Blog
6. alkalommal vettünk részt a Selénia Rallyn. Mondhatom, ez a fix pont minden évben. Ez az a találkozó, amit mióta egyszer belekóstoltunk, nem hagyunk ki!
Idén is mindkét gyerkőcöt vittük, ami épp nem könnyítés a verseny szempontjából, de kivitelezhető.
Jobbára az első 10-ben végzünk, most ez nem sikerült, de az élmény így is megérte. Az Alfás ismerősök, a helyszínek, az autózás és a családi "csapatmunka".
Jövőre is ott leszünk!




Nagyon régen írtam már, de azthiszem, összejött kellő mennyiségű anyag, hogy érdemileg tudjak mit írni. Áprilisban tönkrement a turbóm, kapott egy felújítást, a 2 első alsó lengőkarnak a nagy szilentje elszakadt meg a gömbfej sem volt már az igazi, így uj lengőkarokat vettem bele, aztán elment műszakizni a gép amit sikeresen teljesített. 3 nappal ezelőtt kapott 2 uj első féktárcsát betétekkel mert már elég kopott volt ott minden, időközben ugye voltak a szokásos dolgok, olajcsere is, de az elmúlt 1 évben, a turbó volt a legnagyobb baja ami váratlanul ért.
Már egy ideje foglalkoztat ez a remap/chiptuning téma. Volt már rengeteg jó program amivel jól ment az autó, persze, voltak teljesen rosszak is, mindent megtapasztaltam a saját bőrömön. Mostanra eljutottam odáig hogy összehoztam egy teljesen füstmentes programot ami a gyári töltönyomással is szépen megy, aztán majd ha sikerült beszereznem a többi alkatrészt ( nagyobb csúcs, nagyobb intercooler, üres kipufogórendszer, stb) akkor megkapja az erősebb programot :D
ime a végeredmény:
30 fok volt délután amikor csináltam a mérést, majd egyszer egy kicsit hűvösebb időben is mérek egyet :D

5 évente kéne. 6 éve volt cserélve. Elfelejtődött... Ma megtörtént a a csere Zé. műhelyében.
Óra állása 165892 km.

Megtörtént az első körös szervíz mióta megvan a kocsi.
Kerek 190.000km-rel vettem és most van benne 191500km.
Az alábbiak lettek cserélve:
- Komplett vezérlés
- Olaj, olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,üzemanyagszűrő
- Fékfolyadék (Tutela)
- Szervóolaj (szintén gyári)
- Hűtővíz ( Paraflu )
- EGR szelep tisztítás (korommentes volt)
Ezen kívül volt egy általános átnézés is. Az autó az említett km-ek ellenére rendkívül jó állapotban van. Úgy néz ki,h a svájci gazdája valóban gondos gazda volt. Megvétel előtt kicserélte a DPF szűrőt ( ez benne van az ECU-ban is ), és frissítette a szoftvert is. Az EGR szelep gyakorlatilag kristálytiszta volt, tehát ebből is arra következtettünk, hogy az autó valóban nagyrészt autópályán közlekedett és nagyon vigyázva volt rá. Egyelőre nem szeretném elkiabálni, de úgy néz ki,h sikerült kifognom egy igazán vigyázott példányt. Sokak szerint nagyon jó vétel volt...én még várok pár hónapot és ha utána is minden rendben akkor merek hátradőlni :)
Alkatrészek: 123.500Ft
Munkadíj: 30.000Ft

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)
Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás
Km: 105.011

A szombaton írt email-emre tegnap kaptam választ a Colas Út Zrt.-től. Az kárigényemet jogosnak találták és elfogadják. A mai napon pedig a művezetőtől át is vettem 30000 Ft-ot, a lökhárítóm fényezésére. Írtunk róla feljegyzést, miszerint egyéb kárigényem nincs. Mindenki korrekt volt, nem is mertem gondolni, hogy ennyire gyorsan és problémamentesen oldódik meg a dolog. Azt hiszem, hogy ha mindenhol ilyen egyszerűen mennének a dolgok, akkor mindenki elégedett lehetne kis hazánkban.
Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.
Na összeállt a gép, viszont ideiglenesen marad még a régi olajhűtő meg a kip.rendszer... Minden a helyén, lehet indítani. Első indítás, majd egy pici füst, de hamar elhagyta. :)
Próba: ugyanaz a jelenség jött elő, mint motorcsere előtt... Durrog, puffog, ledadog.. Majd' megállt a szívem.. Nem is kínoztam tovább, egyből vissza a garázshoz gondolkodni.. :D
Mindent jól raktam össze.. És hirtelen beugrott, hogy kicseréltem egy alkatrészt, a régi motorból ki, majd ebbe be. Gyors vissza is cseréltem, majd jöhetett ismét egy próba. :)
Hihetetlen, de jó, és hibátlan! :D
Az alkatrész megnevezése: GYÚJTÁSROTOR!!!! Azért cseréltem ki, mert újnak tűnt, ahogyan a régi motorban is, ezért nem nyúltunk hozzá. Viszont nem Bosch volt. Össze is lett hasonlítva és nagyon minimális különbség van a Bosch és ez között, de úgy látszik ennyi elég is volt.. Azért durva hogy egy ilyen apróság miatt sz*ptam, és ment sz*rrá a régi motor. :D


Megjött a másik turbo Deposoktól! :)
Hát már eljött az ideje a fékcsövek cseréjének:-) komplett alja ki lett cserélve!
Hát ott kezdeném, hogy Alexandrotól sikerült beszereznem az összes csövet és még egy kávét illetve üditőt is kaptam mellé:-) Innen is köszi még egyszer! Szóval miután megjártam Sáskát, hozzátenném nagyon szép helyeken jártam és nagyon élveztem az út nagyrészét, az autópályát kivéve.Szóval eljött a csere napja és hát nem ment egyszerűen, miután elkezdtük kiszedni a tartóból, már elkezdett csöpögni az olaj, hát tudtam, hogy nincsenek jó állapotban a csövek, de ennyire! Hát sok kis darabra tört a 15 éves cső, illetve az összerakás sem volt egyszerű, mert egy helyen még menetet is át kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen mind két oldal. Na de 10 óra meló után készen lett:-) nagyon örülök neki!
0
763
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV