Blog

Itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Lássuk merre jártunk...

 
>> EseményÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2015-02-17

Akkor kezdjük a legelején, sokat kerestem a típust és végre megtaláltam számomra a legmegfelelőbbet. Tudom, hogy gondos kezekből került hozzám. Köszi Sanyi. Ígérem nálam is megkapja a törődést. :)
Igazából nem szeretnék alakítani rajta mert ez így tökéletes, ami megfordult a fejemben talán egy ablalfóliázás és nyárra valamilyen szép gyári alufelni.
Már most imádom...

 
>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2015-02-17

105875 km kötelező szervíz 10000-nél (kicsit alatta) Selénia olaj, olajszűrő,légszűrő, aktív szenes pollenszűrő. Szerencsére semmi egyéb kiadás nincs a kocsival, csak az a fránya benzin.

 
>> EseményFisher // Alfa 164 V6 Turbó // 2015-02-17

Ma szomorú szívvel megváltunk egymástól! Sajnos annyi baja volt szegénykének, hogy nem érte volna meg a ráfordított idő és energia! Egy cartársunk vitte el, remélem kap új szívet és sikeresen felújítja a donorból ami van neki! Szeretném még úton látni, remélem hasonlóan szép jövője lesz, mint a 155 -nek! És mégegyszer "hálás köszönet" Bagoly Sándor debreceni "cartársunknak", hogy több mint félmillió forintot kidobhattam az ablakon!

 
>> EseményRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2015-02-17

Hihetetlen, de már 4 év eltelt a vásárlás óta. Az autó idén már 10 éves lesz. Ez az év nem volt kilométerekben bővelkedő össz-vissz 9000km került az autóba, erről továbbra is a motor tehet, mert jó időben inkább azzal megyek / megyünk mindenfelé. Az autó már szinte hozzánk nőtt. 146000 km

>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2015-02-17

Az imént a 156 topicban a belsőlevegő-keringtetésről volt szó.
Ha ez nem működik, akkor vagy a flappantyú nem zár rendesen, vagy a motorja nem működik. (Leégett, kontakthiba vagy a vezérlő hibás.)

Az MK1-nél a motortér felől van a pollenszűrő. Ott ha kiveszed, akkor jól lehet látni az alatta lévő záróflappantyút. Ez "torlaszolja el" az utat ha belsőlevegő-keringtetésre kapcsolsz. (Ha ez a lapát szorul, akkor értelemszerűen nem működik rendesen a BLK.)

A flappantyúk helyzetét MES-sel és módosított KKL-kábellel lehet "kézzel is" változtatni.

Én a pollenszűrő berakásakor mindig körbe szoktam nyomni szilikonnal, mert mind a szűrő, mind a ház nyeklik-nyaklik. Valahogy nincs az az érzésem, hogy az a perem jól tömítene. Vagyis akkor nem a szűrőn keresztül szívja a levegőt, hanem mellette. (Egy pár mm-es résnek jóval kisebb az ellenállása, mint a papírbetétnek.)
Pollenszűrőnél, már csak légszűrőt utálok jobban cserélni. :)

>> SzervizBull88 // Alfa 156 giugiaro dedign // 2015-02-15

Eljött az ideje. Leállításkor erős csattogás , pici motorrezonancia . Sajnos az anyagár nem volt olcsó , 20v -> bárdiból lett minden rendelve 48% kedvességgel KIVÉTEL a a lendkerék amit Gábortól (Facebook on Cz Tuningman Gábor) vettem 150 e Ft.-ért bárdiból 183 lett volna 48% kedvességgel , nem tudom honnan szerezte de köszönet érte , így összesen 1200 eur környékén volt a csere természetesen szimeringekkel és egy balos féltengellyel , luk , sachs , és skf alkatrészek kerültek bele. Még mielőtt kicseréltem volna a tárcsa kevlárt kapott a szerkezet pedig némi módosítást , ezzel felkészülve egy manky féle remapra :) Hallomásból többen 2 napra mondták a cserét , hála istennek 10 órába belefértem úgy , hogy menet közben egy kupplung vas hidraulikacső az egyik hajlatában porrá rohadt és el is repedt , de rögtönöztünk és pont bontottak egy hondát amiből azonnal néztem egy fékcsövet ami hosszra passzolt szóval siker . Mind összességében azt mondom , hogy a bölcső leengedésével és a felső lengőkar gömbfejének lekötésével lelehet szedni a váltót 3 fővel , és csápossal ! , a váltó visszaemeléséhez kellett még egy fő mert addigra kicsit ki vette belőlünk az energiát . Érdekességképpen írnám még , hogy amikor már lent volt a váltó és ott volt előttünk a szerkezet meg a többi , a szerkezetet még mikor fent volt a lendkerékkel együtt a két szélén megfogva olda irányban mozgott már ezt értem úgy , hogy nem tengely körüli forgás . A lendkerék mozgó része teljesen külön életet élt a szerkezettel , ami hosszútávon a nyeles- és főtengelyt sem kíméli , ezek csapágyazása .... nem olcsó , akinél felmerül a probléma javaslom amint teheti cserélje , nagy károkat tud okozni !!!!

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-02-16

Megdeglett az aksim. A kocsival jött, előéletéről gyakorlatilag nem tudok semmit. Most elvérzett, egyik pillanatról a másikra... a jó öreg záptojás szaggal... cellazárlat. Kampeca.

Új aksi beszerezve: ZAP (2 év garival). Az aksissal a generátorra is rámérettem, tökéletes. :)

>> SzervizLala2.5V6 // Alfa 156 2.5 V6 // 2015-02-16

Inkább sorszámozom a postot ,mert van olyan érzésem nem csak ez lesz az egyetlen megleptés..:D Itt a jó idő,gondoltam le mosom,kitakarítom a verdát:) Szerettem volna kijárni a helyéről,de nem indult. Kulcs világít, szuper..:D Diagnosztika rádug,ecuscan csatlakozik, úgyhogy valami az immoval lesz..kormány burkolatot leszedtem,megmozgattam az immo gyűrűt,és vezetékét, töröltem a hibát és jó.. utánna akár hogy mozgattam akármit,nem jött elő újból..Ha még egyszer elő jön,cserélve lesz a gyűrű.:) A takarítást el napoltam,inkább vissza raktam a csomagtérbe a kárpitokat, ami már korábban szét lett szedve.. Kezd elegem lenni hogy 100 felé vannak az alkatrészek..:D

 

Gyertyák és kábelszett csere megvolt, tuti.THX Buddha Cartárs:-)