Blog
Hosszbordás szíj szakadás, szelepek görbülése, szelepvezetők repedése. Mindezek cseréje
És ha már úgyis szét volt szedve egy bontott önindítót is beletettünk a régi helyett.

Már egy kis ideje érezni lehetett, hogy valami nincs rendben úgy, hogy leugrottam Tatabányára tzoli155-höz. Felraktuk gépre és a sejtés beigazolódott a lambdaszonda megadta magát. Ezt megcsinálta és beszereztem még sok apróságot, köztük egy gyári sport kormányt lyuggatott bőrberakással, bütykökkel. Vissza felé már mosolyogva jöttem az M1-en végig :) Köszi Zoli!
Szombaton délelőtt beültem a frissen szervízelt autóba és elindultunk Törökbálintra a Corá-ba vásárolni.Törökbálinton csorgunk lassan keresztül mikor is egy puli kisprintelt az árokból, hiába satuztam elsodortam, aminek az eredménye az lett, hogy a kutya sértetlenül felállt és ment tovább az útjára, de legalább leszakította a rendszámtáblámat keretestül..Na nem baj Homasita ugyis ott van a Cora mellett úgyhgy új rendszámtábla, feltöltöttem az izzókészletemet, meg vettem gumiápolót is mert már azis elfogyott..
Születésnapom alkalmából Pityu felhúzhatta a nyári papucskáit. Ami viszont kellemetlen szülinapi ajándék volt, hogy a jobb első kerékcsavarok közül egy sem volt meghúzva, az egész kerék lötyögött, s ki tudja mióta közlekedtem így vele, közel 200km/h-s sebességgel is :-S
A hiper-szupert komplikált rádiómat sikerült elcserélnem egy teljesen hétköznapi, gombokkal és tekerővel ellátott rádióra. Extra, hogy a kijelzője állítható színű, természetesen így Pityuhoz harmonizálva a piros beállítást kapta. Távirányító a lakhely legutolsó, lefellelhetetlenebb helyén, a legsötétebb legkisebb legmegtalálhatatlan zugában elrejtve.
gondoltam erről is megemlékezem:
amikor megérkezett az autó, még a vizsgáztatás előtt felkerültek a gyári szerelésű gumikat felváltó új Bridgestone nyári abroncsok :-)
szép és jóóó :-)
gondolkoztam a 18-as kerekeken is, de ahogy nézem a fotókat, egyre jobban tetszik ez a ritka 7,5X17-es küllős gyári felni, ami csak a 3.2 V6-hoz járt, szerintem marad! :-) a színe talán grafit lesz majd :-)


Vettem ma klíma fertőtlenítőt, és hogy minél hatékonyabb legyen a használat előtt kivettem a pollenszűrőket, hogy azokat ne járja át, hiszen nem rég kerültek bele. Egyúttal ki is takarítottam az autót, és megcsináltam a szétugrott visszapillantó tükröt is.




04.29. vasárnap.
Mára szabad napot kapott Tsiga:) (csinált magának programot)
Így én szerelgettem:
-csomagtartó full szét. Drótkorong, rozsdamaró, alapozó, piros festék (ilyen volt)
úgysem látszik majd :)
-belseje kipakolt
-C oszlop alatt zaj csillapító, C oszlop takaró felrakása.
-Hifi előkészületek...







Végre eljött a nagy nap, hogy lelkem megnyugodjék; drága gumiköpenyeimet jól, és egyenletesen koptatja eme nagyszerű futómű.
A szervízbe a könyvében levő beállítási értékekkel a kezemben érkeztem (1. kép), melyet összehasonlítottuk az ő általuk használt 2009-as Autodata adatbázis adataival (1-2. kép). Az adatok a némí tűrés különbséget leszámítva megegyeztek. Kivétel ez alól az első kerekek dőlése. Itt tapasztalható egy 15'-es eltérés a két adatbázis közt. Szép dolog a megadott érték, de elméletileg az első tengelyen a kerekek dőlése nem állítható.
A beállítás:
A hátsó tengellyel kezdtünk, az értékek egész tűrhetőek voltak. Csak finomhangolni kellett. Pillanatképek (3-6. kép).
Az első tengelyeknél az utánfutást nem piszkáltuk, mondva, hogy a gyárihoz képest levő eltérés nem sok, sokkal fontosabb hogy a két oldal egyforma legyen. Ebben nem is volt hiba.
Az összetartást hibátlanra állítottuk a kormányösszekötőkkel. A dőlésen nem lehetett szakszerűen állítani (7. kép - rózsaszín részlet), de a szaki elmondása alapján ez nem különbség. Majd figyelem a jobb oldali kerék kopását. Ha belül jobban kopik, hát mókolni kell.
Őszintén megvallva ez zavar egy picit - ugyanis az autó sérülésmentes - de az ember szerint ez lehet gyári hiba is, és látott már új autónál ennél nagyobb eltérést is!
Majd elválik! Résen leszek!
A szervíz: A munkát a Dombi Futómű- És Gumiszerviz végezte Szekszárdon.
A beállítás ára: 10.000,-Ft
Összességében nagyon elégedett voltam a munkájukkal és tulajdonképpen teljesen ott lehettem a szaki mellett. Az előző vasamat is csak ők tudták jól beállítani.
Az autóm nem húz és a kormányom is középen maradt!






