Blog
A TZoli által berakott bontott, de nem repedt trafókkal, jól muzsikála gép, reggeli indításnál még egy apró torpanás volt, de melóból hazafelé már hiba nélküli volt az indítás is. Mivel egyik gyújtókábelem nem volt az igazi, valószínüsíthetően még az eredeti 15 éves mind, így Albaalkatrésztől rendeltem egy szett NGK-t, ha megjöttek ki is cserélem :)
Több mint 3 éve Alfa tulaj vagyok:) Eljött az idő, hogy érzelmeimet kiöntsem... Eltelt 40 hónap, és kb. 55 eKm közösen.
Imádom, nem olcsó a fenntartás, de előző olasz autóimnál is törekedtem, hogy rendbe legyen az autóm. Van néhány makacs hibám:
- katalizátor, tavaly került bele bontott, kb fél évet bírt, azóta elő jön 6-700 Km-enként :(
- olaj fogyasztás, egyesek szerint normális mások szerint nem?
A fenti hibákkal már vásárlás után szembesültem, gondolatom szerint nem az én használatom miatt van...
Más karbantartások, javítások:
- kuplung (vásárláskor kopott volt, kopó alkatrész)
- víz hűtő (12 év, Fiatjaimba bírják, itt nem, állítólag ilyen)
- termosztát (cserélve 2 éve, most megint kell:( )
- első felső lengőkarok (rövid életűek, de olcsók kerültek bele, USER hiba)
- lengéscsillapítók (kopó alkatrész)
- fék betét, tárcsa (kopó alkatrész)
- önindító (gyorsabb/olcsóbb volt cserélni, mint felújítani, kopó alkatrész)
- LMM ( után gyártott, majd bontott Bosch, ez bírja)
- Stab. szilent rúd, elöl
- kipufogó dobok
A fentieket lerírva mondhatnám,hogy rossz autó, sokba kerül, DE NEM EZ A VÉLEMÉNYEM! Bosszantó az után gyártott alkatrészek minősége, nem a legolcsóbból választottam általában, de siralmasnak tűnnek. S gondolom ez nem az Alfa hibája. Sok alkatrész még gyári volt amit cseréltem, ez azért nem rossz 10+ korban 160 eKm futás után.
Egyszer hagyott majd cserben, mikor hazafelé szétment a kuplungom, de a szervizig így is lábon jutottam el.
Én úgy gondolom igényes autó, igényes felhasználóknak:) Tehát a vak szerelem ellenére megérdemli az Autó a szeretetemet:)
És hat a vírus, 2016-ban kell egy GTV!!!
Sikerült bagóért szereznem egy kábelköteget.
kisípoltam nincs benne kontakt hiba.
következhet a beszerelés. Rá kéne szánnom egy napot minimum :)


Új fékekkel új gumikkal (még az írás rajta volt :) ) , új kipufogóval, átwaxolva, vezérlés cserlét nagyszervizes motorral érkeztem a műszaki állomásra, ahol csont nélkül lett meg vizsga. Még meg is jegyezték bár minden 15 éves autó ilyen jó állapotban lenne...
KM állás: 224.711

Helyben fényezték gyönyörű lett. 10.000/darab áron , mind a 4 felnin Új Hankook Ventus Prime2 egy darabig , ha vigyázok rá lesz 4 szép kerekem. Illetve télre rendeltem tárolózsákot :)



Bykfickével mentem idén a nagy eseményre :)
Délre értem oda a nagy melegbe és egyből el is kezdtem sörözni :)Pár ismerössel beszélgetés,aztán le a strandra meg az autok nézegetése következett.Idén a 75 -ösök tetszettek a legjobban..
Éjjel ott maradtunk a camping-be és másnap dél körül indultunk haza.
Jol éreztem magam idén is.Köszönet a szervezöknek,látszott hogy kitettek magukért!
Pár képet mellékelek :)




- 4db Continental Sport Contact 5 225/40x18"
(2db 2éves 2db 8hónapos)
A fél éve történt futómű felújítás nem sikerült valami jól. Ugyanis pár nappal ezelőtt vettem észre hogy mindkét első gumim belső fele rongyosra kopott volt ahol már szét is hasadt a gumi. Elvittem futómű beállításra és elvileg a V6 helyett a JTD paramétereire lett beállítva. Futóműves szólt, hogy a bal első -felső lengőkarom is már kotyog így azt is kicseréltem, valamint a jobb oldalit is. Műszakikor szóltak, hogy a lengéscsillapítók is a végét járják így azokat is cseréltem.
- Első felső lengőkarok cseréje
- Első lengés csillapítók cseréje
- Jobb első ABS szenzor javítás
- Futómű beállítás
János haveromnak köszönhetően, nem kellett fizetnem munkadíjat !
Végre meglett a gyári turbócső, gyorsan ki is cseréltük. A Kamaz feeling eltűnt, de majd az alsót is ellenőrizni fogom.

Július 18-án hajnalban indultunk Horvátországba a párommal Rabac településre. Az autót előző nap este az Agip kúton csurig tankoltam "prémium", DieselTech névre hallgató gázolajjal. Az odavezető út sem volt unalmas, a gps szerinti 5óra 10perces utat majdnem 9óra alatt sikerült megtenni, köszönhetően a 2órás araszolásnak 80km-en keresztül. Két személlyel, csurig rakott csomagtartóval, végig klímázva szerintem nagyon baráti 6.53as átlagfogyasztás jött ki. A település és környéke nagyon jó, izgalmas, hegyi szerpentinekkel övezett útjai jó igénybevételnek teszik ki a gépjárműveket, pláne, hogy parkolóhelyért nem egy kört kell megtenni nem akármilyen utakon.
A szomszédos Labin-ban, Ina kúton tankoltam ismét csurig az autót alap gázolajjal. A hazaúton jobb fogyasztás jött ki, igaz az araszolás mértéke is kisebb volt. A Lucko-i kapunál volt egy 1,5órás araszolásunk, pont délben, úgyhogy ment is a klíma rendesen egyhuzamban hazáig. Mindkét irányban természetesen tempomattal mentünk, óra szerinti 140-145 körüli sebességre beállítva. A hazaút fogyasztása 6,14-re jött ki. Minden egyéb részlet a képeken.
A nyaralás nagyon jól telt, jól éreztük magunkat, a gépsárkány is jól viselkedett a megtett cirka 1200km-en.




2
485
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Forma-1
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV