Blog

>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-29

Egy napon két bolond így szólt a harmadikhoz:
-Nem ugrunk le Horvátországba fürödni? Csak egy napra, éjjel indulunk éjjel érkezünk.
-Oké, de én vezetek! -mondta a harmadik bolond vigyorogva.
-Jó, a te kocsiddal megyünk. -válaszolt a másik kettő.
A cél a kamenjaki félszigeten fekvő Premantura nevű helység lett.
Az első és második bolond az út során minden villantásnál és integetésnél zrikálták a a harmadikat,
aki Alfás lévén lelkesen üdvözölt minden márkatársat. (Mert persze egy Alfával mentek.)
-Mit integetsz, ismered?
-Külföldön is villognak az Alfások?
-Mit elakadásjelzőzik, bedöglött?
A harmadik bolond csak mosolygott.
Fiume után nem autópályán hanem közvetlen a tengerparton kocsikáztak.
A harmadik bolond ennek különösen örült, mivel imád vezetni és jó kis kanyargós, igazi Alfának való út van arrafelé!
Érkezés, jegyvásárlás,behajtás a félszigetre, tanakodás a táblák előtt:
-Akkor merre?
Ebben a pillanatban megállt mellettük egy autó.
-Szép kocsi! - szólt át a sofőr.
-Köszönöm! A tiéd is! - mondta a harmadik bolond.
Egy GT állt melléjük, amiben egy szimpatikus,fiatal magyar család ült.
-Mit szeretnétek csinálni? Itt vagyunk már egy hete, ismerjük a környéket. Szívesen segítünk.
Gyakorlatilag egy rögtönzött idegenvezetést kapott tőlük a három bolond.
Nagyon segítőkészek és kedvesek voltak.
A kiválasztott helyre el is kalauzolták őket.
Az első és második bolond csak pislogott:
-Ismered őket?
-Találkoztatok már?- kérdezgették a harmadikat.
-Nem. Ők igazi Alfások. Egy közösség vagyunk,erre ez most egy kitűnő példa.
A szuper nap után, hazafelé a két bolond már nem értetlenkedett a villantásokon, integetéseken.
Már tudják, azt jelenti: Ciao! Mi is itt gurulunk! Örülünk Neked és az autódnak! És ha kell segítünk.
Másnap hajnalban mikor hazaértek,az első és második bolond álmosan kászálódtak ki az autóból.
A harmadik (aki valljuk be a legbolondabb a három közül) közel 1200km vezetéssel a háta mögött,
legszívesebben azonnal visszafordult volna, hogy újra koptathassa az öreg 156-os gumijait a tengerparti
szerpentineken.
Mivel ezt nem lehetett, így másnap a magyar tengerhez ugrott le egyet fürödni.
Mert a harmadik bolond nem csak vezetni szeretett nagyon, de a vizet is imádta.
Ha szembejön veled, egy kajakkal az Alfa tetején a Balaton felé gurulva, tuti rád villant ha Alfával vagy!

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Tádá! És megyünk tovább! :)

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-08-09

Most mi lesz!?

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2015-07-11

Egy rövid időre beugrottam. :)

 
>> EgyébStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2015-09-19

A 14 év azért teszi a dolgát még ha ideje nagyrészét garázsban is tölti az autó. UV sugárzás, kőfelverődés, egyebek. Szerencsére az utánpótlás már úton van! :)

>> Tuning és extraOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-09-19

Mióta megvan a kocsi azóta bosszant az a tény, hogy a szivargyújtóba dugható kis USB adapter(ami a crosswagonomban kifogástalanul működött) nem volt képes rendesen működni. Amikor tölteni akartam a telefont szinte egy rituális áldozást kellet lenyomnom ahhoz, hogy végre olyan pozíciót találjon a kis szörnyeteg amikor rendesen érintkezik. Persze ez gyakran az első-második gödörig tartott, úgyhogy ha nem akartam, hogy a telefonom lemerüljön mire beérek Pestre akkor bűvészkedhettem a kis szeméttel vezetés közben, ami nem a legbiztonságosabb dolog. Mivel naponta használom a "Waze"t a telefonomon, hogy legalább halvány elképzelésem legyen róla merre van nagyobb dugó/traffipax, ezért megoldást kellett találnom, mert sajna a waze nem éppen az az energiatakarékos fajta alkalmazás.

HÁTTÉRSZTORI VÉGE/LÉNYEG
Vettem tehát ebayröl egy ilyen kis eszközt(már elfogyott, de egy ehhez hasonló is megteszi), mely kiutat jelenthet a szenvedéseimből. Viszont fogalmam se volt, hogy kell kiszedni a szivargyújtót mindenestül, mert a neten meg egy ilyen tutorialt sem találtam. Így hát próba szerencse alapon megkezdtem a hadműveletet és csak remélni tudtam, hogy nem lesz annyira nehéz. Hááááát....
Az első képen lévő, felül meglelhető két kis csavart leszedve már ki is tudtam húzni a foglalatot, és hátulról a kábelt kihúzva már a kezemben is volt az egész "fiók". A neheze csak ezután jött, mert ki kellett varázsolni a szivargyújtó világítását és magát a foglalatot. Ehhez szét kellett pattintanom a tálca lenyíló részét, és kihúzni minden kábelt. Amikor azonban megpróbáltam simán kihúzni a foglalatot, persze, hogy nem jött ki..mit is vártam. Kb 15 perc szenvedés után, kicsit meghajlítva az egyik kis műanyag fognál található fémablakot sikerült kihúznom a foglalatot, aztán a lámpát és a színes műanyag karikát is. Ezután már csak rá kellett jönnöm, hogy melyik két kábelt kell a háromból az új szerkezetre húzni, aztán visszaszerelni az egészet. És ha már ott voltam, kicseréltem a hamutartó izzóját is mert az se égett már a kezdetek óta.

AZ EREDMÉNY:
Most már hihetetlen könnyedséggel tudom tölteni a telefonomat ÉS akár a tabletemet is, mivel 2 USB nyílás van a kis szerkezeten, és az egyik tablet töltésére is alkalmas feszültséggel működik.(Van ám egy lehajtatható, gumi teteje is, csak arról nem csináltam képet) És már a hamutartó is fényárban úszik!

SZÜKSÉGELTETIK:
-Türelem
-Még több türelem
-Egy éles, keskeny fejű lapos csavarhúzó(a műanyag kampók ideiglenes felemeléséhez)
-Csillagcsavarhúzó(a tálca levételéhez)
-Sok fény
-Kb fél óra szabadidő

Eltelt újabb 10 ezer km, megejtettem egy olajcserét.
Amik bele kerültek:
- Selenia WR 5W40
- Mann Filter levegőszűrő
- Mann Filter olajszűrő
- Mahle üzemanyagszűrő
Km.: 212719
A költség munkadíjjal együtt van.

 
>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-09-12

Motorolajat és szűrőt cseréltem. Mobil1 5w-50 olaj, Mann szűrő.
194450km

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-09-18

Aliexpress-en vettem. Lökhárítót le kellett szedni hozzá hogy a kábelt be tudjam fűzni. A tolatókamera mellé tettem (3-4.kép).A jobb hátsó lámpa csatijához kötöttem be (5.kép). Este a sötétbe jól néz ki és talán kisebb az esélye hogy valaki belém jöjjön (6.kép). Nappal nem látszódik a fénye. Azt vettem még észre ha gyengén jön a rádió jel akkor fékezésnél zavarj egy kicsit a rádiót. Talán valami relés megoldással lehetne orvosolni. Olvastam hogy gyenge pontja a lézer tövében lévő kábel bement. Hajlamos elszakadni, ezért megelőzve ezt ragasztóval megerősítettem (7.kép).
--------------------------------------------------------------------------------------
Update: Másfél hónap után tönkrement, úgyhogy kiszedtem. Talán így kellett lennie mert fékezésnél zavarta a rádiót kicsit. Amúgy jó volt , jobban tartották a távolságot, nem másztak rám annyira.

 

Csörinél jártunk Várpalotán.
Kicseréltük a hátsó kipufogó dobot, mert a külső rétege már le lett szedve, közel állt a kilyukadáshoz. Valami érdekes oknál fogva csak gyári rozsdamentes dobot lehet kapni, a kocsin nem ilyen volt.
Kaptunk egy új antennát, mert a régit elfogyasztotta a macska. Megelőzésként a hazaút után levettem. Így nem tudja megcsócsálni a macsek.
Az egr-hűtő fedelét is kicseréltük, még mielőtt elreped és megint ott maradok vele valahol. Végül is nem az egr van alatta, hanem csak egy egyszerű csőrendszer, ami az egr felé menő kipufogó gázt hűti. Amiről viszont nemmindenki tud, a műanyagban van egy vákumot tároló tartály is.
km: 183.020 km
Észrevettük azt is, hogy a bal első ködlámpa el van repedve. Azt hiszem, ezt már csak az új gazdája fogja kicserélni...