Blog
Eljött az ideje. Leállításkor erős csattogás , pici motorrezonancia . Sajnos az anyagár nem volt olcsó , 20v -> bárdiból lett minden rendelve 48% kedvességgel KIVÉTEL a a lendkerék amit Gábortól (Facebook on Cz Tuningman Gábor) vettem 150 e Ft.-ért bárdiból 183 lett volna 48% kedvességgel , nem tudom honnan szerezte de köszönet érte , így összesen 1200 eur környékén volt a csere természetesen szimeringekkel és egy balos féltengellyel , luk , sachs , és skf alkatrészek kerültek bele. Még mielőtt kicseréltem volna a tárcsa kevlárt kapott a szerkezet pedig némi módosítást , ezzel felkészülve egy manky féle remapra :) Hallomásból többen 2 napra mondták a cserét , hála istennek 10 órába belefértem úgy , hogy menet közben egy kupplung vas hidraulikacső az egyik hajlatában porrá rohadt és el is repedt , de rögtönöztünk és pont bontottak egy hondát amiből azonnal néztem egy fékcsövet ami hosszra passzolt szóval siker . Mind összességében azt mondom , hogy a bölcső leengedésével és a felső lengőkar gömbfejének lekötésével lelehet szedni a váltót 3 fővel , és csápossal ! , a váltó visszaemeléséhez kellett még egy fő mert addigra kicsit ki vette belőlünk az energiát . Érdekességképpen írnám még , hogy amikor már lent volt a váltó és ott volt előttünk a szerkezet meg a többi , a szerkezetet még mikor fent volt a lendkerékkel együtt a két szélén megfogva olda irányban mozgott már ezt értem úgy , hogy nem tengely körüli forgás . A lendkerék mozgó része teljesen külön életet élt a szerkezettel , ami hosszútávon a nyeles- és főtengelyt sem kíméli , ezek csapágyazása .... nem olcsó , akinél felmerül a probléma javaslom amint teheti cserélje , nagy károkat tud okozni !!!!





Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.
Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)

Inkább sorszámozom a postot ,mert van olyan érzésem nem csak ez lesz az egyetlen megleptés..:D Itt a jó idő,gondoltam le mosom,kitakarítom a verdát:) Szerettem volna kijárni a helyéről,de nem indult. Kulcs világít, szuper..:D Diagnosztika rádug,ecuscan csatlakozik, úgyhogy valami az immoval lesz..kormány burkolatot leszedtem,megmozgattam az immo gyűrűt,és vezetékét, töröltem a hibát és jó.. utánna akár hogy mozgattam akármit,nem jött elő újból..Ha még egyszer elő jön,cserélve lesz a gyűrű.:) A takarítást el napoltam,inkább vissza raktam a csomagtérbe a kárpitokat, ami már korábban szét lett szedve.. Kezd elegem lenni hogy 100 felé vannak az alkatrészek..:D


Lengyelországba kellett mennem, ez pont megtette hosszútávú tesztnek. A programom utolsó verzióját cserélt turbócsővel még csak városban próbálgattam. Összesen 1100km, végig országút, változatos körülmények. Falvak, kanyargó utak, hosszú egyenesek, hegyek, völgyek, napsütés, zuhogó eső, hó, üres út, városi dugó, minden volt, de tényleg minden.
A tapasztalat: az autó nagyon nagyon jó lett! Kapcsolgatni még kevesebbet kell mint eddig, nagyon kényelmesen használható 1500-1600-as fordulaton is. Ahogy megy..az pont teljesen elég. Normális közlekedésben az érződik, hogy mindig van kellő ereje és nagyon kényelmes vezetni. 2200-nál még most is van egy kis morgása, de már nem olyan zavaró (mondjuk úgy, rajtam kívül senkit se zavar :-)). Egyébként csendes is, és nagyon szép a motorhang. A fogyasztása pedig simán 5.5 alatt marad, ami tekintve a körülményeket, nagyon jó!
A program így elmegy gyárinak is. Sehol nem éreztem hibát, bizonytalanságot, vagy bármi hátrányt. Könnyen indul el az autó, nem rángat, jó a motorfék, lényegesen jobb a váltás érzet, könnyebben viszi alacsony fordulaton, bizonytalanság nélkül gyorsít bármilyen fordulatról.
Ültem anyósülésen is, ott pedig az élmény feledhetetlen. Nem gondoltam, hogy ez így megy. Előzésnél az utas azért jobban érzékeli a gyorsulást...hát nagyon rendben van :-)
Mióta hozzám került az autó,meg lett csinálva pár apróság..:)
-Sportcsomag Szett (Bőr kormány, Piros óracsoportok, Karbonos középkonzol.)
-Bal Hátsó ajtó cserélve lett (Be volt horpadva,nem akartam hogy javítva legyen)
-Ki fújtam matt feketével az első lámpákat
-Kapott 17'x7.5 ET30-as Borbet Felniket,mozgókúpos csavarokkal,kerékőrrel
-Fehér oldalindexek
-Helyzetjelzőket, Night Breaker Unlimited H7-esd izzókat
-Javítva lett a bal hátsó sárvédő
-Csomagtérajtót cseréltem,mert nem tetszett a rajta lévő zender hátsó szárny.
-Fényezőnél javítva lettek az esztétikai hibák is.
Mostantól részletesebben beszámolok mindenről.:)



A tegnapi izgalom nem volt elég... ma az alsó cső adta meg magát a tartály és a motor között. Megint elfolyt az összes víz, az alsó részen vékony sugárban spriccelt.
Kicseréltem, kicsit rövidebb, mint az eredeti volt.
Plusz vettem egy ablaktörlő motort, a hétvégén azt is kicserélem. Jó ideje akad a szakaszos törlés.
Reggel elindultunk egy rövidebb útra, a Petőfi-hídig jutottunk, ott láttam, hogy füstöl a motorháztető. Félreállás, kinyit. Tök üres a hűtőtartály, és fel is van repedve az oldala. 30 perces várakozás után hoztam vizet a kútról, aztán haza. Szereztem új tartályt, beszereltem, feltöltöttem fagyállóval és vízzel.
3
379
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8