta jónak tűnik, de az igazság csak holnap reggel derül ki.
Update: 3 napja nem ereszt. :)
Hétvégén lecseréltem a nyári kf felniket a télen használatos gyári lemezfelnikre. Illetve, volt egy kis gubanc a jobb elsővel, mert azon úgy megtapadtak a felni csavarok, hogy nem sikerült meglazítani őket. Acélcső sem segített, végül vasárnap(!) találtam a budaörsi Tesco előtt egy marso-t, és ott tudták orvosolni a problémát, amihez egy hatalmas légkulcsot kellett igénybe venni, amin állítólag még nem fogott ki semmi - vagy eltörte azt :D
Ma reggel pedig olyan történt, ami már régóta nem:ezer ágra sütött a Nap, és +3C. Na kellett sietni a cserével?! :)
Kilométer-óra állás. 127 424