Blog
Akkor kezdjük a legelején, sokat kerestem a típust és végre megtaláltam számomra a legmegfelelőbbet. Tudom, hogy gondos kezekből került hozzám. Köszi Sanyi. Ígérem nálam is megkapja a törődést. :)
Igazából nem szeretnék alakítani rajta mert ez így tökéletes, ami megfordult a fejemben talán egy ablalfóliázás és nyárra valamilyen szép gyári alufelni.
Már most imádom...
105875 km kötelező szervíz 10000-nél (kicsit alatta) Selénia olaj, olajszűrő,légszűrő, aktív szenes pollenszűrő. Szerencsére semmi egyéb kiadás nincs a kocsival, csak az a fránya benzin.
Ma szomorú szívvel megváltunk egymástól! Sajnos annyi baja volt szegénykének, hogy nem érte volna meg a ráfordított idő és energia! Egy cartársunk vitte el, remélem kap új szívet és sikeresen felújítja a donorból ami van neki! Szeretném még úton látni, remélem hasonlóan szép jövője lesz, mint a 155 -nek! És mégegyszer "hálás köszönet" Bagoly Sándor debreceni "cartársunknak", hogy több mint félmillió forintot kidobhattam az ablakon!
Hihetetlen, de már 4 év eltelt a vásárlás óta. Az autó idén már 10 éves lesz. Ez az év nem volt kilométerekben bővelkedő össz-vissz 9000km került az autóba, erről továbbra is a motor tehet, mert jó időben inkább azzal megyek / megyünk mindenfelé. Az autó már szinte hozzánk nőtt. 146000 km
Az imént a 156 topicban a belsőlevegő-keringtetésről volt szó.
Ha ez nem működik, akkor vagy a flappantyú nem zár rendesen, vagy a motorja nem működik. (Leégett, kontakthiba vagy a vezérlő hibás.)
Az MK1-nél a motortér felől van a pollenszűrő. Ott ha kiveszed, akkor jól lehet látni az alatta lévő záróflappantyút. Ez "torlaszolja el" az utat ha belsőlevegő-keringtetésre kapcsolsz. (Ha ez a lapát szorul, akkor értelemszerűen nem működik rendesen a BLK.)
A flappantyúk helyzetét MES-sel és módosított KKL-kábellel lehet "kézzel is" változtatni.
Én a pollenszűrő berakásakor mindig körbe szoktam nyomni szilikonnal, mert mind a szűrő, mind a ház nyeklik-nyaklik. Valahogy nincs az az érzésem, hogy az a perem jól tömítene. Vagyis akkor nem a szűrőn keresztül szívja a levegőt, hanem mellette. (Egy pár mm-es résnek jóval kisebb az ellenállása, mint a papírbetétnek.)
Pollenszűrőnél, már csak légszűrőt utálok jobban cserélni. :)
Eljött az ideje. Leállításkor erős csattogás , pici motorrezonancia . Sajnos az anyagár nem volt olcsó , 20v -> bárdiból lett minden rendelve 48% kedvességgel KIVÉTEL a a lendkerék amit Gábortól (Facebook on Cz Tuningman Gábor) vettem 150 e Ft.-ért bárdiból 183 lett volna 48% kedvességgel , nem tudom honnan szerezte de köszönet érte , így összesen 1200 eur környékén volt a csere természetesen szimeringekkel és egy balos féltengellyel , luk , sachs , és skf alkatrészek kerültek bele. Még mielőtt kicseréltem volna a tárcsa kevlárt kapott a szerkezet pedig némi módosítást , ezzel felkészülve egy manky féle remapra :) Hallomásból többen 2 napra mondták a cserét , hála istennek 10 órába belefértem úgy , hogy menet közben egy kupplung vas hidraulikacső az egyik hajlatában porrá rohadt és el is repedt , de rögtönöztünk és pont bontottak egy hondát amiből azonnal néztem egy fékcsövet ami hosszra passzolt szóval siker . Mind összességében azt mondom , hogy a bölcső leengedésével és a felső lengőkar gömbfejének lekötésével lelehet szedni a váltót 3 fővel , és csápossal ! , a váltó visszaemeléséhez kellett még egy fő mert addigra kicsit ki vette belőlünk az energiát . Érdekességképpen írnám még , hogy amikor már lent volt a váltó és ott volt előttünk a szerkezet meg a többi , a szerkezetet még mikor fent volt a lendkerékkel együtt a két szélén megfogva olda irányban mozgott már ezt értem úgy , hogy nem tengely körüli forgás . A lendkerék mozgó része teljesen külön életet élt a szerkezettel , ami hosszútávon a nyeles- és főtengelyt sem kíméli , ezek csapágyazása .... nem olcsó , akinél felmerül a probléma javaslom amint teheti cserélje , nagy károkat tud okozni !!!!





Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.
Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)

Inkább sorszámozom a postot ,mert van olyan érzésem nem csak ez lesz az egyetlen megleptés..:D Itt a jó idő,gondoltam le mosom,kitakarítom a verdát:) Szerettem volna kijárni a helyéről,de nem indult. Kulcs világít, szuper..:D Diagnosztika rádug,ecuscan csatlakozik, úgyhogy valami az immoval lesz..kormány burkolatot leszedtem,megmozgattam az immo gyűrűt,és vezetékét, töröltem a hibát és jó.. utánna akár hogy mozgattam akármit,nem jött elő újból..Ha még egyszer elő jön,cserélve lesz a gyűrű.:) A takarítást el napoltam,inkább vissza raktam a csomagtérbe a kárpitokat, ami már korábban szét lett szedve.. Kezd elegem lenni hogy 100 felé vannak az alkatrészek..:D


1
539
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Spider
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8